۰۷:۵۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
کد خبر: ۴۱۶۴۱
ايران‌ایر حدود ٤٠ سال پيش، اولين ايرلاين خاورميانه و چهارمين ايرلاين جهان بود؛ سرنوشتي كه با گذشت سال‌‌ها ديگر روي خوشي نديد و در اين ريل موفقيت از كشورهاي همسايه عقب افتاديم و سهم‌مان را از بازار هوايي دودستي به كشورهاي همسايه واگذار كرديم.

اما حالا با توافق هسته‌اي به نظر مي‌رسد ايران عزم خود را جزم كرده تا مانند بازار نفت، سهم خود را بازپس بگيرد؛ بازاري كه ديگر در انتظار خالي‌شدن چاه‌‌هاي نفتي نيست و محدوديتي در آسمان‌ها نمي‌بيند. با توجه به موقعيت استراتژيك ايران براي اتصال كريدورهاي آسياي شرقي به اروپا، اكنون بهترين فرصتي است كه مي‌توان سهم بازار ايران را از فرودگاه آتاتورك تركيه و فرودگاه دوبي بازپس‌ گرفت. آن‌گونه كه وال‌استريت ژورنال نيز گزارش می‌دهد، فرودگاه امام خمینی تهران در مراحل اولیه بازسازی تدریجی است. این بازسازی بخشی از برنامه توسعه تجارت ایران و تبدیل آن به یک هاب منطقه‌ای بعد از توافق هسته‌ای است؛ امري كه كارشناسان پرشمار بر آن تأكيد دارند و معتقدند توسعه اين فرودگاه تنها بخشي از پازل بزرگ توسعه ايران به‌ويژه در امر تجارت و گردشگري است.
نياز ٢ ميليارددلاري براي توسعه ترمينال ايران‌شهر
علی صباغی، یکی از مشاوران ارشد فرودگاه امام تهران، در گفت‌وگوي خود با «شرق» تأكيد مي‌كند كه تلاش‌ها براي توسعه فرودگاه به‌صورت جدي در حال پيگيري است و اكنون براي توسعه ترمينال ايران‌شهر براي ٤٠ ميليون مسافر در سال، حداقل دو ميليارد دلار سرمايه‌‌گذاري نياز داريم كه آن را در يك پروژه بلندمدت ١٠ساله در نظر گرفته‌ايم.
اين در حالی است كه اكنون ظرفيت اين فرودگاه با اصلاحات انجام‌شده بار شرقي ترمينال نسبت به سال گذشته ١٥درصد افزايش داشته و فقط به ٧,٥ ميليون نفر در سال رسيده است.
پاي بنياد مستضعفان به فرودگاه امام باز مي‌شود
صباغي نگاهي به يك پروژه ديگر مي‌اندازد كه ٦٠درصد آن تكميل شده و فقط به سرمايه‌گذاري صدميليون‌دلاري براي اتمام باقي آن نياز است: پروژه سلام در شمال غربي فرودگاه امام خميني براي ظرفيت ٣,٥ ميليون نفر، يك‌سال ديگر افتتاح خواهد شد.
به گفته او، اين پروژه تاكنون از بودجه عمومي دولت بهره‌ مي‌گرفت؛ اما به‌تازگي با تصويب هيأت وزيران قرار است تحت قرارداد به صورت مستقيم به بنياد مستضعفان واگذار شود.
همه ايرلاين‌هاي داخلي به فرودگاه امام بدهكارند
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه اكنون سودده‌ترين فرودگاه ايران فرودگاه امام خميني است، مي‌گويد: سودده‌بودن اين فرودگاه در مقابل ديگر فرودگاه‌هاي ايران به دليل فرود پروازهاي بين‌المللي خارجي در اين فرودگاه است و آن قسمت از ايرلاين‌هاي داخلي كه در اين فرودگاه مي‌نشينند، بلااستثنا به فرودگاه امام بدهكار هستند و ارقام آن بسيار بالاست؛ اما نمي‌توانيم به آنها فشار بياوريم؛ زيرا از نظر اقتصادي تحت فشار هستند.
مشاور ارشد فرودگاه امام خميني در ادامه نگاهي به فرودگاه‌هاي پرتردد منطقه‌اي هم مي‌اندازد و مي‌گويد: اعتقاد ندارم امارات‌ايرلاين، ايرلایني اقتصادي باشد؛ زيرا دولت امارات سوبسيد پنهان به اين فرودگاه مي‌دهد تا منافع اين كشور در بخش‌هاي ديگر توسعه تأمين شود و به‌همين‌دليل هميشه دولت امارات اين سوبسيد را كتمان مي‌كند و تأكيد دارد در بازار رقابت، آن را توسعه مي‌دهد.
وال‌استريت ‌ژورنال در گزارش خود همچنين مي‌افزايد: در مرکز این تغییرات، ساخت دو ترمینال جدید و گسترش فرودگاه و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری است که این شامل بخش‌های صنعتی، لجستیکی، هتل‌ها و مراکز کنفرانس خواهد بود. با‌‌این‌حال در مراحل اولیه، دولت امیدوار است با توسعه فراگیر فرودگاه امام، کمپانی‌های خارجی را برای انتخاب تهران به عنوان هاب منطقه‌ای مجاب کند.
رايزني سرمايه‌گذاران فرانسوي براي حضور در فرودگاه امام
این پروژه می‌تواند ارزشی بالغ بر میلیاردها دلار از طریق تجارت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایران به همراه داشته باشد. توسعه‌گران صنعتی فرانسوی مانند Bouygues و Aéroports de Paris که ساخت فرودگاه‌های شارل دوگل و اورلی را برعهده داشته‌اند، امسال با مقامات ایران در رابطه با مشارکت در توسعه فرودگاه امام گفت‌و‌گو كردند. سال گذشته گروه هتل‌سازی عظیم فرانسوی آکور توافقی را با ایران در اين زمينه به امضا رساند.
علی صباغی، یکی از مشاوران ارشد فرودگاه امام تهران، گفته این پروژه در پی رقابت با فرودگاه‌های موفق و مناطق ویژه‌ای مانند امارات و ترکیه است. برای مثال مرکز جهانی دوبی که در سال ٢٠١٠ بازگشایی شد، در مرکز خود یک فرودگاه جدید را با گنجایش ١٦٠ میلیون مسافر در سال و ١٢ میلیون تن بار جای داده است. در اطراف فرودگاه، مناطق ویژه لجستیکی، مرکز نگهداری از هواپیماها، ساختمان‌های مسکونی و منطقه گلف وجود دارد. مجموعه هتل‌های بین‌المللی هیلتون، سال گذشته قرار ساخت یک هتل ٥٣٥ اتاقه را در این منطقه گذاشته است.
صباغی گفته این برنامه‌ها بسیار عظیم است و ما بدون داشتن زیرساخت‌های لازم و کار فراوان، به آن دست پیدا نمی‌کنیم؛ اما اگر بتوانیم سهم خود را در ١٥ سال آینده به دست آوریم، می‌توانیم. این یک رقابت سخت است؛ اما دولت همه موانع را برای دستیابی به هدف از جلوی پا برداشته است.
مشاوران خارجي توسعه فرودگاه امام
به گفته صباغی، ایران مشاوران فرودگاه هلند یا NACO را که در پروژه‌هایی مانند پروژه فرودگاهی مکزیکوسیتی، کوالالامپور و پکن فعالیت داشته‌اند، به‌عنوان مشاور اصلی استخدام کرده است. NACO ترمینال جدید ایرانشهر را به عنوان بخش اصلی شهر فرودگاهی با ظرفیت ٢٠ میلیون مسافر پیش‌بینی کرده و این دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
درعین‌حال کمپانی‌های کره‌جنوبی، هلند، فرانسه و چین قراردادهایی را به امضا رسانده‌اند یا گفت‌و‌گوهایی برای ورود به این پروژه داشته‌اند. در گذشته برخی از این کشورها به تأمین مالی پروژه‌هایی مانند این در سایر نقاط جهان برای به‌دست‌آوردن سهم در‌خور‌‌توجه خودشان در توسعه املاک و مستغلات یا ساخت کمپانی‌ها و دیگر کسب‌و‌کارها کمک کرده‌اند. احیای فرودگاه و بخش حمل‌ونقل کلید بهره‌برداری از برداشته‌شدن تحریم‌هاست. آزادسازی جریان کالا از طریق مرزهای ایران یک قدم حیاتی به سمت سازندگی اقتصادی است که می‌خواهد بیش از گذشته با جهان تعامل داشته باشد و این اولویت اصلی حسن روحانی است.
ايران پتانسيل تبديل‌شدن به هاب منطقه‌اي را دارد
ایران امتیازات جغرافیایی زیادی دارد. این کشور بین اروپا و آسیا واقع شده است. به گفته مریم کیایی، رئیس شرکت توسعه کسب‌و‌کار بین‌المللی راه‌شهر که یکی از کمپانی‌های زیربنایی مهم ایران است، گفته فرودگاه امام خمینی پتانسیل تبدیل‌شدن به هاب منطقه خاورمیانه را دارد. این فرودگاه نیاز به سرمایه و توسعه دارد.
سهم بازار ايران دست شركت‌هاي هواپيمايي همسايه
مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن‌ شركت‌هاي هواپيمايي نيز در گفت‌وگو با «شرق» مي‌گويد: با توجه به موقعيت استراتژيك ايران كه شرق آسيا و اروپا را به هم مرتبط مي‌كند، اين فرودگاه، بهترين نقطه براي هاب منطقه‌اي است. ما اين فرصت را در سال‌هاي گذشته از دست داديم و كشورهاي رقيب مانند دوبي و استانبول توانستند جايگاه ايران را بگيرند. طبيعتا با افزايش ناوگان و خريد هواپيماي نو، مي‌توانيم از اين پتانسيل استفاده كنيم و از حقي كه به‌عنوان هاب منطقه مي‌توانيم داشته باشيم، بهره بگيريم. به گفته اسعدي ساماني، سهم عمده‌اي از بازار ما دست شركت‌هاي هواپيمايي همسايه است كه بايد به داخل كشور بازگردد و ايرلاين‌هاي ايراني بتوانند از سهمي كه كشورهاي همسايه از جابه‌جايي مسافران مي‌برند، استفاده كنند. در اين رابطه ما به سرمايه‌گذاري بسيار بالا نیاز داريم و اكنون فرودگاه امام ظرفيت كافي را براي اين كار ندارد. با برنا‌مه‌هايي كه دولت و وزارت راه دارد، بايد به جايگاه مد‌نظر برسيم و اگر بخواهيم از كشورهاي همسايه جلوتر برويم و هاب منطقه شويم، بايد سرعت خود را افزايش دهيم تا از آنها جلو بزنيم. مطمئنا اكنون آنها هم بي‌كار نخواهند نشست تا ما به آنها برسيم. آنها هم به‌سرعت پيش مي‌روند.
به گفته او، اكنون مسافران ايراني از شركت‌هاي هواپيمايي همسايه خريد مي‌كنند و پنج ميليارد‌دلاري كه بايد عايد شركت‌هاي هواپيمايي داخلي شود، عايد شركت‌هاي هواپيمايي كشورهاي منطقه مي‌‌شود.
فرودگاه امام خمینی زیان‌ده است
مسعود دانشمند، رئیس کانون سراسری انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، همچنین در گفت‌وگو با «شرق» تأکید می‌کند فرودگاه امام خمینی بیش از اینها نیازمند توسعه است، زیرا اکنون براساس استانداردهای جهانی، ٧٠ تا ٨٠درصد هزینه‌های فرودگاهی باید از طریق فروشگاه، کافی‌شاپ، رستوران و... در محوطه فرودگاه و فقط ٢٠ تا ٣٠درصد از ناحیه خدمات خروج مسافر تأمین شود، اما اکنون در فرودگاه امام، چندان فروشگاه و کافی‌شاپ و... نداریم.
دانشمند با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی، فرودگاهی کوچک است، ادامه می‌دهد: درحال‌حاضر این فرودگاه حدود شش‌میلیون جابه‌جایی مسافر در سال دارد که هزینه حجم عظیم پرسنل داخل فرودگاه را هم پوشش نمی‌دهد و درحال‌حاضر این فرودگاه، زیان‌بار شده است.
به گفته او، برای یک جمعیت ٨٠میلیونی، شش‌میلیون جابه‌جایی در سال بسیار اندک است. در مقایسه، فرودگاه دوبی اعلام می‌کند برای ٧٠‌میلیون جابه‌جایی ظرفیت دارد که البته این حقیقت ماجرا نیست و این فرودگاه، فقط ٤٥میلیون جابه‌جایی را پوشش می‌دهد.
او در قالب پیشنهادی به مسئولان این فرودگاه می‌گوید: طراحی سالنی بلند و کشیده در فروگاه که در کنار آن هواپیما قرار گیرد، دیگر مدرن نیست و اکنون سالن‌های هواپیمایی به‌صورت دایره ساخته و هواپیماها دور آن جمع می‌شوند. نمونه چنین فرودگاهی که به‌تازگی آغاز به کار کرده، فرودگاه عشق‌آباد است که برای حدود ١٥ميليون جابه‌جایی مسافر، ٢٥ هواپیما به‌طور هم‌زمان کنار سالن قرار می‌گیرند. این در حالی است که اکنون در ایران حداکثر شش هواپیما در کنار هم قرار می‌گیرند.

برچسب ها برجام ، هواپیما
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
1
اتصال فرودگاه هاشمس نژاد به مترو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
نخستین همایش تبیین جایگاه اسناد خزانه اسلامی در یزد برگزار می شود
یزد- ایرنا - نخستین همایش نقش و جایگاه اسناد خزانه اسلامی در اجرای طرح های اقتصادی و عمرانی دولت، 11 آبانماه با حضور مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی درسالن همایش های باقر العلوم یزد برگزار می شود.
نخستین همایش تبیین جایگاه اسناد خزانه اسلامی در یزد برگزار می شود
علی نمازی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا هدف از برگزاری این همایش را که با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی، ذیحسابان و کارشناسان مالی این دستگاه ها برگزار می شود، بهبود امور اجرای اسناد خزانه اسلامی موضوع بند ز تبصره 5 قانون بودجه کل کشور، تبیین جایگاه آن در اجرای طرح های دولت و ارتقاء دانش شرکت کنندگان در این زمینه است.
وی با اشاره به انتشار اسناد خزانه اسلامی در راستای اجرای طرح های عمرانی و پیمانکاری افزود: این موضوع یکی از محورهای اصلی همایش است و در کنار آن مسائل مالی، ذیحسابی، مباحث تخصصی این حوزه و چالش ها و مشکلات حوزه نظارتی و مالی دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد با بیان اینکه این همایش یک روزه است، حضور فعال مدیران دستگاه ها و کارشناسان مالی را در این همایش خواستارشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
بعد گذشت ۸ ماه از سال, هنوز بودجه عمرانی دولت به پیمانکاران تخصیص پیدا نکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
خیلی خنده داره این دولت, نفت ایران را در بازارهای بین المللی پیش فروش میکند تا حقوق کارمندان را پرداخت کند, ولی حتی یک ریال از بودجه عمرانی دولت به شهرداریها و ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس, اداره کل راه آهن, سازمان هواپیمایی ,...پرداخت نشده و پروژه های عمرانی تعطیل شده و هزاران کارگر و مهندس بیکار شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
پرداخت بدهی پیمانکاران و سرمایه گذاران شهرداری ها به شکل تهاتر با زمین و ملک و ماشین آلات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بررسی اتصال ایستگاه قطار به حرم حضرت معصومه(س)

پیروز حناچی
دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: بحث دسترسی آسان و معقول ایستگاه راه آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به حرم حضرت معصومه (س) در شورای عالی شهرسازی در حال بررسی است.
پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مباحثی درخصوص شهرهای قم و ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی طی روزهای اخیر بررسی شد و موضوع پادگان ارومیه در کمیته فنی شورای عالی در حال مطالعه است و در جلسات آینده موضوع در دستور کار شورایعالی قرار خواهد گرفت.
وی هم‌چنین گفت: درخصوص محدوده شهر قم نیز موارد متعددی مغایرت‌های اساسی وجود دارد. تعدادی تقاضا برای افزایش محدوده شده بود که رد شد.
دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد: بحث اتصال معقول ایستگاه راه آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به حرم حضرت معصومه (س) مورد بررسی قرار گرفت و در دستور کار است اما هنوز مصوبه اعلام نشده و در دست بررسی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
یک مقام مسئول به مهر خبر داد؛
پول نداریم تقاطع غیرهمسطح شهر قدس را تکمیل کنیم
تقاطع غیرهمسطح شهر قدس4
هٔ
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران بااشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح شهر قدس گفت: تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.
نادر محمدزاده در گفتوگو با خبرنگار مهر، افزود: تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح شهر قدس نیازمند به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مالی دارد که با تامین این اعتبار شاهد تکمیل طرح طی مدت ۶ ماه خواهیم بود.
محمدزاده اظهار داشت: مهمترین فاز پل دوسه سطحی قدس، لاین اتصالی تهران به شهر قدس است که در تلاشیم این فاز را تا دهه فجر به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد:تامین مالی پروژه تقاطع غیر همسطح قدس به دلیل قرارداشتن در محدوده شهر بر عهده شهرداری است که در مرحله جدید شهرداری همکاری مالی نداشته و بخشی از تامین مالی هم از طریق اسناد خزانه بوده است.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران همچنین اظهار داشت:ساخت ۱۵۰ کیلومتر کمربندی در حال اجراست که تکمیل آن نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است اما قرارداد اجرایی آن تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار دارد.
وی تصریح کرد:کمربندی اسلامشهر، کمربندی پاکدشت، کمربندی دماوند و ... در حال اجراست که تکمیل آنها کاهش ترافیک استان تهران را به همراه دارد.
محمدزاده درباره پروژه آزاد راه تهران-شمال هم ‌گفت: قطعه اول این آزادراه کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر راه در پی دارد ضمن اینکه کرج هم از طول مسیر حذف می‌شود.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی بیان کرد: براساس برنامه قرار است فاز یک آزادراه تهران شمال تا سال آینده به بهره برداری برسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
رییس سازمان خصوصی سازی:
بزرگترین مانع ساختاری توسعه ایران، دولت فربه و بزرگ است
تهران- ایرنا- رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور بزرگترین مانع ساختاری توسعه در ایران را وجود دولت فربه و بزرگی عنوان کرد که همه منابع درآمدی را می بلعد و چیزی برای توسعه باقی نمی گذارد.
[بزرگترین مانع ساختاری توسعه ایران، دولت فربه و بزرگ است]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» امروز سه شنبه در نخستین همایش ملی بررسی موانع ساختاری توسعه و خصوصی سازی در ایران در محل بوستان گفت و گو افزود: بودجه عمومی امسال دولت نزدیک به 2940 هزار میلیارد ریال است که بیش از 1970 هزار میلیارد ریال آن را اعتبارات جاری تشکیل می دهد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که این رقم بدی است و با تداوم وضعیت موجود بدتر هم می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال نزدیک به دو هزار میلیارد ریال از بودجه عمومی وصول شود، اما مشکل آنجاست که به همان نسبت اعتبارات جاری کاهش نمی یابد.
پوری حسینی تصریح کرد، محقق نشدن بودجه ها از محل اعتبارات غیرجاری کسر می شود، با این وجود برای موانع ساختاری توسعه در کشور نمی توان توضیح دیگری داد، زیرا سهم 1.5 درصدی اعتبارات غیرجاری موضوعی ضدتوسعه ای است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
اتمام مترو خط ۷ و فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سال
شهر > شهری - همشهری آنلاین:
مدیرعامل شرکت مترو از ساخت خط ۷ مترو تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، هابیل درویش در مراسم بهره برداری از 43 دستگاه واگن مترو با بیان اینکه تا پایان امسال 31 کیلومتر از خط 7 مترو به بهره‌رداری می‌رسد، گفت: همچنین تا پایان امسال خط مترو به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت واگن‌سازی 20 رام قطار به زودی تحویل شرکت بهره‌برداری مترو می‌شود، تصریح کرد: 6 رام در خط فرودگاه امام خمینی (ره)، و 14 رام نیز به خط 7 مترو تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه ساخت واگن‌های مخصوص خط مترو فرودگاه مهرآباد کارگران را به علم و دانش جدیدی در ساخت واگن رساند، گفت: این جهش سبب شد که مدت ساخت واگن‌ها نیز کاهش یابد.

درویشی با بیان اینکه امیدواریم با مدیریت جدید در معاونت حمل و نقل، ساخت پروژه 100 کیلومتر مترو با سرعت ادامه یابد، افزود: تا اواسط سال 96، 100 کیلومتر مترو دیگر نیز به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: با دولت رایزنی انجام داده‌ایم تا واگن مترو کلانشهرهای کشور به صورت ریالی از سوی شرکت واگن‌سازی تهران تامین شود که این در مرحله رایزنی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
ساخت مترو فرودگاه امام خمینی تهران در مسیر ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه شهرپرند در اولویت قرار گیرد چون مسافران داخلی و خارجی برای هر پرواز خارجی باید معادل هزینه سفر, را به تاکسی های خط فرودگاه بپردازند تا به تهران برسند, هر تاکسی ۶۰ هزار تومان,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
اتصال ایستگاه راه آهن محمدیه قم به مونوریل قم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
دنیای اقتصاد-20 هزار و 474 پروژه عمرانی در برنامه چهارم توسعه ناتمام مانده و همه به برنامه پنجم توسعه موکول شده‌است؛ از این میان 4296 پروژه عمرانی ملی و 16 هزار و 178 پروژه عمرانی استانی بوده است. این در حالی است که تنها 2 هزار و 982 پروژه از برنامه سوم به برنامه چهارم منتقل شده است. پروژه‌هایی که به نظر نمی‌رسد در برنامه پنجم و در دولت دهم به اتمام رسیده باشند و اتمام همه آنها بر عهده دولت یازدهم خواهد بود.
آغاز برنامه چهارم توسعه در سال 84 و همزمان با روی کار آمدن دولت نهم بود. برنامه‌ای که به گفته کارشناسان یکی از بهترین برنامه‌های توسعه بود و کاملا کارشناسانه تنظیم شده بود اما دولت نهم تا سال 88 تعهدی به اجرای این برنامه از خود نشان نداد. بی‌اعتنایی به برنامه و تاخیر در تدوین و تهیه برنامه پنجم، مدت زمان اجرای این برنامه را از پنج به 6 سال افزایش داد و این برنامه در سال 89 به پایان رسید. انتظار می‌رفت طولانی شدن فرآیند اجرای این برنامه، بار پروژه‌های ناتمام را کاهش دهد، اما اکنون خبرگزاری تسنیم از بیش از 20 هزار پروژه‌ نیمه تمام این برنامه و موکول شدن آن به برنامه پنجم گزارش می‌دهد. این در حالی است که برنامه پنجم توسعه هم دچار مشکلات و مسائل بسیار است و مدتی است زمزمه توقف و ایجاد تغییرات در آن به گوش می‌رسد. با وجود افزایش هزینه‌های جاری دولت نهم و دهم هم نمی‌توان امیدی به اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی برنامه چهارم در زمان اجرای برنامه پنجم داشت. چند روز پیش هم معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهور از اعلام آمادگی برای تدوین برنامه ششم خبر داده است. بر این اساس باید در انتظار آمار نجومی دیگر و تجمیع برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در برنامه ششم و تحمیل بار هزینه طرح‌های نیمه تمام از دولت نهم و دهم به دولت یازدهم بود.
انتقال پروژه‌های عمرانی برنامه چهارم به برنامه پنجم در حالی است که مشکل عدم اجرا، کمبود بودجه مصوب نبوده است. چون پروژه‌های عمرانی ملی در برنامه چهارم بودجه‌ای حدود 70 هزار میلیارد تومان و طرح‌های عمرانی بودجه 19 هزار میلیاردی دریافت کرده‌اند. یعنی میانگین رشد سالانه بودجه عمرانی مصوب در این سال‌ها در حوزه عمرانی ملی 3/27 درصد و در حوزه عمرانی استانی 4/21درصد بوده است. همچنین متوسط تخصیص اعتبارات عمرانی در طول سال‌های برنامه چهارم در حوزه ملی 80 درصد و در حوزه استانی2/85 درصد بوده که در مجموع به حدود 6/82 درصد می‌رسد. تاخیر در اجرای پروژه‌ها نسبت به برنامه زمانی پیش‌بینی شده همچنان از مشکلات اصلی عملیات عمرانی بوده و مهم‌ترین دلایل این تاخیرها هم عوامل اعتباری از جمله اعتبارات مصوب، تخصیص اعتبار، پرداختی خزانه و جذب اعتبار بوده است. از دیگر دلایل تاخیر می‌توان به ضعف دستگاه‌های اجرایی و ناتوانی برخی از پیمانکاران اشاره کرد.از روش‌های پیمانی در اجرای پرو‌ژه‌های عمرانی در طول برنامه چهارم در پروژه‌های عمرانی ملی به میزان 8/66 درصد و در پروژه‌های عمرانی استانی به میزان 7/38 درصد استفاده و بقیه به صورت امانی یا امانی- پیمانی واگذار شد. این در حالی است که پارامترها و مشخصات پروژه‌های عمرانی در برنامه سوم توسعه (1383 – 1379) ملموس‌تر است. در این برنامه مجموع اعتبارات عمرانی مصوب در قوانین بودجه سال‌های این برنامه برای طرح‌های عمرانی ملی بالغ بر 17 هزار میلیارد و برای طرح‌‌های عمرانی استانی بالغ بر 6 هزار میلیارد بوده است. از طرف دیگر دولت در اجرای این طرح‌ها از توان بخش خصوصی کمک گرفته است. از دیگر دلایل نشان‌دهنده حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی، برگزاری مناقصات و تبعیت از قانون مناقصه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
مدیرعامل قطار شهری کرج در گفت‌وگو با تسنیم:
پیگیر دریافت مجوز اجرای خط ۵ متروی کرج از رئیس‌جمهور هستیم

مدیرعامل قطار شهری کرج گفت: دریافت مجوز خط ۵ مترو کرج که از بلوار شهید موذن در شمال گوهردشت شروع می‌شود و تا محمدشهر ادامه دارد را در دستور کار خود از هیئت دولت داریم.

علی‌اصغر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: قطار شهری کرج برای حمایت از تامین اعتبارات خط 2 متروی کرج خواستار در اختیار قرار گرفتن صددرصدی بودجه سال 95 و 96 است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
شرکت هوایی کوبالت ایر قبرس قصد دارد از سال آینده میلادی پروازهایی را به مقصد ایران، روسیه، اردن و مصر برقرار نماید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی فاماگوستا گازت، شرکت هوایی کوبالت ایر قبرس قصد دارد از سال آینده میلادی پروازهایی را به مقصد ایران، روسیه، اردن و مصر برقرار نماید.

این شرکت هوایی که مرکز آن در لارناکا قرار دارد، در حال حاضر به مقصد شهرهای آتن، لندنف منچستر و چند شهر دیگر پرواز دارد.

کوبالت ایر همچنین قصد دارد پروازهایی به مقصد چین، هند، آفریقای جنوبی و آمریکا برقرار نماید.

این شرکت برنامه های بلندپروازانه ای برای ایجاد خطوط هوایی بین المللی از قبرس به کشورهای مختلف از طریق هواپیماهای مدرن ایرباس 320 و 330 دارد و اعلام کرده که قصد دارد «قبرس را به دنیا و دنیا را به قبرس متصل نماید.»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
امتداد دادن مترو شهر آفتاب تا شهر رباط کریم و احداث ایستگاه مترو رباط کریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
۴۰ شرکت تعاونی توسعه و عمران در کشور تأسیس می شود
تبریز- ایرنا - عضو هیأت مدیره تعاونی توسعه و عمران گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 40 تعاونی توسعه و عمران در کشور تأسیس می شود.
[40 شرکت تعاونی توسعه و عمران در کشور تأسیس می شود]

به گزارش ایرنا، نصرت الله تاجیک روز یکشنبه در نشست هماهنگی ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بناب افزود: این تعاونی ها با هدف بکارگیری سرمایه های خود مردم ایجاد می شود و قانون آن در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
وی اظهارکرد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به منظور تسریع در توسعه، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بسترسازی برای ورود به بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، بر مبنای قانون تشکیل شده است.
وی با اعلام اینکه اعضای این تعاونی ها تمامی افراد حقیقی متولد یا ساکن و یا شاغل در شهرستان است، افزود: حداقل تعداد اعضای تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت شهرستان برسد.
تاجیک به عنوان مثال گفت: در شهرستان بناب که دارای 140 هزار نفر جمعیت است 700 نفر با سرمایه هر عضو 15 هزار تومان باید عضو این تعاونی شوند .
وی عمده فعالیت های تعاونی توسعه و عمران را بهسازی بافت های فرسوده برشمرد و گفت: بافت فرسوده شهری و روستایی از طریق این تعاونی می تواند در اختیار شرکت های اقماری این تعاونی قرار گیرد تا بتوانند به سرعت چهره شهر و روستا را نوسازی کنند.
فرماندار بناب نیز در این نشست ضمن استقبال از تأسیس و راه اندازی این تعاونی گفت: شهرستان بناب به جهت داشتن ظرفیت بالا در اکثریت بخش ها می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
ولی الله فرج اللهی افزود: تاکنون در این شهرستان یک صد نفر عضو این شرکت تعاونی شده اند و با توجه به استقبال خوب مردم انتظار می رود جمعیت بیشتری عضو این شرکت شوند.
وی با اعلام اینکه رؤسای ادارات شهرستان عضو این شرکت تعاونی شده اند؛ اظهار امیدواری کرد: مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین دهیاران و اتحادیه های صنفی شهرستان نسبت به عضویت در این شرکت تعاونی اهتمام ورزند.
فرماندار بناب با اشاره به کارنامه ناموفق برخی شرکت های تعاونی در گذشته اظهار امیدواری کرد: این شرکت با توجه به پشتوانه قوی خود بتواند به عنوان یک شرکت تعاونی موفق عمل کند.
فرج اللهی اعلام کرد: بعد از تشکیل این شرکت در شهرستان تمامی طرح های روستایی را در قالب این شرکت تعاونی اجرا خواهیم کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی توسعه فرودگاه امام با مکانیسم "صندوق- پروژه" و اوراق مشارکت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: سالن حجاج فرودگاه امام یک سالن ارتباطی بود که به دلیل ضرورت برای انتقال پروازهای حج آن را تجهیز کردیم تا حجاج از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در توسعه‌های آتی فرودگاه امام و شهرک فرودگاهی، جایگاه درخور توجه و آبرومندانه‌تری را برای این منظور پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه مجموعه فرودگاه مهرآباد محدودیت و مشکلاتی را برای حجاج و سایر مسافران به وجود می‌آورد، اظهار کرد: برای حفظ حقوق شهروندان حجاج، پروازهای حج را از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل کردیم و فعلا با امکانات اولیه‌ای این کار انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه فرودگاه امام کمتر از 15 درصدی آن چیزی است که باید باشد، گفت: علی‌رغم تمامی تنگناهای مالی، دولت تدبیر و امید ساز و کاری برای مشارکت بخش خصوصی از طریق "صندوق-پروژه" در دست اجرا دارد.

آخوندی تأکید کرد: تا یکی دو ماه آینده اطلاع‌رسانی در این رابطه انجام می‌شود و عملیات اجرایی توسعه فرودگاه امام با مکانیسم "صندوق-پروژه" و همچنین انتشار اوراق مشارکت انجام خواهد شد.

وی همچنین از همکاری با شهرداری و مترو تهران برای ارتباط سریع ریلی فرودگاه امام و مهرآباد و ایستگاه اصلی راه آهن خبر داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
اختصاص ۵۰ میلیارد تومانی اعتبار به متروی هشتگرد
هشتگرد,
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از محل اسناد خزانه اسلامی برای پروژه احداث متروی هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه وشهرسازی، شمس میریان گفت: در حال حاضر کل مسیر پروژه مترو به طول ۲۵ کیلومتر فعال شده و براساس برنامه زمان‌بندی قرار است تا بهار سال آینده به بهره‌برداری اولیه برسد.

میریان با بیان این که پروژه احداث متروی شهر هشتگرد چندی پیش به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده بود، ادامه داد: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی دوباره آغاز شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
مدیرکل فرودگاه‌ مهرآباد اعلام کرد
افتتاح باند «۲۹ راست» مهرآباد بدون سیستم روشنایی تا پایان سال/ تکمیل باند به سال ‌آینده موکول شد‌
خبرگزاری فارس: افتتاح باند «۲۹ راست» مهرآباد بدون سیستم روشنایی تا پایان سال/ تکمیل باند به سال ‌آینده موکول شد‌
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: در نظر داریم قبل از پایان سال ۱۳۹۵ همه بخش‌های باند ۲۹ راست فرودگاه به غیر از سیستم روشنایی آن را افتتاح کنیم و در سال ۱۳۹۶ سیستم روشنایی اصلی باند ۲۹ راست نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی رستمی‌ گفت: پیمانکار بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد قول داده است تا دی‌ماه امسال این باند را در اختیار فرودگاه قرار دهد.

وی ادامه داد: در نظر داریم قبل از به پایان رسیدن سال 1395 همه بخش‌های باند 29 راست فرودگاه به جز سیستم روشنایی آن را افتتاح کنیم، در حقیقت این باند با سیستم روشنایی موقت عملیاتی می‌شود و در سال 1396 سیستم روشنایی اصلی آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه مهرآباد، تاکنون این باند 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها بخشی‌هایی از 2 تاکسی‌وی و استریپ‌های آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 سورتی پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست دارند، یادآور شد: به اندازه ظرفیت فرودگاه مهرآباد، پرواز پذیرش کردیم و این فرودگاه بیش از این ظرفیت ندارد.

وی تأکید کرد: البته با افتتاح باند 29 راست شاید قدری این ظرفیت افزایش یابد اما باید بار و حجم این پروازها را میان دو باند فرودگاه تقسیم کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
استاندار فارس: استفاده از اوراق خزانه اسلامی روند تکمیل مترو شیراز را شتاب می بخشد
شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: استفاده از اوراق خزانه اسلامی برای شتاب بخشیدن به بروند تکمیل مترو شیراز مورد توجه است.
[استاندار فارس: استفاده از اوراق خزانه اسلامی روند تکمیل مترو شیراز را شتاب می بخشد]

به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، یکشنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری شیراز و حومه افزود: اوراق خزانه اسلامی در شرایط کنونی بهترین اعتبار در کشور محسوب می شود که می تواند شرایط ساخت پروژه های عمرانی بزرگ را فراهم کند.
وی، بر لزوم ایجاد ایستگاه مترو در نزدیکی بازار وکیل شیراز نیز تاکید کرد و بیان داشت: معمولا یکی از مهمترین ایستگاه های مترو در نزدیکی بازارهای قدیمی قرار دارد و با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در بازار تردد می کنند به لحاظ اقتصادی از اقشار متوسط و پایین تر از متوسط جامعه هستند، می توانند از مترو برای رفت و آمد استفاده کنند.
استاندار فارس اظهار کرد: در تهران نیز مترو این شهر در مرکز بازارهای شهر دارای ایستگاه است.
افشانی، خواستار کوشش مدیران دست اندرکار برای دریافت سریع اوراق خزانه اسلامی گفت: باید بکوشیم مراحل باقی مانده خط یک مترو شیراز امسال به بهره برداری کامل برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.
قطار شهری شیراز دارای 6خط است که هم اینک فاز اول خط یک آن از میدان احسان تا نمازی به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar