مسکن و ساختمان

اختصاص ۲۵۰۰ هکتار زمین به وزارت راه و شهرسازی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق موافقت‌نامه بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی بیش ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌ در حریم شهرها برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

محمدرضا رضایی کوچی روز سه‌شنبه درباره نشست وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:پروژه‌های عمرانی کشور به رغم محدویت‌هایی که وجود دارد، ‌ فعال هستند. البته ما بنا داریم برای سال آینده منابع مالی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش خصوصی و نقدیندگی کشور افزایش خواهد یافت، گفت: در جلسه امروز کمیسیون ۴ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی سوال داشتند که پس از شنیدن سخنان وزیر هر ۴ نماینده قانع شدند.

رییس کمیسیون عمران به اولویت‌های مهم در تهیه مسکن اشاره کرد و افزود: ‌۳ اولویت در تهیه مسکن نقش دارند؛ نخست زمین ارزان است که متاسفانه زمین در کشور ما گران است. بر همین اساس طبق موافقت نامه‌ای که بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی انجام شد،  بیش ۲ هزار و ۵۰۰  هکتار از اراضی در حریم شهرها برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید پرداخت وام مناسببرای تهیه مسکن اقشار متوسط به پایین همکاری کنند، ‌ توضیح داد: البته برای تهیه مصالح ساختمانی مانند سیمان و میلگرد هم که نقش مهمی در ساخت مسکن دارند با وزارت راه و شهرسازی توافق شده تا مصالح ارزان در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی بین دولت و مجلس برای تهیه مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط به پایین جامعه در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا