همچنین از فعالیتهای گسترده این هلدینگ رسانهای میتوان به ایجاد دبیرخانه برچسب انرژی ساختمان، برگزاری دو همایش ملی «برچسب انرژی ساختمان» و «اجرای قوانین انرژی در ساختمان» و برگزاری 22 کارگاه آموزشی با مشارکت بخش خصوصی و متولیان دولتی اشاره کرد.
در ضمن باید به این نکته اشاره داشت که درتمام این برنامهها و همایشها، مجموعهها و مقامات عالی رتبه زیادی مشارکت بسیار مطلوبی داشتهاند.
بدون تردید حضور وزارتخانه و سازمانهایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مجلس شورای اسلامی، 22 انجمن صنفی فعال مرتبط در این حوزه و مشارکت بیش از 115 شرکت خصوصی فعال در این حوزه بزرگترین دستاوردهای فعلایت این رسانه است.
در همین راستا مجتمعرسانهایساختمان امسال نیز با درک ضرورت و اهمیت پرداختن مستمر به مقوله ساختمان پایدار / محیط زیست پایدار، برای فرهنگسازی و کمک به توسعه زیرساختهای مورد نیاز جهت توجه به مقوله ساختمان پایدار اقدام به راه اندازی پویش (کمپین) ساختمان پایدار / محیط زیست پایدارنموده است که تا پایان سال 96، تمرکز اقدامات رسانهای، علمی و آموزشی خود را بر محورهای زیر قرار داده است:
حمایت از گردهماییهای مشابه در قالب پوشش خبری و تأمین محتوا
برگزاری نشستهای خبری- تحلیلی با حضور بخش خصوصی توانمند و متولیان امر
برگزاری جلسات هم اندیشی و اتاق فکر
اعلام فراخوان پروژههای مرتبط با اهداف کمپین و جذب مقالات و راهکارها
برگزاری کارگاههای آموزشی مرتبط
برگزاری و همکاری در برگزاری رویدادهای مرتبط
ایجاد بستههای محتوایی در قالب کتاب، لوح فشرده، پوسترهای تبلیغاتی، ویژه نامه خبری و غیره
ارائه آخرین دستاوردهای بین المللی و تکنولوژیها در زمینه اجرای ساختمانهای پایدار
از اهداف این کمپین میتوان به مواردی از جمله ایجاد همافزایی میان ارگانهای ذیربط به منظور ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه موضوع پایداری در صنعت ساختمان، فرهنگ سازی در میان بهره برداران صنعت ساختمان و تاکید بر اهمیت انرژی و محیط زیست، توانمندسازی و آموزش مهندسین و سازندگان ساختمان و شرکتهای تولیدی مرتبط، ایجاد انگیزه و ارائه راهکار در راستای اجرایی شدن موضوعات پایداری در صنعت ساختمان، حمایت از طرحهای شرکتهای دانش بنیان، بررسی الزامات اجرایی، توجیهات اقتصادی و چالشهای پیش روی اجرایی شدن موضوعات پایداری در صنعت ساختمان اشاره داشت.
لذا از همه فعالان و متخصصان صنعت ساخت و ساز وهمچنین بازدیدکنندگان دعوت می شود که با حضور در غرفه صما به آدرس ( راهرو بخش مطبوعات آموزشی و تخصیصی راهرو20غرفه 496 مجتمع رسانه ای ساختمان) و پیوستن به این کمپین ملی در شناخت و فرهنگ سازی مبحث ساختمان پایدار گام بردارند .