۱۱:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 06 December 2016
کد خبر: ۴۲۵۷۳
وزیر راه و شهرسازی با معرفی سعید محمدزاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه آهن گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی بر حمل و نقل ریلی به شکل عمومی، اتصال ریل به بندر، حمل‌ونقل حومه و شهرسازی ریل پایه، حمایت از تأمین اعتبارات راه‌آهن به‌عنوان یکی از ۴ اولویت عمده کشور تأکید دارند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن انتصاب سعید محمدزاده به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اظهار امیدواری از اینكه بتوانیم با عبرت‌گیری از حوادث تلخ موجب ارتقای سیستم خدمات‌رسانی به شهروندان و مانع بروز خطاهای مجدد شویم، تصریح كرد: نمایندگان مجلس حق دارند که با سوال کردن، از جزییات موضوع اطلاع یابند. ما معتقدیم كه هر نوع اطلاع‌رسانی و روشنگری در این زمینه به نفع کشور و مملکت است و باید انجام شود.

آخوندی با اشاره به بروز یك خطا از بین هزاران رفت و آمد ایمن و لزوم بررسی مجدد فرایندهای كاری به منظور جلوگیری از وقوع سوانح مشابه تصریح کرد: برای كاركنان خدوم راه‌آهن كه سال‌ها با صداقت و درستكاری خدمات‌رسانی كرده‌اند و پشت سرگذاشتن این روزها، سخت خواهد بود كه امیدوارم با دقت و فداکاری بیشتر كارها انجام شود و راه‌آهن نقش مهم خود را باید انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه به منظور جلوگیری از خلا مدیریتی و جلوگیری از وقوع از نابسامانی احتمالی، تلاش شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به معرفی مدیرعامل جدید راه‌آهن اقدام شود؛ گفت: فداکاری آقای محمدزاده به منظور پذیرفتن این مسئولیت در چنین شرایطی نشان از احساس مسئولیت وی در برابر مردم دارد و این از جمله صفات مطلوب ایشان است و امید می‌رود با توجه به تجربه و تخصصی که دارند بار این مسئولیت سنگین به سرمنزل مقصود برسد.

آخوندی با اشاره به مدیریت داخلی راه‌آهن بیان داشت: پس از بروز سانحه قطار فضای کار در شرکت راه‌آهن بسیار سخت است لذا توجه، دقت و فداکاری ما باید چندین برابر باشد تا بتوانیم این دوران را پشت سر گذاشته و راه‌آهن به‌عنوان یک سازمان و نهاد همچنان روحیه و توانایی خود را برای ارائه خدمات به مردم حفظ کند.

وی تصریح کرد: راه آهن نقش ملی و مهمی در فراهم کردن حمل و نقل ایمن، سریع و سبز دارد و امید می‌رود شرایطی مهیا شود که راه‌آهن بتواند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهد.

آخوندی با اشاره به استقبال اعضای هیأت دولت از پیشنهاد آقای محمدزاده به عنوان مدیرعامل شركت راه‌آهن، از توجه ویژه دولت به حوزه ریلی خبر داد و افزود: در جلسه اخیر هیأت دولت بر اولویت قرار داشتن موارد مختلفی از جمله توسعه حمل و نقل ریلی، حمایت از تامین اعتبارات آن، شهرسازی ریل پایه به عنوان یكی از چهار اولویت كشور تاکید شد.

در این مراسم همچنین سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه راه‌آهن در زمان مدیریت آقای پورسیدآقایی راه پرتلاشی را شروع کرد، اظهار امیدواری كرد كه این حرکت رو به رشدی که برای توسعه و آّبادانی راه آهن کشور فراهم شده است، ادامه یابد و این توانایی سازمانی در شركت راه‌آهن برای درس گرفتن وجود دارد.

در حکمی از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

در متن حکم وزیر راه و شهرسازی آمده است: با توجه به پیشنهاد اینجانب و مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۱۳۹۵/۹/۱۴ و تصویب هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۱۴ نظر به تعهد، تخصص و تجربیات جناب عالی در حوزه حمل و نقل ریلی به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. توفیق روز افزون جناب عالی را از خداوند متعال خواهانم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
مدیرعامل راه‌آهن از افزایش طول مسیرهای دوخطه راه‌آهن به ۱۳۰۰ کیلومتر تا سال ۹۶خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید محمد زاده با اشاره به کمبود منابع مالی در تکمیل پروژه ریلی تهران- قزوین، افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و علاوه بر افزایش امنیت سفر از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.

محمدزاده اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح تا پایان امسال شاهد ۴ خطه شدن خط‌آهن تهران -کرج و ۲ خطه شدن خط آهن -کرج تهران خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل راه آهن تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه آهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه افزایش سهم بار برای راه آهن در اولویت اول است، گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و از این طریق می‌توانیم به درآمدهای قابل توجه جهت پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم.

گفتنی است؛ خط آهن تهران -قزوین به طول ۱۴۲ کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین- رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است که برنامه ریزی شده تا پایان امسال و تا خاتمه کار دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد و با اتصال خط آهن قزوین به آستارا و تکمیل کریدور شمال به جنوب، بندرعباس در ایران و هلسینکی در شمال اروپا، به یکدیگر متصل می‌شوند و امکان رشد جابجایی بار و مسافر فراهم می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar