استودیو صما

رضا بیدار، معاون توسعه کسب و کار هلدینگ بیدار سازه تالی:

حل بحران مسکن با انبوه‌سازی و شهرک‌سازی حل می‌شود/ دو هزار واحد ساختمانی در دست اجرا دارم

رضا بیدار معاون توسعه کسب و کار هلدینگ بیدار سازه تالی در گفتگو با صما بیان کرد: تالی سازه شامل ۴ شرکت مهندسین مشاور پایه یک طراحی، نظارت و اجرا، چهار شرکت مجری پایه یک، دو شرکت انبوه ساز، یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که نرم افزارهای ساختمانی را مخصوص بیدار سازه تولید می کند و همچنین یک شرکت تجهیز و بهره بردای و هتلینگ است.

در حال حاضر دو هزار واحد ساختمانی در دست اجرا داریم. اکنون بزرگترین چالش سازندگان بحث گرفتن مجوزهاست که اگراین فرایند تسهیل شود بخشی از مسائل مبتلا به حوزه مسکن را حل خواهد شد . همچنین از دیگر مشکلاتی که سازندگان با آن دست به گریبان هستند مالیات است که سبب شده برخی از سازندگان دست از کار بکشند و  در آخر شرایط اقتصادی که قدرت خرید مردم را پایین آورده است.

در حال حاضر قدرت خرید مردم در حد آپارتمان های کوچک مقیاس است و یک آپارتمان  ۵۰ متری حداقل سه میلیارد و نیم در تهران است و برای عبور از این وضعیت تنها چاره ساخت شهرک به روش صنعتی در اطراف تهران است که در حال حاضر شرکت ما در این راستا گام برمی دارد.

تالی سازه با طراحی خاص هزینه ها را پایین آورده که قدرت خرید مردم در نتیجه آن افزایش خواهد یافت. واحدهای تک خواب را ۵۲ متری طراحی کرده ایم و واحد های دو خوابه با بر ۱۱ متر، ۷۵ متری است. معمولا در این ساختمان ها سعی کردیم کیفیت زندگی را افزایش دهیم؛ چرا که عموما شهرک سازی ها در ایران از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. براساس نتایج یک تحقیق مردم در خانه های کوچک مقیاس دچار افسردگی می شوند به همین دلیل ما سعی کرده ایم این نقص را با ارائه امکانات رفاهی و خدمات جانبی کنار این واحدها را برطرف کنیم. بنابراین استخر، جکوزی، سالن ورزشی، رستوران … در شهرک هایی که ما می سازیم وجود دارد. به علاوه خدمات هتلینگ را هم در این مجموعه ها در نظر گرفته ایم به این دلیل که اکثر زوج ها شاغل هستند و ما با هزینه پایین خدمات رستورانی و نظافت را به آنان ارائه می دهیم.

برای پیشبرد اهدافمان روی سیستم سازی کار کردیم در حال حاضر  ۳۰۰ پرسنل ثابت داریم و بالای ۲ هزار نفر غیر مستقیم با ما کار می کنند. ما به سمت استفاده از اپلیکیشن ها رفته ایم  تمام فرایندهایمان را سیستمی کرده ایم. از نظر من باید بپذیریم که ما  مدیر سازنده نداریم. سازنده های ما اگر چند پروژه همزمان داشته باشند توان مدیریتی را به دلیل نداشتن زیرساخت های لازم را ندارند. ما در تالی سازه اقدام به تاسیس آکادمی تالی پارک برای تربیت مدیران سازنده تحت رهبران ساخت و ساز کرده ایم. این دوره  ۹ ماه است و ۱۶ استاد مباحث مدیریتی و شرکت داری را به سازندگان آموزش می دهند.

این سازنده درباره چشم انداز این شرکت در حوزه صنعت ساختنان گفت: در مرحله اول به ساخت و ساز در ایران فکر کرده ایم ما چندین بازدید از دبی داشته ایم برای اینکه جهت ساخت و ساز در دبی اقدام کنیم. شعار ما مرجع شدن تالی سازه در صنعت ساخت و ساز است نه تنها در ایران که در خاورمیانه و البته دنیا.

اصلی ترین دغدغه ما حل مسکن مردم در ایران است. این مشکل همه مردم است چه آن کسی که مستاجر است چه افرادی که مالک هستند؛ زیرا ما همه سوار یک کشتی هستیم و این بحران با ساخت چند واحد حل نمی شود از نظر من انبوه سازی و شهرک سازی در اطراف تهران می تواند مسئله را حل کند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا