حمل و نقلشهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

نگاهی به عملکرد «مجتمع رسانه ای ساختمان- صما» درهفدهمین اجلاس سازندگان وطراحان:

سعید ظریف، مدیر عامل «مجتمع رسانه ای ساختمان- صما»: رمز توسعه صنعت ساختمان در حضور رسانه است

هفدهمین اجلاس سازندگان و طراحان، باهمت مجتمع رسانه‌ای ساختمان – صما که بیش از دو دهه تجربه و پیشروی درزمینهٔ رسانه‌های صنعت ساختمان دارد، در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن در سالن رویال هال اسپیناس با حضور هزاران نفر از اهالی این صنعت برگزار شد. در این مراسم که آخرین برنامه ۱۴۰۲ مجتمع رسانه‌ای ساختمان – صما بود، موضوع «مسئولیت اجتماعی و کارآفرینی» به‌عنوان محوریت انتخاب شد و در این راستا ۱۰۰ تأثیرگذار این صنعت که شامل معماران نوآور، مهندسین متخصص، سازندگان متعهد و مدیران صنعت ساختمان بودند، معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم سعید ظریف مدیرعامل مجتمع رسانه‌ای صما با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان در اجلاس‌های سازندگان و طراحان در آخرین اجلاس از سری اجلاس‌های سازندگان و طراحان کشور با نگاهی به آینده‌ی صنعت ساختمان، رهبری و تحول در دنیای رسانه‌ را موردبررسی قرارداد و با اشاره به‌جای خالی توسعه رسانه‌ها گفت: صنعت ساختمان، یکی از صنایع اساسی و اسکله‌ی اصلی توسعه و پیشرفت هر جامعه است؛ اما همچون هر صنعت دیگری این صنعت نیز در حال تحول و رشد است و با توجه به پیشرفت‌های فناوری و تغییرات در عادات مصرفی جامعه نیازمند به دیدگاهی نو و رهبری قوی‌تر شده است.

وی در ادامه با نگاهی بر نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی در صنعت ساختمان افزود: این نقش برای صنعت ساختمان بسیار حیاتی است از یک‌سو رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل کنند و از سوی دیگر، می‌توانند نقشی فرهنگ‌ساز داشته باشند و ایده‌های نوآورانه در حوزه‌ی ساخت‌وساز را به جامعه معرفی کنند، اما برای بهره‌مندی کامل از این نقش نیازمند به رهبری و توانمندی در فضای رسانه‌ای است.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با نگاهی به ارتباط میان رهبران و رسانه‌ها این ارتباط را رمز موفقیت صنعت ساختمان دانست و اظهار داشت: رهبران در صنعت ساختمان نباید فقط از فناوری‌های جدید استفاده کنند بلکه باید بتوانند ارتباطات مؤثری را با رسانه‌ها برقرار کنند و استراتژی‌هایی برای حضور قوی در فضای رسانه‌ای داشته باشند. ازاین‌رو نیازمند به رهبرانی هوشمند و خلاق در صنعت ساختمان هستیم که بتوانند نه‌تنها بازاریابی مؤثری را انجام دهند بلکه توانایی ارتباطِ برقراری با جوانان و جامعه را داشته باشند و آنان را به مشارکت در فرآیند‌های ساختمانی ترغیب کنند.

وی در پایان افزود: به‌طور خلاصه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در آینده‌ی صنعت ساختمان دارند و رهبران باید با توجه به این واقعیت استراتژی‌های خود را برای فعالیت در این فضا طراحی کنند، این موضوع یعنی نیازمندی به همکاری و تعامل بین صنعت ساختمان و رسانه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری لازم است.

گفتنی است مجتمع رسانه‌ای ساختمان – صما در آبان ماه سال ۱۴۰۲ با رونمایی از هویت بصری جدید خود، تعهد خود به تطابق با تغییرات مداوم در صنعت و فناوری را نشان داد.

همچنین «مجله ساختمان» بخشی از مجتمع رسانه‌ای صما، با ۱۷ سال تجربه انتشار مداوم و تیراژ بالغ‌بر ۵ هزار نسخه چاپی و بیش از ۱۴۰ هزار مشترک در نسخه دیجیتال از معتبرترین نشریات تخصصی در حوزه ساختمان و معماری شناخته می‌شود. این مجله همچنین با انتشار ویژه‌نامه‌های انگلیسی و عربی، ظرفیت‌های صنعت ساختمان ایران را در عرصه بین‌المللی به نمایش می‌گذارد و با حضور در نمایشگاه‌هایی مانند «Big5 دبی» و نمایشگاه ساختمان عمان و برخی از کشورهای اروپایی در سطح جهانی نیز شناخته می‌شود.

همچنین پایگاه خبری صما به‌عنوان یکی از پربیننده‌ترین پلتفرم‌های خبری-تحلیلی در حوزه صنعت ساختمان با بازدید روزانه بیش از ۵ هزار نفر با ارائه اخبار دقیق و تحلیل‌های تخصصی، رویدادهای مهم این صنعت را پوشش می‌دهد.

شایان‌ذکر است در سال ۱۴۰۲، صما میزبان اجلاس‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران بوده است. این اجلاس‌ها با تمرکز بر محوریت «ساخت‌وساز تمدن ساز و مصادیق ارزش‌افزوده در پروژه‌ها»، به بحث و تبادل‌نظر درباره آخرین دستاوردها و نوآوری‌های صنعت ساختمان پرداختند. در طول این سلسله اجلاس‌ها، بیش از ۲۰ هزار نفر از سازندگان و معماران از سراسر کشور همراه این اجلاس‌ها بودند.

نمایشگاه اسکیل scale نیز به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین رویدادهای صما، با حضور بیش از ۴۰۰ معمار مطرح ایرانی، نقطه اشتراک اجلاس طراحان و سازندگان بوده و فرصتی منحصربه‌فرد برای معرفی دستاوردها و نوآوری‌ها در حوزه معماری فراهم آورد.

امسال ابتدا، اجلاس دوازدهم در اصفهان، شهری غنی از تاریخ و معماری، در تاریخ ۳۱ خرداد و ۱ تیرماه برگزار شد. سپس، در تاریخ ۸ و ۹ شهریور، اجلاس سیزدهم در مشهد، شهری باشکوه و معنویت به میزبانی صما رخ داد.

در ادامه تهران، پایتخت پر جنب‌وجوش در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان میزبان طراحان و سازندگان بود. اجلاس پانزدهم نیز در تبریز، شهری با تاریخی غنی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آذرماه برپا شد و درنهایت، شیراز، شهر تاریخی و غنی از هنر، در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه، شاهد برگزاری اجلاس شانزدهم بود.

برگزاری هفدهمین دوره اجلاس در تهران همزمان با جشن پایان سال صنعت ساختمان، دستاوردهای یک سال تلاش و همکاری‌های مثمر ثمر را جمع‌بندی کرد و نقشه راهی برای سال‌های آتی در این حوزه پر چالش و پرهیجان ترسیم نمود.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا