نظام مهندسی

ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی اجرایی شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تاکید کرد: ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ساختمان اجرایی و عملیاتی شود.

میرمحمد سیدهاشمی در مراسم کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی شهرستان مشگین شهر گفت: فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان ارائه خدمات کیفی به مردم است تا ساخت و ساز ایمن برای مردم اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ساختمان اجرایی و عملیاتی شود و برهمین اسا، مهندسان تحصیلکرده و متخصص ما آماده ارائه خدمات به عموم شهروندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از مشاوره‌های فنی و مهندسی در ساخت و ساز که توسط نظام مهندسی ساختمان ارائه می‌شود، بهره گرفته و در کنار این امر حق و حقوق مهندسان شریف و تلاشگر نیز مورد توجه و صیانت قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با قدردانی از همراهی فرمانداران، اعضای شوراهای شهر و شهرداران در مناطق مختلف استان برای کمک به مجموعه نظام مهندسی ساختمان، گفت: شایسته است از همراهی و تلاش مدیر کل راه و شهرسازی استان و معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در واگذاری زمین در مشگین‌شهر برای احداث ساختمان نظام مهندسی قدردانی کرده و این تعامل را قدر بدانیم.

سیدهاشمی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره در کنار شورا و شهرداری بوده و امیدواریم در احداث این ساختمان از مزایای صدور پروانه و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای احداث ساختمان مشکین‌شهر بهره بگیریم.

وی بیان کرد: ساختمان‌های نظام مهندسی اغلب به صورت هیات امنایی اجرایی و عملیاتی می‌شود که در مشگین‌شهر نیز سعی بر این است تا با بهره‌گیری از توان مهندسان باسابقه و معتمدان به صورت هیئت امنایی نقشه‌ها تهیه و تدوین شده و از همراهی شورا و شهرداری در صدور پروانه ساختمانی استفاده کنیم.

طرح ساماندهی ترافیک مشگین‌شهر را نظام مهندسی تدوین می‌کند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فرمانداران می‌توانند از ظرفیت مهندسان در شورای فنی، ترافیک و تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع استفاده کنند که در سطح استان نیز استاندار اردبیل با توجه و عنایت ویژه به نظام مهندسی تلاش می‌کند تا در همه پروژه‌های عمرانی از توان علمی و تخصصی مهندسان عضو نظام استفاده کند.

سیدهاشمی گفت: طرح ساماندهی ترافیک مشگین‌شهر با تلاش و همراهی نظام مهندسی ساختمان تهیه و تدوین می‌شود و امیدواریم در تهیه طرح تفصیلی مشگین‌شهر و سایر شهرها از طرفیت مهندسان و تخصص و تبحر آنها بهره گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان عضو نظام که اغلب تحصیلکرده دانشگاه‌های معتبر هستند با برخورداری از روحیه کار و تلاش شبانه‌روزی در خدمت گروه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی هستند تا با افزایش توان ساخت و ساز کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در این حوزه جبران شده و خلاها از بین برود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در ادامه به ساخت مجموعه نظام مهندسی ساختمان در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در اکثر شهرستان‌ها سعی بر این است تا با همت خود مهندسان، ساختمانی در خور جایگاه و ارزشمند برای فعالیت احداث شود که در مشگین‌شهر نیز دومین ساختمان نظام مهندسی احداث خواهد شد.

سیدهاشمی تصریح کرد: با احداث این ساختمان که با نظارت هیات امنا اجرایی خواهد شد، سعی بر این است تا کارگاه‌های آموزشی در این مجموعه دایر شده و در همه مراحل ساخت از طراحی و گودبرداری گرفته تا نماسازی نظرات و دیدگاه‌های مهندسان به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد.

خسرو نظام خیاوی ، رییس هیات اجرایی دفتر نمایندگی مشگین شهر ضمن تقدیر از حمایت های ویژه ی رییس و اعضای هیات مدیره سازمان استان از برنامه ها و مصوبات هیات اجرایی شهرستان گفت: در تلاش هستیم تا با احداث ساختمانی در شان مهندسان، الگوی مناسبی برای سازندگان فعال در شهرستان مشگین شهر باشیم.

نظام خیاوی با تشریح مشخصات و ابعاد زمین خریداری شده گفت: سعی داریم تا طراحی مناسبی در موضوعات نما و فضاهای داخلی و براساس نیازهای سازمانی داشته باشیم.

اکبر صمدی، فرماندار مشگین شهر در این مراسم تلاش مضاعف اعضای سازمان را در راستای نظارت بر پروژه های ساختمانی خواستار شد و گفت: حفظ سرمایه های ملی در حوزه ساختمانی بستگی به نظارت مستمر و مطلوب دارد و این امر توسط اعضای سازمان نظام مهندسی محقق می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت عظیم جامعه مهندسی از توان اعضای نظام مهندسی در پروژه های عمرانی شهرستان بعنوان بازوان اجرایی و مشاوره ای استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، اعضای شورای اسلامی شهر، و جمعی مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای دفتر نمایندگی شهرستان مشگین شهر حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا