حمل و نقل

هواپیماهای هما هر شب گندزدایی می‌شوند

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگان هواپیمایی شرکت هما هر شب طبق استاندارد یاتا ضدعفونی می شوند.

حسن خرسند در جریان بازدید اصحاب رسانه از عملیات ضد عفونی ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که  صبح امروز در فرودگاه مهرآباد انجام شد، گفت: برای ضد عفونی ناوگان هما از مایع ضد عفونی با استاندارد تعیین شده اتحادیه اروپا و یاتا استفاده می‌کنیم. هواپیماها هر شب و پس از آخرین پرواز ضد عفونی می‌شوند. این ضد عفونی تا ۲۴ ساعت ماندگار است و پس از ان  مجددا ضدعفونی هواپیماها انجام می‌شود.

 او با بیان این که طبق دستورالعمل از محل ۴ منبع موثق کمیته پیشگیری از کرونا را تشکیل دادیم اظهار کرد: معاونان مختلف از خدمات فرودگاهی، منابع انسانی، بازرگانی و… که با مسافران در ارتباط هستند در این کمیته حضور دارند.

خرسند افزود: دستورالعمل هااز منابع سازمان هواپیمایی کشوری،‌ وزارت بهداشت و سازمان ایمنی به ما ارجاع شد و در کمیته پیشگیری از شیوع کرونازمینه سازی برای اجرای آن انجام شد.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ‌در ۴ ماه گذشته مواد ضد عفونی برای انجام مراحل ضدعفونی به عنوان مرجع از وزارت بهداشت گرفته شد.

او با اشاره به این که از پایگاه تهران روزانه ۱۶ فروندهواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضد عفونی می‌کنیم، تصریح کرد: هنگام پرواز به استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند نیز ضد عفونی هواپیماها پس از پرواز انجام می‌شود. همچنین به درخواست خلبان اگر مسافری در پرواز مشکوک به کرونا باشد ضدعفونی مجدد انجام می‌شود.

به گفته خرسند دو ردیف صندلی آخر هر هواپیما طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی می‌ماند  تا چنانچه در حین پرواز مسافری علایم سرفه داشت به این دو ردیف انتقال  یابد.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در همه ایستگاه‌های هما در شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و… اقدامهای ضدعفونی و مسائل بهداشتی همچنین ظرفیت پرواز و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا