۱۰:۰۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 06 October 2016
کد خبر: ۴۱۵۷۱
با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انجام شد:
سند الزامات ترافیکی ساختمان محصول تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی شد.
رونمایی از سند الزامات ترافیکی ساختمان/ هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می‌کندبه گزارش «صما» ، در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سند الزامات ترافیکی ساختمان با حضور محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مشاور رئیس جمهوری و پروفسور اردکانیان رونمایی شد.

به گفته شکرچی‌زاده، سند الزامات ترافیکی ساختمان‌ها بر اساس نیازهای‌شهری و شهرسازی تدوین شده و در آن همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها اولویت است. گفته می‌شود یکی از چالش‌های شهری و شهرسازی عدم انطباق اسناد ترافیکی با ضوابط و قوانین کلی شهرسازی و شهری است که قرار است تصویب سند ملی الزامات ترافیکی را که در آن همکاری نهادهای سیاستگذار با دستگاه‌های مجری لحاظ شده در راس کار قرار دهد.

در همایش الزامات ترافیکی که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، سردار موسی امیری جانشین راهور ناجا، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، جامعه مهندسان و استادان دانشگاه حضور داشتند.

همچنین در این جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می کند و در ۵۰ سال گذشته ضمن تاثیر خودرو بر زندگی انسان ها، مشکلات زیادی را پدید آورده است.

اکبر ترکان عصر چهارشنبه در همایش الزامات ترافیکی در ساختمان ها افزود: هر چند که با ورود خودرو زندگی انسان ها متحول و مشکلات زیادی به بار آورد،امکان کنار گذاردن آن از زندگی انسان وجود ندارد.

رونمایی از سند الزامات ترافیکی ساختمان/ هر دستگاه خودرو در معابر ۱۲ هزار برابر انسان انرژی مصرف می‌کند

وی اظهار داشت: اکنون تعداد خودروهای کشور به ۱۷ میلیون دستگاه افزایش یافته و یک پنجم جمعیت ۷۸ میلیون نفری ایران دارای خودرو است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با طرح این پرسش که آیا در طراحی شهرهای خود همزیستی خودرو با انسان ها مورد توجه قرار گرفته ، یادآور شد: این وسیله در کنار ما زندگی می کند و نمی توانیم آ ن را نادیده بگیریم.

ترکان تصریح کرد: تعداد خودرو در ایران اکنون به تعداد خانوارها رسیده و برای حل ترافیک در شهرها باید به مقوله تسهیل حمل و نقل بیش از پیش توجه شود.

همچنین معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش افزود: ۲۰ سال گذشته به مساله ترافیک و الزامات ترافیکی در اطراف ساختمان ها بسیار بی توجهی شده است.

محمود صفارزاده افزود: لازم است تا تلاش شود با اجماع متخصصان، مهندسان و کارشناسان برای تهیه یک مقررات ملی مناسب به یک جمع بندی برسیم تا شاهد آرامش و آسایش شهروندان در حوزه های شهرسازی و ساختمان سازی باشیم.

پیش نویس الزامات ترافیکی در ساختمان ها در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش رونمایی شد تا پس از طی فرایندهای مورد نیاز و تصویب آن در مراجع قانونی در حوزه ساختمان سازی شهری مورد توجه قرار گیرد.

همایش الزامات ترافیکی در ساختمان هاعصر چهارشنبه با هدف بررسی معضلات ترافیک ساختمان ها و ارایه راهکارهای لازم در زمینه ضوابط ترافیکی هنگام ساخت ساختمان، ضوابط ترافیکی داخل ساختمان ها و ضوابط ترافیکی در شبکه معابر و با حضور دست اندرکاران، متخصصان و کارشناسان حوزه ترافیک شهری و شهرسازی برگزار شد.


انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
تراکم فروشی = ترافیک و آلودگی هوا و کمبود جای پارک برای خودروها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
بافت مرکزی اراک از شدت ترافیک قفل شده به علت ساخت پاساژها و مجتمع های تجاری و اداری بلندمرتبه که هیچ جای پارکی برای خودروها وجود ندارد مثلا خیابان شهید رجایی اراک پرشده از ساختمان پزشکان و شعب سرپرستی بانک ها با مشتریان بسیار و خودروهای بدون پارکنیگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
صدور بیش از حد جواز ساخت تجاری و اداری توسط شهرداری اراک در مناطق پرجمعیت و پرازدحام شهر باعث ترافیک شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
2
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان:
استفاده از باند کند رو اتوبان ذوب آهن برای احداث مترو غیرممکن است
اصفهان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به علت تراکم جمعیتی، استفاده از باند کند رو اتوبان ذوب آهن برای احداث مترو بصورت غیرهمسطح غیرممکن است.
استفاده از باند کند رو اتوبان ذوب آهن برای احداث مترو غیرممکن است
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از حجت الله غلامی افزود: موضوع احداث و سرویس دهی مترو یا باید بصورت عمقی یا بشکل ارتفاعی باشد که احداث آن در ارتفاع بسیار هزینه بر است ضمن اینکه سیما و منظر شهری را نیز باید در نظر گرفت.
وی که در جلسه ای با حضور مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت راه وشهرسازی سخن می گفت، تاکید کرد: چاره ای جز این نیست که احداث مترو در اتوبان ذوب آهن یا بصورت عمقی انجام شود یا همانند طرح قبلی از اراضی کشاورزی مجاور عبور کند.
مدیر کل راه و شهرسازی یادآور شد: استفاده از باند کندرو اتوبان ذوب آهن برای احداث مترو به علت تراکم جمعیتی آن محدوده منتفی است.
رستمی مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی نیز در این باره افزود: با توجه به موارد مذکور نیاز است تا مطالعه مجدد و عملیاتی به لحاظ فنی، اقتصادی و اجتماعی بر روی این طرح انجام شود.
در این نشست با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص اتصال سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از طریق مترو به شهر مادر، مسائل و مشکلات این طرح ها بررسی و درخصوص عبور مترو از اتوبان ذوب آهن تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این نشست طرح تغییر مسیر مترو کلان شهر اصفهان به فولادشهر از محل کندرو اتوبان ذوب آهن و همچنین درخواست نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم عبور مترو از اراضی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.
طرح مترو بهارستان درحال حاضر انجام و 75 درصد در عملیات زیرسازی پیشرفت دارد و مقرر شده است که دو شهر مجلسی و فولادشهر نیز با مترو به شهر اصفهان متصل شوند.
این جلسه با حضور مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان، مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت راه وشهرسازی ، مدیران شهر های جدید بهارستان، فولادشهر ،مجلسی و تنی چند از مسئولین تشکیل شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش همکاری‌ایران و آلمان، گفت: هم اکنون امکان ایجاد خطوط تامین مالی به صورت لیزینگ با آلمان وجود دارد و سازمان هواپیمایی می‌تواند از این فرصت استفاده کند.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در حاشیه امضای ۶ سند همکاری حمل و نقلی با وزیر حمل و نقل آلمان، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره جزئیات همکاری با آلمان در توسعه بندر چابهار و بندرعباس گفت: برای تجهیز بندر چابهار و بندرعباس سلسله مناقصاتی برگزار شد که آلمان ها در مناقصه ترمینال ۲ بندرعباس و ترمینال جدید چابهار شرکت کردند.
وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل دریایی و برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس بین ایران و آلمان ۱۵۰ میلیون یورو فعال شده است. در عین حال مطالعه سه پروژه مهم میان شرکت راه آهن با شرکت زیمنس آغاز شده است. توسعه حمل و نقل حومه ای تهران بزرگ، توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای تبریز و ارتقاء سرعت خط ریلی تهران و تبریز این سه پروژه مهم هستند.
وی اظهارداشت: سیگنالینگ خط ریلی اصفهان و شیراز و خط ریلی کرمان-زاهدان هم از سوی آلمانی ها انجام می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
اولویت توسعه ناوگان آسمان با بوئینگ و ایرباس/ ساخت اولین آزادراه بتنی کشور
ترابر نیوز:
به گزارش خبرگزاری فارس ،‌ احمدرضا نیک‌کار اصفهانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان از زیرمجموعه‌های این هلدینگ در 6 ماهه ابتدایی امسال بین 14 شرکت هواپیمایی رتبه نخست بیشترین پروازها را کسب کرد گفت: هواپیمایی آسمان قبلا 9 هواپیمای فعال، 28 هواپیمای زمین‌گیر و 3500 نفر پرسنل داشت اما وقتی که آمدیم تعداد هواپیماهای فعال را به 21 فروند افزایش دادیم و اجازه ندادیم پرسنل آسمان کاهش یابد. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: برای فعال کردن هواپیماهای زمین‌گیر از بهمن ماه سال گذشته تعمیر موتور هواپیما را در دستور کار قرار دادیم. وی ادامه داد: سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 50 میلیارد تومان بود اما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی دقیق کفایت سرمایه 330 میلیارد تومانی مورد تاکید سازمان هواپیمایی را در 6 ماه تامین کنیم. نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه بدهی شرکت هواپیمایی اسمان به 4 بانک تسویه شد گفت: بدهی به بانک پنجم هم در حال تسویه است. این وامی بود که در سال‌های گذشته گرفته شده بود و امروز در باره نرخ ارز در آن زمان اختلافاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم. وی بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از منظر این که شرکت هواپیمایی آسمان‌ پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است در حال رایزنی هستیم که این بدهی را تهاتر کنیم و منتظر ابلاغ نهایی مصوبه دولت در این حوزه هستیم. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: در فرودگاه امام خمینی (ره) ساخت آشیانه بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما را هدف‌گذاری کرده‌ایم. وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مذاکراتی در حد صحبت با امبرائر و بمبرائر داشته ‌ایم اما اولویت ما تامین ناوگان آسمان با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه در این باره را با این دو کمپانی انجام می‌دهیم. * ساخت اولین آزادراه بتنی کشور با اعتبار 330 میلیارد تومان و کاهش 2.5 ساعته فاصله اصفهان شیراز نیک‌کار اصفهانی بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که در شرکت آتیه صبا دنبال می‌شود توسعه زیرساخت‌های عمرانی است. در این راستا اتصال کریدور ترانزیتی جاده‌ای شمال - جنوب را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی بیان کرد: آزادراه کنارگذر شرق (سپاهان) از ماه پیش کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر 800 نفر به صورت 24 ساعته در پروژه فعال هستند. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا دوره اجرا را 2 سال عنوان کرد و گفت: این پروژه آزادراهی موجب می‌شود فاصله بین تهران و اصفهان 2.5 ساعت و فاصله اصفهان تا تهران 50 دقیقه کاهش یابد. وی با بیان اینکه 5 پروژه در کنار این آزادراه جانمایی شده است،گفت: آزادراه سپاهان در کنار مزایایی چون صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده زیست محیطی با گیت‌های پرداخت الکترونی عوارض تجهیز می‌شود. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: این آزادراه ظرفیت اشتغال 5 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقم فراهم می‌کند؛ مسیر آزادراه از بالای اصفهان تا نزدیک نطنز به طول 93 کیلومتر و 6 بانده خواهد بود. وی اضافه کرد: این آزادراه به عنوان اولین آزاراه با روکش بتن ساخته می‌‌شود اعتبار اجرای پروژه را 330 میلیارد تومان عنوان کرد. *توافق با شرکت هتل‌های روتانا برای ساخت اولین هتل 5 ستاره در ایران وی افزود: پس از توافق با دانشگاه لوزان و آموزش مهمانداری هتل که از ماه گذشته آغاز شد به تازگی توافقی با هتل‌های 5 ستاره روتانا داشته‌ایم و کار ساخت اولین هتل 5 ستاره واقعی در ایران را آغاز کرده‌ایم. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا بیان کرد: گردشگری باید جایگزین نفت در ایران شود. یک گردشگر معادل صادرات 100 بشکه نفت درآمد دارد،بنابراین برنامه‌ریزی برای ارتقای گردشگری در اولویت هلدینگ آتیه صبا است. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا‌ گفت: آماده‌ایم حداقل 15 هتل ایرانگردی و جهانگردی با عمر بیش از 50 سال را به هتل 5 ستاره تبدیل کنیم. *هدف‌گذاری ساخت قطار سریع‌السیر تهران - مشهد با اعتبار 5.5 میلیارد یورو نیک‌کار اصفهانی گفت: راه‌آهن راه نجات زیرساخت‌های حمل و نفل کشور است اما در سه دهه اخیر به آن توجه نشد. وی افزود: امروز قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان با همکاری دولت و پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال انجام است اما متعقدیم باید 5 هزار کیلومتر قطار سریع‌السیر در کشور وجود داشته باشد تا شمال به جنوب و شرق به غرب را با سیستم ریلی به هم منتقل کنیم. وی ادامه داد: در این راستا به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که قطار سریع‌السیر تهران - مشهد را طی همکاری با شرکت میتسوبیشی و آنزوگروپ اجرا کنیم. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا هزینه اجرای قطار سریع‌السیر تهران- مشهد را 5.5 میلیارد یورو اعلام کرد. *هدف‌گذاری آموزش زبان به رانندگان 5 فرودگاه بین‌المللی کشور مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه آموزش کلاس زبان را برای رانندگان فرودگا‌ه‌های بین‌المللی کشور اجباری می‌کنیم،گفت: در حال حاضر این پروژه را در 5 فروگاهاه بین‌المللی آغاز کرده‌ایم. وی افزود: گردشگری قطعا باید در ایران مورد توجه خاص باشد چون ما زیرساخت‌های گردشگری قوی داریم. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه گردشگری بین‌المللی از سوی گردشگران خارجی به ایران در حال ارتقا و افزایش است گفت: در حال حاضر در پروازهای بین‌المللی ما گردشگران خارجی زیادی وجود دارند و این گردشگران پس از ورود به کشور در اولین گام با رانندگان تاکسی برخورد دارند که باید آموزش زبان ببینند. انتهای پیام/م
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
استاندار خوزستان: مرحله نخست متروی اهواز تا 10 ماه آینده راه اندازی می شود
اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: مرحله نخست خط یک قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلا در مدت 6 تا 10 ماه آینده راه اندازی می شود.
استاندار خوزستان: مرحله نخست متروی اهواز تا 10 ماه آینده راه اندازی می شود
به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از ایستگاه های مصلا و میدان بسیج (ساعت) پروژه قطار شهری اهواز، اظهار کرد: اقدامات خوبی در این طرح انجام شده، هر چند در مواردی کند و با تاخیر همراه بوده است.
وی با اشاره به حفاری حدود 25 کیلومتر تونل در این طرح تاکنون افزود: یکی از موارد مشکل در حفر تونل در طرح مترو اهواز، حفاری در زیر رودخانه کارون بود که با موفقیت انجام شد و امیدواریم گام خط یک قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلا در مدت 6 تا 10 ماه آینده راه اندازی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
در شهر اراک - برخی افراد , پارکینگ یا گاراژ یا پیلوت خود را تبدیل به مغازه کردند و از شهرداری هیچ گونه مجوز تجاری نگرفتند و مشتریان این مغازه ها - با پارک کردن خودروهای خود در کوچه و خیابان باعث ترافیک میشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
احداث آزاد راه اراک - خرم آباد موجب ارتقا ضریب امنیت جاده ای لرستان می شود
بروجرد- ایرنا- معاون استاندارلرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت:احداث آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد موجب ارتقا ضریب امنیتی محورهای لرستان و صرفه جویی از نظر زمانی، مکانی و مالی می شود.
احداث آزاد راه اراک - خرم آباد موجب ارتقا ضریب امنیت جاده ای لرستان می شود
علی کورانی فر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این آزاد راه یک طرح ملی بوده که با سرعت توسط قرار گاه خاتم انبیاء در حال اجرا است واز پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارمی باشد.
وی با اشاره به اینکه درراستای اجرای این طرح مشکل مالی وجود ندارد اظهارکرد: تنها مانع ایجاد شده در مسیر این آزاد راه وجود تعداد اندکی معارض زمین بوده که این موانع نیز با پیگیری های انجام شده به زودی برطرف خواهند شد.
فرماندار ویژه بروجرد بیان کرد: اجرای این طرح به طول 135 کیلومتر متصل کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای لرستان است که 80 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه های استان قرار دارد.
کورانی ادامه داد: ازآغاز عملیات اجرایی این طرح 2 سال گذشته و پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح ملی در حوزه تعیین شده بروجرد یک سال دیگر آغاز شود.
به گزارش ایرنا طرح آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد با اعتباری افزون بر 11 هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت می باشد که 11 کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است و مسیر جدید را 50 کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه تر می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
پروژه دو خطه کردن راه آهن اهواز - بندرامام افتتاح شد
ریل هٔ
اهواز - با حضور وزیر راه و شهرسازی، خط دوم راه آهن اهواز - بندرامام افتتاح تا این مسیر ریلی به جمع مسیرهای دو خطه راه آهن بپیوندد.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه دومین روز سفر عباس آخوندی به استان خوزستان، وی پیش از ظهر امروز پنج شنبه با حضور در شهر بندرامام خمینی، خط دوم راه آهن اهواز - بندرامام را افتتاح کرد و این مسیر دو خطه شد.
برای اجرای این پروژه ۱۰۵ میلیاردتومان اعتبار اختصاص یافته است و با آغاز به کار این پروژه، زمان مسافرت در این مسیر با استفاده از قطار به یک ساعت کاهش می یابد.
با بهره برداری از این مسیر جدید، سهم حمل و نقل ریلی در استان خوزستان افزایش خواهد یافت و مسافران شهرهای اهواز به بندرامام خمینی و ماهشهر می توانند به راحتی از این مسیر استفاده کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
مدیرعامل شرکت راه آهن:
احداث راه آهن برقی اهواز - اصفهان ردیف بودجه گرفت
محسن پورسیدآقا هٔ
اهواز - مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ساخت راه آهن برقی و دو خطه با سرعت بالا برای اهواز به اصفهان توسط دولت مصوب شده و در ردیف بودجه هم قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسید آقایی ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه ایستگاه قطار ماهشهر اظهار کرد: تحول در راه آهن کشور آغاز شده و امروز ثمر آن را می بینیم. خوزستان بر گردن همه کشور حق ویژه ای دارد و هرچقدر برای آن کار کنیم باز هم کم است. باید به مردم خوزستان بیش از پیش خدمت کنیم.
وی افزود: خوزستان در محور توسعه راه آهن قرار دارد و امروز پروژه دو خطه شدن اهواز ـ بندر امام و ایستگاه ماهشهر را افتتاح کردیم. پروژه دو خطه کردن اهواز ـ اندیمشک نیز در دستور کار قرار دارد. خط ریلی اهواز ـ خرمشهر را نیز مورد بازسازی قرار داریم.
پور سید آقایی بیان کرد: خط ریلی بندر امام به خرمشهر و از آنجا به عراق را نیز شروع خواهیم کرد. اتصال اهواز به مرکز کشور (اصفهان) را هم داریم که یکی از پروژه های بزرگ کشور است ولی زمان بر خواهد بود. راه آهن برقی و دو خطه با سرعت بالا برای این خط اهواز به اصفهان توسط دولت مصوب شده و در ردیف بودجه هم قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با این پروژه بزرگ می خواهیم خوزستان را به عنوان یک استان نمونه در توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم. انجام مطالعات برای اتصال ماهشهر به بهبهان و رامهرمز را نیز در دست اقدام داریم. با تعریف پروژه های مختلف تلاش می شود تا یک صنعت توسعه یافته ریلی را در مجموع داشته باشیم.
پورسید آقایی عنوان کرد: راه آهن متعلق به همه ملت است و انشاالله بتوانیم راه آهنی درخور شأن مردم داشته باشیم و عنوان صنعت مدرن و توسعه یافته آن را به سایر کشورهای جهان عرضه کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
هٔ
اهواز ـ مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با امضای تفاهم نامه میان مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل منطقه آزاد اروند، خط آهن بندر امام خمینی ـ شادگان ـ خرمشهر احداث می شود.
عبدالکریم درویش زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به احداث دو کارخانه فولاد شادگان و فولاد اروند و وجود دو بندر مهم امام خمینی در ایران و بندر بصره عراق، این تفاهم نامه میان میان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضا رسید.
وی افزود: این خط آهن به دلیل وجود کارخانجات فولادسازی یکی از خطوط پرتردد و پر ترافیک استان و کشور خواهد بود و به طور حتم در رونق اقتصادی شادگان و خرمشهر نقش اساسی خواهد داشت.
مدیر کل راه آهن جنوب تصریح کرد: مطالعات مسیریابی این خط تا پایان سال جاری توسط مشاور ذی صلاح انجام می شود.
درویش زاده گفت: با توجه به اینکه این خط ریلی از کنار تالاب شادگان عبور می کند علاوه بر مطالعات مسیریابی به مطالعات دقیق زیست محیطی هم نیاز دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به اینکه مسیر از یک منطقه خاص نزدیک دریا رد می شود علاوه بر مطالعات زیست محیطی به مطالعات زمین شناسی هم نیاز دارد.
مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: به لحاظ زیرسازی نیز مسیر دارای شرایط ویژه ای است که مشاور باید ملاحظات زمین شناسی را مد نظر قرار دهد.
درویش زاده با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده از طرف راه آهن به این مسیر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، اضافه کرد: بقیه هزینه از طریق منطقه آزاد اروند تامین می شود.
برآورد ۴ هزار میلیارد ریال هزینه

وی بیان کرد: برآورد هزینه واقعی پس از انجام مطالعات مشخص می شود اما پیش بینی می شود چهار هزار میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
به گفته مدیرکل راه آهن جنوب، اعتبار مورد نیاز این طرح که از طرف راه آهن کشور تعهد شده، مشخص است اما به مصوبه هیئت وزیران نیاز دارد تا پس از تصویب در هیئت دولت اختصاص می یابد.
درویش زاده افزود: پیش بینی می شود که ساخت این مسیر سه سال زمان ببرد.
وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم کار مطالعات را انجام دهیم و عملیات اجرایی را شروع کنیم.
مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: احداث این خط هم برای راه آهن کشور مهم است و هم در رونق اقتصادی خرمشهر و شادگان اهمیت دارد و از آن جایی که بندر امام را به بندر بصره عراق متصل می کند در مبادلات دو کشور هم بسیار حائز اهمیت است.
درویش زاده گفت: یکی از مواردی که می شود به آن اشاره کرد حمل نفت عراق از این مسیر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
بودجه دولتی به کره‌ای‌ها کمک می‌کند

بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی کشور در انتظار سرمایه‌گذاری نهایی

ریل
تکمیل خطوط زیرساختی راه‌آهن در نقاط مختلف ایران و افزایش توان آن برای جابه‌جایی کالا و مسافر یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هایی است که در طول سال‌های گذشته پیگیری شده و البته برای نهایی شدن نیاز به پیگیری‌های جدی دارد، موضوعی که این بار بناست یکی از بزرگ‌ترین گام‌های آن حدفاصل اصفهان تا اهواز برداشته شود.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه مناطق جنوبی ایران با استفاده از راه‌آهن جمهوری اسلامی از چند دهه قبل استفاده از راه‌آهن را کلید زدند و در طول تمام این سال‌ها از این موضوع بهره‌برداری کرده‌اند، اما نیاز جدی به ارتقاء سطح امکانات در این حوزه و البته متنوع‌کردن مسیرها یکی از مسائلی است که باعث شده وزارت راه و شهرسازی ایران برای گسترش نفوذ راه‌آهن در مناطق جنوبی برنامه‌ریزی جدی کند.

راه‌آهن اصفهان به اهواز که با طول ۵۴۰ کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی و زیرساختی ایران به حساب می‌آید، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای این هدف بوده که در طول ماه‌های گذشته گام‌های مثبتی برای تعیین تکلیف آن برداشته شده است.

پس از آنکه در جریان دیدارهای هیات اقتصادی کشور کره جنوبی با مقامات وزارت راه و شهرسازی بنا شد کره‌ای‌ها به عنوان سرمایه‌گذار اصلی در این پروژه فعالیت کنند، حالا معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده این طرح منبع دومی نیز در اختیار خواهد داشت.

طبق برنامه‌ریزی ابتدایی که در اردیبهشت‌ماه امسال قدم‌های اصلی برای آن برداشته شد، کره‌ای‌ها پس از حدود چهار ماه مطالعه باید طرح نهایی خود را ظرف شش ماه به ایران ارائه می‌کردند تا در نهایت با آوردن حدود ۴.۵ میلیارد یورو سرمایه به عنوان یکی از گام‌های اصلی در این پروژه کار خود را آغاز کنند.

با وجود آنکه بیش از چهار ماه از آن زمان گذشته، اما هنوز خبر قطعی از نهایی شدن طرح کره‌ای‌ها برای این پروژه بزرگ به گوش نمی‌رسد و در چنین شرایطی محسن پورسید آقایی – مدیر عامل راه‌آهن – اعلام کرده که برای این پروژه ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

با وجود آنکه مدیر عامل راه‌آهن رقم در نظر گرفته شده در بودجه را اعلام نکرده، اما با توجه به مطرح شدن رقم کلانی که بیش از چهار میلیارد یورو تخمین زده می‌شود احتمالا باید از منابع دولتی تنها به عنوان یار کمکی این پروژه یاد کرد و همچنان در انتظار نهایی شدن برنامه کره‌ای‌ها باقی ماند. مساله‌ای که اگر در کوتاه‌مدت برطرف شود، قطعا گامی مهم در جهت توسعه زیرساخت‌های ریلی در مرکز و جنوب ایران به حساب می‌آید، اما اگر کره‌ای‌ها در نهایی کردن سرمایه‌گذاری‌شان تردید داشته باشند، احتمالا باید در انتظار برنامه‌ریزی جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
آلمان به دنبال راهی کوتاه برای تجارت با ایران؛
ایران به کریدور تجاری شمال و جنوب متصل شود
کریدور شمال جنوب هٔ
کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال و جنوب که برای اولین بار این ماه حمل‌ونقل کالا بین روسیه و هندوستان را انجام داد، پیشنهادی از آلمان برای اتصال تجارت این کشور به ایران را دریافت کرده است.
به گزارش مهر به نقل از اکونومیک تایمز، بنا به گزارش افراد مطلع در این زمینه، دویچه بان، یکی از شرکت‌های پیشروی آلمانی علاقه‌مندی خود به استفاده از این کریدور و حمل‌ونقل کالاها از اروپا به سمت ایران از طریق آذربایجان را اعلام کرده است.
توسعه این کریدور به هندوستان اجازه می‌دهد که به حمل‌ونقل کالاهایش نه‌تنها در مسیر روسیه بلکه رساندن آن‌ها به اروپا در مدت‌زمانی کمتر ازآنچه پیش‌بینی می‌کرد، بیندیشد.
کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال و جنوب(INSTC)، کریدوری مبتنی بر حمل‌ونقل دریایی و زمینی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر است که شامل شبکه‌ای طولانی از راه‌آهن، جاده و مسیر دریایی است و می‌تواند هزینه‌های تجارت بین هندوستان، روسیه، ایران، آسیای میانه و اروپا را تسهیل کرده و تجارت را با هزینه‌های کمتری به‌پیش ببرد.
دویچه بان دراین‌باره گفته است که انتظار می‌رود این کریدور، ارتباطی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر را بین اروپا و جنوب آسیا برقرار کند. یک تحقیق در خصوص این کریدور که توسط فدراسیون انجمن‌های حمل‌ونقل در هندوستان صورت گرفته، نشان می‌دهد که کریدور بین‌المللی شمال و جنوب هزینه‌های تجارت را ۳ درصد بیشتر کاهش می‌دهد و در حدود ۴۰ درصد نیز کوتاه‌تر از راه‌های فعلی برای تجارت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
عضو هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران:

با هزینه پل صدر می شد دو برابر مترو احداث کرد
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه با هزینه ساخت پل صدر می توانستیم حداقل دو برابر پل ساخته شده خطوط مترو ایجاد کنیم، گفت: در عین حال باید دید که آیا این پروژه فرآیندهای قانونی، حقوقی و مقرراتی را طی کرده است یا خیر.

مهدی روانشادنیا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به عنوان یک دانشگاهی باید منصفانه معایب و مزایای ساخت پل صدر را بررسی کرد و خوبی ها و بدی های این پروژه را مورد قضاوت قرار داد.

وی افزود: هر زیرساختی که در تهران بزرگ ایجاد شود باعث خوشحالی است و به حمل و نقل شهری بیشتر کمک می کند. از جمله نکتات مثبت در مورد پروژه پل صدر مهندسی و سرعت ساخت آن با توجه به پیچیدگی‌های اجرایی بود که از جمله موارد قابل تقدیر این پروژه است.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره اینکه درباره ساخت پل صدر بحث هایی درباره موضوعات اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: در علم اقتصاد بحثی درباره هزینه و فرصت وجود دارد که در آن فرصت ایجاد شده، هزینه و سود ایجاد شده برای کشور بررسی می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
است؟

عضو هیات مدیره آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور بر عدم شقه شدن این شرکت تاکید کرد و گفت: با انشقاق این شرکت نظارت کیفی بر پروژه های در دست دولت کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا، الله وردی در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک جزو شرکت های دولتی است که در لیست خصوصی سازی قرار گرفته است، اظهار کرد: این امر را به علت اینکه شرکت های خصوصی نسبت به این شرکت از امکانات و گستردگی کمتری برخوردار هستند، خوب نمی دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت پروژه های اجرایی از لحاظ کیفیت در کشور چگونه است؟ ادامه داد: این شرکت در صورت مشاهده هر گونه اشکالی تذکرات و توصیه های لازم را به دستگاه ارائه می کند، اما گاهی اوقات دستگاه ها نسبت به این توصیه ها بی توجه هستند.

الله وردی اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی قرار دادی وجود دارد که تکنسین ها در راستای اجرای پروژه ها، ارزیابی های کیفی همچون کشش میلگرد یا مقاومت آسفالت را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: ممکن است گاهی اوقات در آسفالت جاده ها مشکلاتی وجود داشته باشد که این فقط به کیفیت آسفالت بازنمی گردد بلکه ممکن است زیرسازی ها به خوبی انجام نشده باشد.

عضو هیات مدیره آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور در ادامه با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر دانش بنیان شدن این شرکت، تصریح کرد: ما نیز به دلیل اینکه این شرکت از تجهیزات کافی برخودار است و از سوی دیگر بیشتر کارشناسان این شرکت از تحصیلات عالیه برخودار هستند بر دانش بینان شدن آن اعتقاد داریم.

وی با اشاره به تجهیزات این شرکت توضیح داد: اخیرا این شرکت دستگاه اسکنر سطح جاده را خریداری کرده که توانایی تشخیص لازیه های زمین تا عمق یک متر را دارد.

بدهی ۲۰۰ میلیارد ریالی دستگاه های دولتی به این شرکت

عضو هیات مدیره آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور همچنین از بدهی ۲۰۰ میلیارد ریالی دستگاه های دولتی به این شرکت خبر داد.

الله وردی بیان کرد: بیشتر طلب این شرکت از ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
یادداشت تفاهم همکاری‌های حمل و نقلی در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل و نقلی ایران و روسیه بین معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل و نقل روسیه امضا شد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل و نقلی ایران و روسیه، یادداشت تفاهم بین مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران و الکسی سامبویویچ تسیدنوف معاون وزیر حمل و نقل روسیه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی امضا شد.
گفتنی است، این اجلاس در طول سه روز و در قالب چهارکارگروه حمل و نقلی و یک کارگروه تنظیم و تدوین اسناد با هدف بررسی و پیگیری موانع پیش‌روی توسعه روابط حمل و نقلی میان دو کشور برگزار شد.
مهرداد تقی‌زاده در مراسم امضا یادداشت تفاهم همکاریهای حمل و نقلی ایران و روسیه اظهار داشت: در چهار مُد حمل و نقل ریلی، دریایی، ریلی و هوایی و بعضی موضوعات فرا مدُی توافقاتی میان طرفین حاصل شد.
وی افزود: بعد از امضا یادداشت تفاهم شاهد برقراری یک سیستم حمل و نقل خوب میان مدهای مختلف حمل و نقل ایران و روسیه خواهیم بود.
تقی‌زاده همچنین خواستار تشکیل جلسات بعدی با مسائلی همچون استفاده از توان و تجربیات دو کشور در زمینه‌های کلان و فرابخشی حمل و نقل همچون سیاست‌های کلان درون و برون شهری، یکپارچه سازی حمل و نقل و اقتصاد حمل و نقل شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان

راه آهن شمال
وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان در پارلمان این کشور اعلام کرد دولت قصد دارد سرمایه گذاران خصوصی را برای ساخت راه آهن متصل کننده ایران و ارمنستان جذب کند.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری آرکای ارمنستان به نقل از واهان مارتیروسیان نوشت: دولت پولی برای ساخت این راه آهن ندارد بنابراین با بخش خصوصی دیدارهایی داشته و تلاش کرده جذابیت سرمایه گذاری در این پروژه را برای آنها معرفی کند.
به گفته وزیر حمل و نقل ارمنستان، یکی از مزایای راه آهن میان ایران و ارمنستان همانند خط ریلی که ایران را به جمهوری آذربایجان متصل کرده است، کوتاه‌تر و کم هزینه‌تر شدن حمل بار از طریق خاک ارمنستان است.
توافق درباره ساخت این خط ریلی در سال ۲۰۰۹ از سوی دولتهای ایران و ارمنستان تایید شد و دولت ارمنستان در سال ۲۰۱۲ به شرکت سرمایه گذاری Rasia FZE دوبی یک امتیاز ۵۰ ساله برای ساخت و اداره این خط ریلی به طول ۳۰۵ کیلومتر از ارمنستان به ایران اعطا کرد.
شرکت Rasia FZE تا اواخر سال ۲۰۱۳ یک مطالعه امکان سنجی برای این پروژه که «راه آهن ارمنستان جنوبی» نام دارد، انجام داد و هزینه ساخت آن را ۳.۵ میلیارد دلار برآورد کرد. این هزینه بالا به دلیل عبور خط ریلی از مناطق کوهستانی بوده است. به این ترتیب این خط ریلی ۳۰۵ کیلومتری، ۶۴ پل به طول ۱۹.۶ کیلومتر و ۶۰ تونل به طور ۱۰۲.۳ کیلومتر خواهد داشت.
این خط ریلی از ایستگاه گاگارین در استان گغارکونیک آغاز می شود و تا ایستگاه آگاراک در سیونیک جنوبی امتداد پیدا می کند و ممکن است ۲۵ میلیون بار در سال حمل کند.
بر اساس بیانیه دولت ارمنستان، «راه آهن ارمنستان جنوبی» کوتاه‌ترین مسیر حمل و نقل را از بنادر دریای سیاه تا بنادر خلیج فارس ایجاد خواهد کرد و یک کریدور ترانزیت کالای مهم میان اروپا و منطقه خلیج فارس برقرار می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
شهردار زنجان:
مهمترین مشکل پروژه پل سیدالشهدا(ع)، مساله تامین مالی آن است
زنجان- ایرنا- شهردار زنجان گفت: مهمترین مشکل اجرای مرحله نهایی پروژه پل سیدالشهدا(ع)، تامین مالی آن است.
مهمترین مشکل پروژه پل سیدالشهدا(ع)، مساله تامین مالی آن است
حبیب الله یگانه شامگاه سه شنبه در جریان بازدید استاندار زنجان از پل سیدالشهدا(ع) در جمع خبرنگاران افزود: قبول داریم که اجرای مرحله نهایی پل سید الشهدا(ع) زمان بر شده، منتهی مسائل و مشکلاتی از گذشته دامن گیر آن بوده است.
وی ادامه داد: زمانی که پنج سال پیش اجرای این پروژه آغاز شد، از محل تفاهم نامه سه جانبه منعقد شده بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی قرار شد تقبل هزینه ها به نسبت یک سوم انجام شود.
یگانه خاطرنشان کرد: با وجود انعقاد این تفاهم نامه ما نتوانستیم برابر هماهنگی های که به عمل آمده بود، تعهدات طرفین را به نسبت یک سوم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه سه جانبه همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: با مساعدت استاندار زنجان، اختصاص 25 میلیارد ریال از منابع استانی به پروژه پل سید الشهدا(ع) در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده است.
یگانه افزود: راه و شهرسازی نیز در مقطعی مقداری زمین به شهرداری معرفی کرد ولی در مجموع به لحاظ اختصاص اعتبار، با کندی روند از جانب طرفین تفاهم نامه مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری به پیمانکار پروژه پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت نه از راه و شهرسازی و نه از اعتبارات دولتی نتوانستیم مبلغی برای این پروژه بگیریم و این موضوع در سال های گذشته هم به همین روال بوده است.
یگانه جابجایی مسئولان در شهرداری، پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان به تهران و تملک املاک محدوده اجرای پروژه را از عوامل تاثیرگذار در طولانی شدن زمان پروژه پل سید الشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: ما از بهترین مهندسان مشاور در سطح کشور برای نظارت بر پروژه دعوت کردیم و در شرایط حاضر بنا بر این نیست که کیفیت تکمیل پروژه را فدای سرعت آن کنیم.
وی تصریح کرد: از بابت مشکلاتی که به واسطه عملیات اجرایی پل سید الشهدا(ع) برای مردم ایجاد شده است عذرخواهی می کنیم و امیدواریم تا 2 ماه آینده این پروژه را به مرحله ای برسانیم که مشکل تردد در مسیر را نداشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
0 درصد ریل گذاری جدید مسیر کرمان - یزد تا شش ماه آینده انجام می شود
کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی گفت: 50 درصد ریل گذاری جدید مسیر کرمان - یزد تا شش ماه آینده انجام می شود و تعویض 100 کیلومتر ریل فرسوده مسیر کرمان - بافق یزد تا پایان بهار سال آینده صورت می گیرد.
[50 درصد ریل گذاری جدید مسیر کرمان - یزد تا شش ماه آینده انجام می شود]

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از اداره کل راه آهن استان کرمان افزود: با اهتمام جدی مدیران استان پس از اجرای مرحله اول، عملیات اجرایی تعویض ریل کل مسیر کرمان - بافق یزد نهایی و انجام می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
استاندار زنجان:
پروژه های نیمه کاره شهری دولتی به بخش خصوصی واگذار شود
زنجان – ایرنا - استاندار زنجان گفت: دولت این اختیار را به استان ها داده است که پروژه های نیمه کاره شهری دولتی برای اتمام سریعتر و درآمدزایی را به بخش خصوصی واگذار کند.
پروژه های نیمه کاره شهری دولتی به بخش خصوصی واگذار شود
اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در جمع شهرداران زنجان افزود: همفکری و هم سویی بین اعضای شورا برای پیشبرد کارهای شهر باید مهیا باشد و اختلاف نظر و تعلل در اجرای کارها خوب نیست.
وی یادآورشد: برخی مواقع می شنویم کار مردم را به خاطر اینکه شرایط دولت یا شورای شهر چه خواهد شد به تعویق انداخت.
درویش امیری اظهار کرد: هدف همه ما خدمت به مردم است و مردم ما را انتخاب کرده اند که به اجرای کارهای آنان سرعت ببخشیم.
استاندار زنجان بر لزوم ساماندهی هر چه سریعتر کمربندی شهر قیدار تاکید کرد و خواستار جلوگیری از تردد ماشین آلات سنگین از داخل شهرشد و گفت: باید حداقل یک خط کمربندی این شهر برای تردد وسایط نقلیه سنگین آماده سازی شود.
وی بر لزوم حضور کارشناس یا مشاور حقوقی در شهرداری ها تاکید و خاطرنشان کرد: گاه به دلیل اینکه دستگاه ها حاضر به جذب مشاور یا کارشناس حقوقی نیستند، مجبور به پرداخت خسارت 10 برابری می شوند.
درویش امیری ادامه داد: این موضوع را اجرایی کنیم و نگذاریم شهرداری ها به دلیل نداشتن کارشناس یا مشاور حقوق متحمل هزینه های سنگین شوند.
استاندار زنجان گفت: در مورد حفظ و نگهداری فضای سبز، مردم را در این زمینه مشارکت بدهیم و از آنان بخواهیم به ازای هر پروژه عمرانی که انجام می دهند، درخت بکارند.
وی تاکید کرد: شهرداری های باید در مورد کاشت درخت و توسعه فضای سبز فرهنگ سازی کنند و رواج درختکاری را در دستور کار قرار دهند.
درویش امیری اضافه کرد: در مورد 21 درصد سود بانکی که برای تقسیط بدهی مردم به شهرداری ها می پردازند، از طریق شورای پول و اعتبار اعمال می کنیم، یک نظر کارشناسی بگیرید و وقتی می گوییم بانک ها 18 درصد، این 21 درصد وجاهت قانونی و عرفی ندارند.
استاندار زنجان گفت: می توان از وزیر کشور خواست که این نرخ سود را هم مطابق سود بانکی اعمال کند.
وی افزود: در مورد فاضلاب شهری، هم اکنون برخی پروژه های فاضلاب شهری را ما به بخش خصوصی واگذار می کنیم گرچه مجاب کردن مردم و بخش خصوصی سخت و دشوار است ولی باز تلاشمان را می کنیم تا این موضوع که واگذاری این بخش سودده است، تبیین شود.
درویش امیری یادآورشد: ما حتی برخی سالن های ورزشی و استخرها را در لیست واگذاری داریم.
استاندار زنجان گفت: شهرداری ها به خصوص شهرداری هایی که سطح درآمد مناسبی دارند، این پروژه ها را با مشارکت بخش خصوصی از ما بگیرند.
وی اظهار کرد: مدیران استان با چنگ و دندان می خواهند این فضاها را نگه دارند، حتی اگر اتمام این پروژه ها چندین سال به طول بینجامد، اما حتی اگر شده خودم به این موضوع ورود پیدا می کنم.
درویش امیری خاطرنشان کرد: در مورد آموزش شوراها، همکاران برای دوره بعد آموزش آنان را در دستور کار قرار دهند، تا اعضای شوراها بخواهند به ضوابط و مقررات شهری و شهرسازی آشنا شوند، زمان بسیاری از دست می رود.
استاندار زنجان گفت: هرچه این نهاد مدنی که شبکه عظیمی در کشور است با حدود وظایف قانون آشنا شوند، کارمان آسانتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: آموزش نیروهای بدنه شهرداری ها هم باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar