مسکن و ساختمانمعماری

در پنل تخصصی ارزش افزوده در استراحتگاه مهر و ماه:

شاکله استراحتگاه مهر و ماه؛ معماری ایرانی است

پنل تخصصی ارزش افزوده در استراحتگاه مهر و ماه با حضور احمدرضا حیدری و صادق ساعدنیا، معمار و سازنده پروژه چهارشنبه ۳۱ خرداد  در دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان برگزار شد.

حیدری گفت ما یک پروژه عمومی داشتیم و دنبال ایجاد کیفیت بودیم. یک ویژگی مهم که وجود داشت بهره بردار و کارفرما یکی بودند. معماری در این پروژه به بسترش گره خورده است. نمونه این کار را می توانیم در کاروانسراها ببینیم. شخصی که در سفر بوده به کارونسرا می رسده و فضا تغییر می کرده است. در پروژه ما وقتی مسافر به این فضا که می رسد با یک تضاد مواجه می شود و باعث بهتر شدن حال و هوای افراد می شود. این پروژه ساختار مرکزی دارد و شرایط آرامش را فراهم می کند. شالکله معماری ایرانی در این پروژه وجود دارد.

ساعدنیا سازنده نیز گفت: خوشحالم پروژه مهروماه از یک مجتمع رفاهی به جایی برای بازدید مردم تبدیل شده است. تلفیق تجربه کارفرما و هنر معمار باعث شد این پروژه شاخص را اجرا کنیم. این پروژه هیچ نقطه کوری ندارد. سعی کردم دست به طراحی اولیه نزنم. مدیریت بهره برداری هم نکته مهم دیگر  در این پروژه است که دست خودمان هست. سعی کردیم در طبقه اول امکانات رفاهی قرار دهیم و بخش تجاری در طبقه دوم باشد زیرا وقتی کسی از سفر می رسد بیشتر در پی امکانات رفاهی و خستگی در کردن است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا