مسکن و ساختمان

رستم قاسمی تاکید کرد:

زمین‌های بلااستفاده را به وزارت راه و شهرسازی بازگردانید

 وزیر راه و شهرسازی از نهادها و ارگان های دولتی درخواست کرد با هدف کمک به طرح ملی مسکن زمین های بلااستفاده خود را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند. 

به گزارش صما،  همزمان با اجرایی عملیات اجرایی ۴۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان قم رستم قاسمی گفت: بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را اجاره‌خانه تشکیل می‌دهد و باید بتوانیم با یک تلاش جهادی  این افراد را صاحب خانه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن مطالبه مردم، تعهد دولت است ، خاطرنشان کرد:  فرصت خوبی است که از طریق این طرح مردم  صاحب مسکن شوند.

این عضو هیات دولت در خصوص وضعیت استان قم در طرح ملی مسکن، توضیح داد: قم جزو استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است و  سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است.

قاسمی در خصوص زمین های بلااستفاده نهادها و موسسات دولتی، گفت: حدود ۸۹ هزار نفر در قم برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند. از طرفی زمین های زیادی در شهر است که نیازی به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها  هم اکنون در اختیار نهادها و موسساتی است که مطابق قانون جهش تولید مسکن تاکید شده در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، آنها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود .

این عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: از مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد است، درخواست می کنم این زمین ها باز گردانند.  در حال حاضر  دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در اوج  تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت. حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این موسسات است که سهم استان -قم- در مرحله دوم باید از اینگونه زمین‌ها تامین شود.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا