مسکن و ساختمان

قیمت مسکن در منطقه یک تهران

بازار مسکن منطقه یک شهر تهران را ترکیبی از فایل‌‌‌های سبزپوش و قرمزپوش دربرگرفته است، به این معنا که حدود نیمی از آپارتمان‌‌‌های فروشی با قیمت بالاتر از میانگین مورد انتظار فایل شده‌‌‌اند و در مقابل، بقیه فایل‌‌‌ها نیز عمدتا یا به قیمت یا حتی با قیمت پایین‌‌‌تر از حد انتظار به بازار عرضه شده و در دسته‌‌‌بندی‌‌‌های قیمتی، سبزپوش محسوب می‌‌‌شوند.

به گزارش صما  و به نقل از «دنیای‌اقتصاد»، بازار مسکن منطقه یک شهر تهران به عنوان لوکس‌‌‌ترین و گران‌‌‌ترین محدوده بازار مسکن به طور معمول مورد رجوع دو گروه از متقاضیان مسکن است؛ یک گروه ساکنان سنتی این منطقه از سال‌های گذشته است که می‌‌‌خواهند خانه مصرفی خود را تبدیل کنند یا با تشکیل خانواده تلاش می‌کنند در محله خود، خانه‌‌‌ای برای سکونت خریداری کنند. گروه دوم نیز متقاضیان غیرمصرفی و به اصطلاح خریداران سرمایه‌‌‌ای ملک هستند که با توجه به اینکه به طور معمول مناطق شمالی شهر در جریان جهش‌‌‌های دوره‌‌‌ای قیمت اغلب پیشتاز هستند و از طرفی استطاعت متقاضیان مصرفی مسکن در این منطقه نیز از جست‌‌‌وجوگران سایر مناطق بیشتر است، تلاش می‌کنند خرید سرمایه‌‌‌ای ملکی خود را در منطقه یک انجام دهند.

اما این روزها آمد و شد چندانی چه از ناحیه سرمایه‌گذاران و چه از ناحیه خریداران مصرفی به دفاتر ملکی فعال در این منطقه صورت نمی‌گیرد و دمای معاملات در این بخش از بازار نسبتا پایین است. شاید همین موضوع در وضعیت قیمتی فایل‌‌‌ها نیز دخیل است؛ کمااینکه قیمت‌ها در این منطقه وضعیتی دوگانه دارد. برخی از فایل‌‌‌ها به‌خصوص در مورد آپارتمان‌‌‌های نوساز و کلیدنخورده قرمزپوش هستند، به این معنا که قیمت پیشنهادی آنها بالاتر از میانگین مورد انتظار بر اساس سطح قیمت در آخرین معاملات نوسازهای منطقه یک است. در عین حال برخی دیگر از فایل‌‌‌ها به‌خصوص از گروه سالخورده‌‌‌ها با سن بنای ۲۰ سال به بالا با قیمت پایین‌‌‌تر از حدود مورد انتظار بازار عرضه شده‌‌‌اند. ممکن است این طور به نظر برسد که نیاز این آپارتمان‌‌‌ها به بازسازی یا نداشتن امکانات موجب سطح پایین قیمت آنها شده است اما واسطه‌‌‌ها می‌‌‌گویند همین آپارتمان‌‌‌ها سه ماه قبل با قیمت بالاتر فایل شده بودند و از آنجا که مالک نتوانسته در این ماه‌‌‌ها آنها را به فروش برساند، تصمیم به تعدیل قیمت پیشنهادی گرفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا