شرکت ها

درگاهی مدیر مهندسی شرکت سیمند کابل در گفت‌وگو با «صما»:

مسئولان و پیمانکاران از تغییر می‌ترسند

درگاهی مدیر مهندسی شرکت سیمند کابل بابیان اینکه در حال حاضر وجود غلاف سرب در بخش سیم و کابل مشکلات زیست‌محیطی بسیاری برای کشور وارد کرده است گفت: تمام تلاش شرکت سیمند کابل حذف سرب از سیم و کابل است.

وی گفت: البته حذف سرب از کابل‌ها با مقاومت‌هایی بالایی از سوی پیمانکاران روبرو شده در حالی که حذف این متریال مضر در کشو‌رهای توسعه‌یافته از سال های قبل آغازو به اتمام رسیده است.

در‌گاهی گفت: متاسفانه در کشور ما پیمانکاران محصول را به‌صورت عرفی استفاده می‌کنند یعنی حاضر نیستند به‌هیچ‌عنوان محصول باکیفیت و مدرن را جای گزین محصول کاربردی خود کنند.

مدیر مهندسی شرکت سمنت کابل بابیان اینکه مسئولان، پیمانکاران و سازندگان از تغییر می‌ترسند. تأکید کرد: شاید بزرگ‌ترین سد راه این تغییر مربوط به دولتی بودن پروژه‌ها باشد چرا که در سیستم دولتی مقاومت برای ورود یک کالا نوین بسیار بیشتر است.

وی گفت: البته ما توانستیم تا حدودی این تابو را بشکنیم.

مدیر مهندسی شرکت سیمند کابل بابیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی می‌تواند جلوی استفاده از کالاهای غیراستاندارد را بگیرد گفت: در حال حاضر استفاده از محصولات بی‌کیفیت در ساخت‌وسازها به یک‌روال عادی مبدل شده و نیاز است سازمان نظام‌مهندسی با استفاده از متخصصان، انجمن‌ها و نهادهای ذی‌ربط این مسئله مهم را حل‌وفصل کند.

وی همچنین افزود: نکته مهمی که این روزها رایج شده عرضه سیم و کابل ارزان است. این دست از سیم و کابل ها با توجه به عدم رعایت ضوابط استاندارد به هنگام تولید اصطلاحا سیم و کابل غیر استاندارد نامیده می شوند. ارزان بودن کابل و سیم و مارک های متفرقه خود گواه محکمی بر غیر استاندارد بودن این محصولات است.

درگاهی گفت: نکته جالب اینجاست که تنها حدودا ۵ درصد از هزینه ساخت و سازها صرف خرید سیم و کابل استاندارد می شود، ولی در صورت عدم رعایت مراتب مذکور و خرید سیم و کابل غیر استاندارد همه ۹۵ درصد سرمایه گذاریصورت گرفته به خاطر عدم کیفیت سیم و کابل در خطر قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارشات سازمان آتش نشانی، حدود ۵۰ درصد از آتش سوزی هایی که در کشور روی می دهد به دلیل اتصال در سیستم برقی و سیم و کابل است. حوادثی که نمونه آن را در فاجعه ساختمان پلاسکو شاهد بودیم.

یاد آور می شود: مجموعه سیمند کابل تولید کننده سیم و کابل و کابل های تخصصی و تنها تولید کننده کابل های درون چاهی در خاور میانه است. سیمند کابل گستره ی وسیعی از محصولات سیم و کابل را تولید و عرضه می کند. انواع سیم و کابل انعطاف پذیر، تک مفتولی و نیمه افشان، کابل های قدرت تک رشته و چند رشته، کابل های زره دار، کانسانتریک، ابزار دقیق، کنترل شیلد دار و بدون شیلد و کابل های کواکسیال و مخابراتی بخشی از گستره محصولات این شرکت بوده وتنها تولید کننده کابل های ویژه استفاده در صنعت آب رسانی با نام تجاری SWR در کشور است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا