مسکن و ساختمان

عقب نشینی قیمت مسکن در اطراف پایتخت

یک واسطه‌گر ملکی در رباط کریم می‌گوید:
  • سال گذشته هر مترمربع مسکن در این شهر، حدود 17 الی 18 میلیون تومان بود که پس از 6 ماه، این رقم به هر مترمربع 28 میلیون تومان هم رسید.

رباط‌کریم مرکز شهرستان رباط‌کریم در استان تهران است و از شمال با شهرستان شهریار از جنوب با شهرستان‌های ری و اسلامشهر از شرق با شهرستان بهارستان و از غرب با شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی همسایگی دارد.
یک واسطه‌گر ملکی در رباط کریم با اشاره به وضعیت رکود در بازار ملکی این شهر می‌گوید: هم‌اکنون تنها مصرف‌کننده واقعی وجود دارد آن‌هم به تعداد انگشت‌شمار.
وی ادامه می‌دهد: سال گذشته هر مترمربع مسکن در این شهر، حدود ۱۷ الی ۱۸ میلیون تومان بود که پس از ۶ ماه، این رقم به هر مترمربع ۲۸ میلیون تومان هم رسید.
وی افزود: اما از ۶ ماه گذشته تا به الان بازار در نوسان بود و هر مترمربع مسکن به ۲۲ میلیون تومان هم کاهش پیدا کرد.
هم‌اکنون برخی فروشندگان نیز، با توجه به شرایط اضطراری و نیاز خود زیر قیمت منطقه قیمت‌‌گذاری و برای مثال برای هر مترمربع ملک خود، ۱۹ میلیون تومان پیشنهاد می‌کنند و این کاهش قیمت‌ها نیز گاهی نتیجه عکس می‌دهد و موجب افزایش رکو می‌شود؛ چراکه خریداران برای کاهش بیشتر، مردد می‌شوند.
در رباط کریم، واحدی با ۱۴۳ مترمربع زیربنا و ۴ سال عمربنا، ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با ۵۷ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال ساخت، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. واحدی دیگر با ۱۴۴ مترمربع مساحت و ۱ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با ۶۵ مترمربع مساحت و ۶ سال ساخت، ۹۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا