معماری

علیرضا شرافتی پروژه ساختمان دولت:

پروژه ساختمان دولت سطح محله را بالا برد

پنل «پروژه ساختمان دولت» با حضور هومن بالا زاده و عباس ریاحی فرد دبیران پنل و علیرضا شرافتی طراح و معمار پروژه ساختمان دولت برگزار شد.

در ابتدای این پنل، علیرضا شرافتی درباره محله خیابان دولت گفت: این محله از جنوب به خیابان دولت و از شرق به بلوار کاوه ختم می‌شود و سه پروژه در آن با شماره یک، دو و سه تفکیک شد.

وی با بیان اینکه ما رفتیم یک زمین دو متری خریدیم که بعدها عرض کوچه چهار متر شد، افزود: مساحت زمین ۹۸ متر بود و دیدیم با رقم ما نمی‌خواند و برای دیده شدن که ته یک کوچه بن بست بود، باید نمای خوبی ایجاد می‌شد و پس از آن هم فضای سبز دادیم و تکنیک باز و بسته شدن نما را روی نما به کار بردیم.

شرافتی یادآوری کرد: این پروژه سال ۸۵ اولین نمای چوبی بود و در مسابقه معمار آن سال رتبه اول را به دست آورد. بعد از آن دو کوچه بالاتر رفتیم با ۱۵۰ متر بنا و هرکس سرمایه‌ای داشت و تلاش کردیم از راه مقطع زمین و سکشن هرکسی پول بیشتری دارد، متراژ بیشتری داشته باشد.

این معمار عنوان کرد: به دلیل اینکه خودمان سرمایه‌گذار پروژه بودیم جزئیات و جمع و جور بودن اهمیت داشت و این پروژه در مسابقه معمار دوم شد و سطح محله را بالا بردیم.

وی با بیان اینکه متوجه شدیم این واحدها به سرعت به دست مصرف‌کننده می‌رسید و به آژانس مسکن نرسید، افزود: بعد از ده سال خواستم خانه‌ای برای خودم داشته باشم و دوباره زمینی ۱۲۰ متری گرفتیم و یک دفتر کنارش ساختیم و چند ملاحظه داشتیم که یکی تکنولوژی ساخت بود که برحسب تجربه به دست آوردیم.

شرافتی یادآوری کرد: با تکنولوژی تعداد نیروی انسانی را کم کردیم و اسکلت بتونی کار کردیم. تمام تأسیسات را از دال بتونی رد کردیم و سقف کاذب را برای افزایش بلندای سقف حذف کردیم. علاوه براین، تأکیدی در استفاده از شیشه داشتیم که منعکس کننده بافت محله بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا