۱۰:۳۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
کد خبر: ۴۱۷۵۷
حامد خانجانی؛ کارشناس ارشد مدیریت ساخت
طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حالی در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌شود که به نظر می‌رسد موارد اصلاحی در این طرح نسبت به مشکلات موجود در عرصه ساخت‌و‌سازهای شهری محدود بوده و لازم است تا جامعیت بیشتری در اعمال اصلاحات مورد نظر نمایندگان قرار گیرد.

ارتقای کیفیت و انتظام عوامل ساخت‌و‌سازهای شهری در کشور ما از زمان تصویب قانون نظام معماری و ساختمانی در سال ۱۳۵2 و انجام اصلاحاتی در این قانون در سال 1356 پیگیری می‌شود. پس از آن قانون نظام مهندسی ساختمان در 1371 تصویب و جایگزین قانون نظام معماری و ساختمانی شد و در ادامه با اعمال تغییرات کلی و عنوان قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت. تلاشی که در پی توفیق نسبی از ضوابط ایجاد شده، همچنان با اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه ادامه داشته و به تدوین آیین‌نامه کنترل ساختمان، در انتظار تصویب در هیات دولت یازدهم و طرح اصلاح قانون مذکور در مجلس فعلی رسیده است.

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حالی مورد پیشنهاد اعضای کمیسیون عمران در مجلس قرار دارد که موارد اصلاحی این طرح علاوه بر رفع ابهامات متنی، محدود به تبدیل دفاتر نمایندگی شهرستانی نظام مهندسی استان‌ها به سازمان، تغییر مرجعیت تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال مهندسان و کاردان‌ها از وزارت راه و شهرسازی به سازمان‌های نظام مهندسی و کاردانی استان، تغییر در انتخاب بازرسان هیات مدیره استان توسط مجمع عمومی، افزایش سنوات مسوولیت ارکان سازمان به چهار سال، امکان معرفی نماینده نظام مهندسی در کمیسیون‌های ماده 5 قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری، بند (ب) ماده 154 قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره یک کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری (بدون حق رای) و هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، افزایش تعداد اعضای هیات‌مدیره استانی و اعضای شورای مرکزی و تغییراتی در تشکیلات شورای مرکزی و اعطای اختیارات بیشتر به این شورا در برابر وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

این در صورتی است که مشکلات موجود در ساخت‌سازهای شهری در زمینه‌های مختلفی از نحوه انجام وظایف سازمان‌های ذی‌ربط و تعامل آنها با یکدیگر تا نحوه ارائه خدمات توسط مهندسان قابل بررسی است که ریشه در خلأ‌ها و نارسایی‌های قانونی داشته و لازم است تا هر چه بیشتر مورد توجه نمایندگان مجلس در فرصت پیش‌آمده برای اصلاح وضعیت موجود قرار گیرد.

مشکلاتی مانند پیچیدگی و عدم شفافیت در مسوولیت کنترل کیفیت ساخت‌و‌سازها بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی، انحراف در انجام وظایف آموزشی و نظارتی سازمان نظام مهندسی در قبال اعضا و تعارضات عملکردی این سازمان در تامین انتظارات اعضا از طرفی و رعایت حقوق بهره‌برداران از طرف دیگر و عدم تمکین و اجرای سلیقه‌ای مواد قانونی توسط شهرداری که منجر به کاهش کیفیت ساختمان‌ها، نارضایتی بهره‌برداران، خسارات سنگین جانی و مالی هنگام بروز مخاطرات و هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی و منابع ملی می‌شود.

علاوه بر رفع مشکلات موجود با تعیین شفاف مسوولیت کنترل کیفیت ساخت ‌و‌سازها و جایگاه حقوقی سازمان نظام مهندسی، اصلاح نحوه تعیین صلاحیت، ارتقای پایه و ارائه خدمات مهندسان، ایجاد بسترهای قانونی لازم برای التزام نهادها و دستگاه‌های اجرایی به اجرای مفاد قانون همچون مجریان ذی‌صلاح، اتخاذ رویکرد توسعه‌گرایانه متناسب با افزایش قابل ملاحظه تعداد دارندگان پروانه اشتغال به‌کار مهندسی و پیشرفت فناوری‌های نوین ساختمان در اصلاحات قانون مذکور ضروری به نظر می‌رسد. توجه به صدور خدمات فنی مهندسی و توجه به مسائل زیست‌محیطی مواردی از این دست محسوب می‌شوند.

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
1
قابل توجه مهندسین مجری


+ | -
کد مطلب : 10216 تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394
به اطلاع مهندسین مجری می رساند
باتوجه به اعلام وجود برخی شاغلین در لیست مجریان ذی صلاح حقیقی سازمان ، خواهشمند است مهندسین شاغل در اسرع وقت نسبت به تغییر زمینه فعالیت خود اقدام نمایند.
بدیهی است درصورت اثبات شاغل بودن مجری با متخلفین مطابق قانون برخورد و به شورای انتظامی معرفی خواهند شد.
نظام مهندسی اراک, به علت ابهامات قانونی اغلب کارمندان دولت در حال استفاده از سهمیه مهندسان مجری هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
2
ایجاد سامانه اینترنتی استعلام وضعیت اشتغال دولتی مهندسان مجری یعنی کمیته مجریان نظام مهندسی استان ها موظف میشود قبل از عقد قرارداد مالک با مجری نسبت به احراز شرایط شاغل تمام وقت بودن مجری درپروژه ساختمانی اقدام کند با استعلام از سازمان بیمه تامین اجتماعی, سامانه کارکنان نظام اداری کشور, سامانه بیمه خدمات درمانی کارمندان دولت یا بیمه سلامت, برای احراز شرایط شاغل تمام وقت بودن مجریان, پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مهندسان مجری از طریق سازمان نظام مهندسی, اجباری شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
2
محدود کردن حضور افراد در بیش از دو دوره متوالی هیات مدیره نظام مهندسی, ممنوعیت صدور پروانه نظارت و اجرای نظام مهندسی برای بازنشستگان دولت و پیشکسوتان با سن بیش از ۶۰ سال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
2
فساد اداری, باندبازی, پارتی بازی در استخدام های نظام مهندسی بیداد میکند, چون بازرس بله قربان گو توسط هیات مدیره نظام مهندسی تعیین میشود, اعضای کمیته ها و کمیسیون های تخصصی و اعضای نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی توسط هیات مدیره نظام مهندسی منصوب میشوند, یک سیکل باطل و دور تسلسل ناکارآمد
حامداولايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
باسلام كاملا صحيح ميفرماييدولي دريغاكه اقايان فقط به فكرموقعيت هيئت هاي مديره وموقعيت مديريتي خودميباشندولاغير
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
1
ایجاد دوره های کارورزی و کارآموزی برای مهندسین پایه ۳ در کنار مهندسین با تجریه پایه ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
1
کاهش سهمیه مهندسان مجری از ۱۵۰۰ متر به ۱۰۰۰ متر در سال, به علت انبوه مهندسان بیکار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
2
باید همه مهندسان مجری حقیقی به عضویت شرکت های مجری حقوقی در بیایند تا بتوان از طریق ایجاد شرکت های مهندسی, کیفیت ساختمان ها را بیمه کرد, ضمنا قبل از صدور جواز ساخت باید مبلغ بیمه تامین اجتماعی کارگران و مهندسان توسط صاحبان زمین به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
2
متاسفانه فساد اداری و مرض چندشغلگی آنچنان در تاروپود این دولت و مجلس, ریشه دوانده که من بعید میدونم نه مجلس نه دولت به فکر اصلاح قانون نظام مهندسی بعد ۲۱ سال از تصویب آن باشند, مگراینکه به رهبری نامه بنویسیم که برای رضای خدا و رفع مشکل بیکاری مهندسان که تنها درآمدشان همین سهمیه های نظارت و اجراست, اقدام عاجلی در جهت برقراری بیمه بیکاری و بیمه تامین اجتماعی مهندسان و احیای ارجاع کار نوبتی مهندسان انجام دهند تا هیچ مهندسی بیکار نماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
اجباری شدن حضور اعضا در انتخابات و رای گیری های مجامع عادی سالانه نظام مهندسی به عنوان یکی از شرایط ارتقا پایه و تمدید پروانه, متاسفانه میزان مشارکت در انتخابات قبلی هیات مدیره نظام مهندسی حدود ۲۰ درصد بود و این ضعف جامعه مهندسی و تحصیل کرده کشور است که به سرنوشت خود بی اهمیت هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
1
ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به مجمع تشخیص مصلحت نظام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
2
بهتر است در راستای ترمیم کابینه دولت, جناب آقای رییس جمهور حکم استعفای جناب اکبر ترکان ریاست ۲۴ شغله نظام مهندسی ساختمان را امضا کنند که این مدیر نظام مهندسی, با عملکرد ضعیف خود باعث بیکار شدن اغلب مهندسان نظام مهندسی شده و این سازمان غیرانتفاعی را تا آستانه انحلال پیش برده به علت بی قانونی در نظام مهندسی , عدم اجرای قانون مجریان ذی صلاح توسط شهرداریها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
1
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

بررسی لایحه مدیریت یکپارچه در کمیسیون دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه مدیریت شهری یکپارچه مدتی پیش از طرف وزارتخانه به کمیسیون دولت راه پیدا کرده و در حال بررسی است. در این لایحه فرض بر این است که اگر بخواهیم مدیریت یکپارجه ایجاد کنیم باید سازمان‌های مختلفی که در داخل شهر فعالیت می‌کنند همه باید زیرنظر شهرداری قرار گیرند.
به گزارش ایسنا، مهرداد تقی‌زاده بهجتی در حاشیه همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه که در دانشگاه زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: علت این است که گاه اقدامی بدون هماهنگی با دیگر نهادها در یک شهر انجام می‌شود که جز هدر رفت منابع را در پی ندارد. در اینجا اشکال درست است، اما راه‌حل صحیح نیست؛ چرا که راه‌حل چنین مشکلاتی ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری است که در تمام کشورهای پیشرفته این کار انجام شده است که از این تونل تمام تاسیسات شهری عبور می‌کنند و این تونل بزرگ بوده و به راحتی خرابی‌ها و مشکلات را می‌توان رفع کرد.
این مسئول اظهار کرد: وجود ناهماهنگی در اقدامات شهری در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق و مخابرات ساختاری نیست، بلکه مشکل فنی است که با ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری می‌توان آن را رفع کرد. این تونل در دنیا معمولا توسط شهرداری‌ها ساخته و اداره می‌شود، اما دیگر نهادها در هزینه‌های مرتبط همکاری می‌کنند.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زیر مجموعه شدن نهادهای فعال در حوزه شهری مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه عدم انسجام در این سازمان‌ها و نهادها ایجاد می‌شود؛ چرا که هرکدام کارفرمای تخصصی خود را نیازمند است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
2
سلام عیب و ایراد زیاد گرفتیم دیگه خسته شدیم بخدا من چند مورد را که شاید کمتر تکرار شده عرض میکنم.
۱- پروانه اشتغال مهندسی ساختمان به کسانیکه شغل دیگری دارند و شاغل هستند در هر کجا بدون استثنا داده نشود.

۲- سه سال سابقه تبدیل به سه سال یا یک سال کارآموزی نزد یک مهندس پایه یک بعنوان سرپرست بعداز ورود به حرفه انجام شود و در پایان گزارش و تاییدیه داده شود.
۳- برای پروانه اشتغال دوره بازنشستگی در نظر گرفته شود امروز با انباشت مهندسان با چهل پنجاه سال دارای پروانه مواجه هستیم که بیشتر انها توان حرکت هم ندارند ولی پروانه خود را اجاره داده اند ۴- ساختار نظام مهندسی باید از دو شغله ها و چند شغله ها پاک شود والا از هم خواهد پاشید واقعا نمیدانم چه کاری مهمتر از ساخت سرپناه برای مردم داریم که بعنوان سرگرمی و شغل حاشیه خیلی از کارمندان و هیات علمی و چند شغله ها مطرح است.
۵- فقط اگر خسارت عدم رعایت مبحث نوزده در ساختمان سازی در کشور را محاسبه کنیم متوجه روند ساختمان سوزی در کشور خواهیم شد و این قصور چه بلایی بر سر سلامتی مردم و محیط زیست کشور و ثروت امروز و آینده کشور آورده است ۶- به ضرس قاطع مطمین هستم تا زمانیکه این مشکلات حل نشوند و کارمندان و چند شغله ها و بازنشسته ها و غیر متخصص ها و بساز بفروشها و عوامل مسکن و شهرسازی و شهرداریها دست از سر ساختار نظام مهندسی برندارند مشکل نظام مهندسی ساختمان حل نمی شود. مشکل ما این است که حل مشکلاتمان را بدست ذینفعان این سیستم کجدار و مریض سپرده ایم و در دور باطل افتاده ایم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
بانک الکترونیکی پیمانکاران ذیصلاح طراحی می‌شود
ابلاغ شیوه‌نامه اجرای ساختمان تا پایان مرداد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اظهار تاسف از روند نامطلوب کیفیت ساخت مسکن در کشور از نهایی شدن و ابلاغ شیوه نامه اجرای ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی تا ۱۵ روز دیگر خبر داد.
حبیب اله بیطرف گفت: مشکلات کیفی در ساخت و سازاغلب بناهای کشور و به خصوص در استان تهران ناشی از نواقص بخش طراحی، نظارت، اجرا و از همه مهمتر بهره برداری و نگهداری ساختمان است.
*بناهای با عمر بیش از 20 سال کلنگی و فرسوده قلمداد می شوند
به گفته وی در حوزه بهره برداری و نگهداری هیچ دستورالعمل مهندسی نداریم و همین مساله باعث شده تا عمر ساختمان های ما کوتاه باشد و بناهای با عمر بیش از 20 سال کلنگی و فرسوده قلمداد شوند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: البته در بخش طراحی ساختمان ظرف 20 سال گذشته شاهد رشد کیفی مطلوبی در ساخت و سازها هستیم و اکنون از مرحله طراحی نقشه در فاز یک به مرحله پیشرفته تری رسیده ایم که شامل طراحی نقشه همه اجزای ساختمان می شود.
بیطرف افزود: یکی از نگران کننده ترین مراحل ساخت و ساز در ایران، بخش اجراست زیرا در این حوزه هم نقص قانونی داریم و هم اراده جدی برای اجرای مقررات موجود از سوی شهرداری ها وجود ندارد.
به گفته وی مطابق ماده 4 آیین نامه نظام مهندسی، دخالت افراد فاقد صلاحیت و غیر حرفه ای در امور ساخت و ساز شهری ممنوع است ولی اکنون متأسفانه اغلب بناهای شهری توسط افرادی ساخته می شوند که هیچ سررشته ای در امور ساختمان سازی ندارند و صرفاً به دلیل بهره مندی از منافع مادی این حوزه، به جمع ساختمان سازان پیوسته اند.
بیطرف به موارد متعددی از ساختمان سازی توسط کسبه، تجار، پزشکان، کارمندان و صاحبان حرفه های غیر مرتبط اشاره کرد که هریک از آنها به شدت مشکلات مهندسی دارند و کیفیت لازم در اجرای آنها رعایت نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، الزام مالکان به انتخاب پیمانکار از مجموعه افراد حقیقی و حقوقی صاحب صلاحیت و مورد وثوق سازمان های نظام مهندسی برداشته شده و همین مساله سبب شده تا شهرداری ها بر انتخاب پیمانکار صاحب صلاحیت توسط مالکان، نظارت نکنند.
وی گفت: در تهران بیش از 400 شرکت پیمانکاری و حدود 15 هزار شخص حقیقی وجود دارند که عملکرد آنها مورد تایید سازمان نظام مهندسی است و ما این افراد را به مالکان معرفی می کنیم، اما مطابق رأی دیوان عدالت اداری نمی توانیم افراد را موظف به همکاری با این پیمانکاران کنیم.
بیطرف گفت: یکی از اقدامات هیات رئیسه دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در شش ماهه گذشته، هماهنگی با تمامی دستگاه های مسئول در امر ساخت و سازهای شهری کسب رای موافق آنها برای نظارت بیشتر در همین حوزه است.
*بانک الکترونیکی پیمانکاران ذیصلاح در دست طراحی است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بانک الکترونیکی پیمانکاران ذیصلاح در دست طراحی است و از این پس هر مالکی که قصد ساخت و ساز در این استان را داشته باشد، می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر دولت الکترونیک، ضمن عقد قرارداد با یکی از اعضای این مجموعه، نسخه ای از قرارداد خود را برای سازمان نظام مهندسی استان تهران ارسال کند تا ما نیز نظارت جدی تر بر عملکرد مجریان داشته باشیم.
بیطرف گفت: بخش دیگری از مشکلات ساخت و ساز مربوط به مراحل نظارتی است که باید توسط مهندسان ناظر صورت گیرد.
وی گفت: انکار نمی کنم که در سالهای اخیر برخی از مهندس نماها که مقید به اخلاق حرفه ای نیستند، قوانین و مقررات ساخت و ساز را دور زده و یا برگه امضا شده نظارت خود را به افراد غیر مسئول فروخته اند. این امضا فروشی ها در حوزه نظارت بر ساخت و ساز یکی از آفات بزرگ نظام مهندسی کشور است.
به گفته وی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دارای 105 هزار عضو است که حدود نیمی از آنها دارای پروانه فعالیت هستند، اما عده بسیار محدودی از آنها مرتکب تخلف می شوند.
بیطرف ادامه داد: پارسال از مجموع 30 هزار پروانه ساختمانی در حال اجرا در استان تهران، پرونده 900 مورد که از آنها شکایت شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت و متاسفانه تقریباً همه آنها مرتکب تخلف در نظارت شده بودند و جریمه شدند.
وی افزود: نظام نامه اخلاق حرفه مهندسی به تازگی از سوی وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شده است، با این وجود هنوز هم برخی از مهندسان اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند.
بیطرف تاکید کرد که متاسفانه قانون نظام مهندسی و مقررات کنترل ساختمان هنوز در هیچکدام از استانها بطور کامل اجرا نمی شود و همین مساله باعث کاهش کیفیت ساخت و سازها در اغلب نقاط کشور شده است.
وی همچنین با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در جلسه مجمع عمومی پریروز این سازمان که منجر به ترک جلسه از سوی نمایندگان دولت و اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران از این جلسه شد، گفت: نحوه اداره جلسه توسط رئیس مجمع با نص صریح قانون برگزاری مجامع منافات داشت و مواردی به شور گذاشته شد که هرگز در دستور جلسه نبود. به همین دلیل ادامه مذاکرات جلسه غیر قانونی تشخیص داده شد و اعضای هیات رئیسه سازمان به همراه نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، جلسه مذکور را بدون نتیجه گیری ترک کردند.
به گفته وی اظهار نظر در مورد مصوبات این جلسه که در غیاب اعضای مذکور اتخاذ شده، در چارچوب وظایف وزارت راه و شهرسازی است.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
با سلام،چند ساله از قانون صلاحیت اجرا میگذرد و من در هر کاری نظارت داشتم بدون استثنا مهندس مجری کارمند بوده و بدلیل عدم حضور در پروژه من وظیفه اش رو انجام دادم،زمانی که به مهندسان با تجربه صلاحیت اجرا میدادن ،بدلیل عدم اطلاع رسانی ،بنده جاماندم و چند ماه بعد با گروه تخصصی که بنده رو میشناختن مکاتبه کردم و تقاضای دادن صلاحیت اجرا کردم،گروه محترم تخصصی موافقت کردند و نامه اینجانب رو به اداره راه و شهرسازی همدان پیش آقای مهندس شامحمدی فرستادند ،بنده که حدود 20 سال سابقه اجرا در پروژه های عمرانی دارم از نظر ایشان چون جا ماندم دیگه صلاحیت ندارم ، از ایشان خواهش کردم گفتم من غیر از نظارت کارهای سازمان، کار دیگری ندارم حتی توان پرداخت هزینه ماهانه بیمه تامین اجتماعی رو ندارم ،با نظارت امورات زندگیم نمیچرخه ولی ایشان مصر بودن که بنده باید امتحان بدم،سال بعدش امتحان دادم و 49 آوردم برای قبولی 1 نمره کم داشتم که اعتراض دادم و کسی جوابی نداد و همچنان صلاحیت اجرا رو به من که 20 سال سابقه کارهای اجرایی دارم ندادن ،در حالی که مهندسانی صلاحیت اجرا گرفته اند که نه تنها کار اجرایی تجربه ای ندارند ،بلکه کارمند هم هستند ،من تقاضامندم صلاحیتها بر اساس توانایی و تجربه داده شود ،آیا شخصی که 20 سال سابقه اجرایی دارد جهت صلاحیت اجرا باید امتحان بدهد؟ آیا فقط قبولی در امتحان کفایت داشتن صلاحیت را میکند؟خواهشمندم همکاران عزیزم نظر بدهند،
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar