۱۶:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - 17 June 2017
کد خبر: ۴۵۲۰۹
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با حضور چهار پیمانکار ایرانی به طور رسمی آغاز شد.
شکست رکوردهای مهندسی در عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال

خیراله خادمی صبح امروز به همراه معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران- شمال بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزادراه در دو سال گذشته از 30 درصد به 85 درصد رسیده است و به منظور اتمام عملیات اجرایی آن به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود:‌ عملیات اجرایی در 145 جبهه کاری و با حضور بیش از 3 هزار و 500 نفر نیروی انسانی در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است که منطقه یک این آزادراه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران شمال گفت: ماهانه صد میلیارد تومان توسط پیمانکاران این پروژه صورت وضعیت می‌شود و برخی از رکوردهای مهندسی در عملیات ساخت این پروژه شکسته شده است به طوری که آمار لاینینگ در روز 60 متر است.
خادمی از آغاز رسمی عملیات اجرایی منطقه دو این آزادراه خبرد اد و افزود:‌ ین قطعه به دو بخش تقسیم می‌شود در بخش اول ساخت تونل البرز به طول 6400 متر را داریم. البته عملیات ساخت بخش شرقی تونل البرز را شروع کرده‌ایم و در یک سال آینده هزار متر از بخش شرقی این تونل به اتمام می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به پیشرفت 47 درصدی تونل بزرگ البرز در این قطعه خاطرنشان کرد: این تونل به عنوان بزرگترین تونل خاورمینه به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد و به لیل شرایط ویژه در این محل برای احداث آن 10 برابر بیشتر از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می‌شود.
خادمی همچنین از حضور پیمانکاران ایرانی در این قطعه خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه را بر عهده دارند و به منظور اتمام این قطعه نیز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 800 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکار منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: مابقی بودجه برای ساخت بخش‌های شرقی و غربی تونل البرز است.
وی تاکید کرد: همزمان با منطقه دو کار در منطقه سه نیز آغاز خواهد شد، اما عملیات در این منطقه بسیار سخت و پیچیده است که در خصوص مسائل فنی و تامین منابع مالی با چند شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم.
گفتنی است: برای آماده سازی این آزادراه ۱۲۳ کیلومتری در مجموع باید ۱۴۵ تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۸۸ کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۷ پل به طول حدود ۱۳ کیلومتر است و با شیب ۶ درصدی جاده، تردد در این محور بیش از ۳۵ درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar