مسکن و ساختمان

در دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد:

ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه ساختمان مرکزی بورس کالای ایران

ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه ساختمان مرکزی بورس کالای ایران، برج مسکونی مشهد مال و بازسازی هتل هما ۱ مشهد با حضور محمد صنعتی برگزار شد.

ابتدا وی درباره هتل هما ۱ مشهد گفت: دیدگاه کارفرما تغییر کامل نمای ساختمان بود و برای ما سعی کردیم هویت این بنا را حفظ کنیم. تاسیسات کاملا از بین رفته بود و سعی کردیم روند بازسازی را شکل بدهیم. نما دغدغه اصلی ما بود و چون خاطره جمعی ما در مشهد این هتل بود سعی کردیم خیلی به متریال نما دست نزنیم. سنگ های نما را مرمت کردیم و سنگ هایی که از بین رفته بود از همان جنس استفاده کردیم.

سپس وی در باره مشهد مال گفت: واحدهای مسکونی و اداری طراحی کردیم و چون در قبل برای فضای اداری طراحی شده بود سعی کردیم نما  و واحدهای داخلی را با هم هماهنگ کنیم. وی سپس درباره سایر مشخصات این بنا صحبت کرد.

پروژه ساختمان مرکزی بورس کالای ایران در خیابان طالقانی تهران  است. خیابانی که در ان بانک های زیادی وجود دارد. سعی کردیم در قاب بندی به گونه ای طراحی کنیم که با ساختمان های اطراف زیاد فرق نداشته باشد. تقسیم بندی فضاها به این شکل بود که بخش عمومی در همفک، بخش اداری در طبقات سه و چهارم و طبقه های میانی را خدمات قرار دادیم و در طبقات بالاتر فضاهای اداری سایر کارمندان قرار دادیم. وی سپس درباره نمای این ساختمان توضیح داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا