مسکن و ساختمان

در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان:

تشکیل جلسه در خصوص تاسیس انجمن توسعه و سرمایه گذاری و عمران تهران

در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان که برای پنجمین بار در منطقه یک برگزار شد سعید ظریف دبیر اجلاس و مدیرعامل مجتمع رسانه ای صما در جمع سازندگان برجسته درباره اهمیت تاسیس انجمن توسعه و سرمایه گذاری و عمران تهران در اتاق بازرگانی سخن گفت. وی بیان کرد : تاسیس این انجمن در خراسان رضوی منشا اثرگذاری برای سرمایه گذاران در مگا پروژه ها شده است و توانسته محملی برای تعامل با دولت و شهرداری و سایر نهادهای ذی ربط باشد.

سعید ظریف، جلسه بررسی تاسیس انجمن توسعه و سرمایه گذاری و عمران تهران در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان

در این مراسم ظریف گفت: تشکیل انجمن های توسعه و سرمایه گذاری عمرانی در اتاق بازرگانی شهرهای مختلف می تواند به ایجاد صدایی واحد جهت پیگیری مطالبات این صنف شود و علاوه بر این مورد مشورت مجلس و سیاست گذاران قرار بگیرد. ایجاد تعامل و تجمیع نظرات و آراء فعالان حوزه های مختلف بخش‌های صنعت ساختمان تهران، جهت شناسایی ظرفیت ها و همچنین شناخت گلوگاه‌های مخل فعالیت نماید. با تکیه بر قانون بهبود فضای کسب و کار و با رایزنی با سازمان‌های دولتی متناظر، جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت ساختمان به ارائه راهکار های اجرایی به هیات محترم نمایندگان اتاق و کمیسیون های تخصصی بپردازد.
تشکل های اتاق بازرگانی مورد مشورت دولت هستند بنابراین ثبت این انجمن در اتاق بازرگانی می تواند قدم موثری در برداشتن موانع پیشروی سرمایه گذاران عمرانی محترم باشد.
در این جلسه حدود سی سازنده برای تاسیس هیئت موسس حضور داشتند که درباره انجمن، اساسنامه، شیوه نوشتن آن، نحوه عضویت و مسائل مرتبط با ان به بحث و گفتگو پرداختند. همچنین در این جلسه غلامرضا ملکی رئیس امور تشکل های اتاق تهران نیز حضور داشت.

شایان ذکر است اتاق بازرگانی یک موسسه غیر انتفاعی است که این موسسه یک شخصیت حقوقی با استقلال مالی مربوط به خودش را دارد این موسسه به تقاضای تجار محل و پیشنهاد وزارت اقتصاد با تصویب دولت، به منظور هماهنگی و همکاری بین قسمتهای بازرگانی و صاحبان صنایع و معادن و با نهادهای حکومتی ایجاد می شود تا بتواند منافع آنها را تامین کنند. اتاق بازرگانی شامل شصت نماینده است که چهل نفر از این تعداد، مربوط به بخش خصوصی و بیست نماینده از طرف دولت تعیین می شود؛ اتاق بازرگانی شامل چهار بخش در حوزه صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی است.
اتاق بازرگانی دارای دو نوع تشکل است؛ یک تشکل ملی که شامل ۱۸۵ عضو در زمینه های مختلفی چون تولید، خدمات، صادرات و واردات است، و یک تشکل استانی که شامل ۱۷۰ عضو می باشد که در زمینه های مختلفی چون تولید، خدمات، صادرات و واردات فعالیت دارند.
از جمله کارهایی که اتاق بازرگانی با دولت انجام می دهد این است که در جلساتی که با نمایندگان دولت و بخش خصوصی برقرار می شود، شرکت می کند. با همکاری سازمانهای دولتی و موسساتی که وابسته به دولت هستند و قسمتی از شهرداری، در زمانی که می خواهند مقرراتی را که مربوط به امور بازرگانی و صنایع و معادن است را تصویب کنند با هم مشاوره انجام می دهند و در این حوزه با یکدیگر ارتباط می گیرند.
وظایف اتاق بازرگانی
بخشی از وظایف اتاق بازرگانی عبارت است از نظر دادن در تصمیماتی که در کمیسیونهای تخصصی سه قوه برای حمایت از بخش خصوصی انجام می شود.
ایجاد راه حلهایی برای مشکلات اقتصادی
اثرگذاری بر مصوباتی که توسط سه قوه انجام می شود.
تسهیلات و کمکهایی برای سازمانهای سرمایه گذاری، برای جذب سرمایه گذاریهای خارجی
ارتباط با انجمنها و تشکلهای اقتصادی
ارتباط با اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن سایر کشورها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا