مسکن و ساختمان

احمد حمیدی، سازنده:

بازار مسکن منطقه یک تهران با رکود شدیدی مواجه است

 احمد حمیدی از سازندگان منطقه یک است که در گفتگو با صما بیان کرد: ثبات اقتصادی راه خروج از بن بست کنونی در بازار مسکن است.

وی افزود: با اینکه در پروژه های مشارکتی ریسک هایی وجود دارد با این حال بازدهی بیشتری مشارکت دارد بنابراین سازندگان به مشارکت راغب تر اند. در پروژه شخصی شما یک سرمایه عظیمی را باید در ابتدای کار قفل کنید؛ اما در مشارکت با سرمایه خیلی خیلی کمتر شروع  می کنید تا طی یک سال بتوانید مجوز را بگیرید.

این سازنده درباره تکنولوژی های جدید در ساختمان ها برای افزایش ذخیره انرژی کند  استفاده از پنل خورشیدی خیلی به چشم نمی آید اما از عایق های حرارتی و صوتی در پروژه هایمان خیلی استفاده می کنیم چون تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی افراد دارند بنابراین از دیوار دوجداره، کفپوش های که مخصوص کاهش صوت در محیط است و عایق های پاششی حرارتی  در پروژه هایمان بهره می بریم. همچنین بلوک ها باید استانداردهای مرکز تحقیقات ساختمان را داشته باشند.

این سازنده در باره وضعیت خرید و فروش در منطقه یک گفت: اکنون شاهد رکود شدیدی در تهران هستیم که در منطقه یک به دلیل حجم نقدینگی زیادی که در این منطقه برای خرید ملک لازم است نمود بیشتری دارد. از طرفی وقتی توقعات کاهشی در بازار شکل می گیرد  همچنان که اکنون به وجود آمده، خریداران ترجیح می دهند که دست نگه دارند؛ شاید قیمت ملک کاهش بیشتری پیدا کند. همچنین وقتی قیمت ملک افزایشی نباشد، افراد فکر می کنند یک سال دیگر خرید کنند و پولشان را در بانک نگه دارند تا سال دیگر حدود بیست تا سی درصد با قیمت کمتر، ملک می خرند.

 این سازنده درباره چالش هایی که بین سازندگان و معماران وجود دارد، گفت: چالش که وجود دارد و اگر سازنده ملزم شود با یک معمار خاص کار کند چالش بیشتری می شود؛ اما اگر معمار جز تیم خودمان باشد به دلیل درک بیشتری که معمار و سازنده از هم منافع هم دارند چالش ها کمتر می شود. در ایران سازنده علاوه بر بحث فنی، سرمایه گذاری  هم می کند که در خارج از ایران اینگونه نیست و تنها مسئله مباحث فنی است بنابراین دست معمار بازتر است؛ اما در ایران به دلیل همین سرمایه گذاری قیمت برای سازنده مهم است و چالش بین سازنده و معمار  اینجاست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا