مکاتبه نظام مهندسی با دیگر سازمان ها درباره بخشنامه تعارض منافع

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از مکاتبه این سازمان با دیگر نهادها ، ادارات و سازمان های استان در خصوص اجرای بخشنامه تعارض منافع خبر داد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ، براساس بخشنامه ۳۰۲۷۸/۱۰۰/۰۲ مورخ ۹۶/۱۲/۲۷ وزارت راه و شهرسازی، سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور ملزم به رعایت ماده ۱۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۵ و بند ۵ ماده ۲ مکرر آیین نامه مذکور اصلاحی سال ۱۳۹۴ هستند.

این دستورالعمل مقرر می‌دارد ” اشخاص (حقیقی یا حقوقی) در ارایه خدمات مهندسی ساختمان باید از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم می آورد اجتناب نمایند” . بر همین اساس ، دارندگان پروانه اشتغال به کار در هر یک از رشته های هفت گانه مندرج در قانون مذکور (اعم از اصلی یا مرتبط ) که همزمان در دستگاه‌ها و نهادهای نامبرده در جدول پیوست این دستورالعمل اشتغال به کار داشته و تحت هر عنوان مسئولیت بررسی یا تایید نقشه یا امور مرتبط با کنترل ساختمان را عهده دارند ، نباید از پروانه اشتغال به کار خود و امتیازهای ناشی از آن استفاده کنند.

مهندس کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با هدف اجرایی شدن این بخشنامه، در مکاتبه ای با سایر مجموعه های مربوطه ، لیست مهندسان شاغل در آن ادارات ، سازمان ها و … را که براساس فرم خوداظهاری مهندسان تهیه شده است، مزید اطلاع ایشان ارسال کنند.

در بخشی از این مکاتبه آمده است: ضمن ارسال لیست مهندسین شاغل در آن مجموعه و سایر بخش های تابعه ، که براساس فرم خوداظهاری مهندسین عضو این سازمان تنظیم شده ، خواهشمند است دستور فرمایید علاوه بر اسامی ذکر شده در لیست مور بحث ، اسامی کلیه مهندسین شاغل در آن اداره و یا سایر ادارات تابعه و … را که دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی بوده و مرتبط با موضوع بخشنامه صدرالاشاره “مسئولیت بررسی و یا تایید نقشه یا امور مربوط به کنترل ساختمان” بر عهده ایشان است، جهت پیگیری و انجام امور مقتضی به این سازمان ارسال کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا