شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

«کمپین نما، هویت شهر ما» با نگاهی به حفظ هویت تاریخی به شهر شیراز رسید

شهر تاریخی شیراز برای اولین بار میزبان شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان می‌شود

شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان در ۲۷ الی ۲۸ دی‌ماه در شهر تاریخی شیراز برگزار می‌شود و در راستای برگزاری این اجلاس از کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور مهدی قلندری سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار شیراز و علیرضا پاک‌فطرت نماینده مجلس شورای اسلامی در شهر شیراز و رئیس اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی، رونمایی خواهد شد.

اجلاس سازندگان و طراحان به همت مجتمع رسانه‌ای صما و با مشارکت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز باهدف ترویج استانداردهای بالای معماری، تحکیم پایه‌های نوآوری در صنعت ساختمان و ایجاد ارتباطات مؤثر بین بخشی طراحی، برگزار می‌شود.

شایان‌ذکر است این رویداد معتبر که امسال در کلان‌شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و مشهد برگزارشده است، در شهر تاریخی شیراز با موضوع «ساخت‌وساز تمدن ساز»، میزبان مهندسان سازه و معماری و سازندگان برجسته کشوری در کنار مسئولین رده‌بالای حوزه صنعت ساختمان می‌باشد.

گفتنی است در راستای برگزاری این اجلاس از کمپین «نما، هویت شهر ما» با هدف آسیب‌شناسی نمای ساختمان، معرفی مصالح ساختمانی، نما متناسب با الگوی بومی شهرها و مصالح ساختمانی استاندارد به دنبال بهبود نمای شهر نیز رونمایی خواهد شد.

این کمپین برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ در تهران رونمایی و اجرا شد، سپس در شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد ادامه پیدا کرد و امروز در شهر شیراز بعد از رونمایی به مرحله اجرا می‌رسد.

 همچنین برگزاری دو نمایشگاه در حوزه صنعت ساختمان شامل؛ نمایشگاه معماری «SCALE» و نمایشگاه متریال‌های ساختمانی که با حضور برندهای صنعت ساختمانی از دیگر برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.

 نمایشگاه معماری «SCALE» با حضور ۱۵۰ اثر معماری که بخشی جدایی‌ناپذیر از اجلاس سازندگان و طراحان است به نمایش درمی‌آید، این نمایشگاه با کیوریتور محمد غفاری کارشناس ارشد معماری و مدرس دوره‌های معماری داخلی قطب علمی دانشگاه تهران، محفلی چشم‌گیر از نمایش آخرین دستاوردهای معماری مدرن خواهد بود.

این نمایشگاه، با حضور معماران برجسته از سراسر ایران و جهان، به عرصه‌ای برای تجسم نوآوری و خلاقیت در معماری معاصر می‌پردازد به‌طوری‌که آثار و پروژه‌های معماری ارائه‌شده در این نمایشگاه، نمونه‌هایی برجسته از تلفیق هنر و تکنولوژی، استفاده از مواد پایدار و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای چالش‌های مدرن شهرسازی است.

شایان‌ذکر است علاقه‌مندان جهت حضور در این رویداد ملی لازم است از پیش با ثبت‌نام در وب‌سایت به آدرس www.samair.ir/shr کارت دعوت الکترونیکی را دریافت کرده باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا