۱۴:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 03 May 2015
کد خبر: ۲۹۰۴۲
هواپیماها به واسطه مصرف سوخت های فسیلی از جمله منابع اصلی انتشار دی اکسید کربن در جهان محسوب می شوند و از این رو ساخت هواپیماهایی که می توانند با منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی و یا زیست سوخت‌ ها پرواز کنند در دستور کار برخی از شرکت ها قرار گرفته است.

استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و انرژی خورشیدی به منظور مقابله با گرمایش زمین و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته و پروژه های مختلفی در این زمینه اجرایی شده اند.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، هواپیماها به واسطه مصرف سوخت های فسیلی از جمله منابع اصلی انتشار دی اکسید کربن در جهان محسوب می شوند و از این رو ساخت هواپیماهایی که می توانند با منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی و یا زیست سوخت‌ ها پرواز کنند در دستور کار برخی از شرکت ها قرار گرفته است. یکی از معروف‌ترین پروژه ها در این زمینه هواپیمای سولار ایمپالس 2 است که بزرگترین هواپیمای خورشیدی جهان محسوب می شود.

سولار ایمپالس هواپیمایی بدون سوخت است که سفر جهانی خود را از ابوظبی، پایتخت امارات، در نهم مارس 2015 آغاز کرده و اخیرا در نانجینگ، چین فرود آمده است. نانجینگ ششمین توقفگاه در مسیر تور جهانی این هواپیمای خورشیدی محسوب می شود و پس از آن عبور از اقیانوس آرام آغاز می شود.