۱۰:۵۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 19 August 2017
کد خبر: ۴۶۲۱۳
نمایندگان مجلس در جلسه بررسی صلاحیت وزیر راه تاکید کردند:
در جلسه بررسی صلاحیت عباس آخوندی، وزير پيشنهادی راه و شهرسازی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان موافق، دیدگاه های خود را نسبت به عملکرد وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم عنوان کردند.

صما- در جلسه بررسی صلاحیت عباس آخوندی، وزير پيشنهادی راه و شهرسازی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان موافق، دیدگاه های خود را نسبت به عملکرد وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم عنوان کردند.

جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل

نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در بررسی عملکرد آخوندی اذعان می‌کنیم که کارنامه موفق و بی‌سابقه‌ای داشته گفت: آخوندی با بهره‌گیری از بخش خصوصی اقدامات اساسی را در حوزه حمل و نقل انجام داده است.

سید احسن علوی نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم تصریح کرد: اگر کسی دراین جلسه باید فریاد بزند من به عنوان نماینده مردم کرستان است که این استان در شاخص‌های توسعه عقب‌تر از سایر استان‌هاست ولی وقتی عملکرد آخوندی را بررسی می‌کنم می‌بینم در سطح ملی بسیار موفق بوده و با کارهای متنوع آثار خوبی را برجای گذاشته است.

علوی افزود: مجموع اختصاص اعتبار به وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد بوده و اگر می‌گوییم ایران چهارراه حمل‌ونقل است نمی‌توانیم سال‌ها بدون تخصیص اعتبار بنشینیم.

این نماینده مجلس گفت: آخوندی با بهره‌گیری از بخش خصوصی توانست اقدامات اساسی بکند و اکنون ۲۵ پروژه ریلی، ۴۰پروژه جاده‌ای و ۱۰ پروژه فرودگاهی را دارد و در راستای نوسازی ناوگان هوایی و دریایی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد را با بخش خصوصی منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر قصه پرغصه‌ای است، افزود: نیازسنجی و مکان‌یابی مسکن مهر اشتباه بوده و ۱۱۰ هزار واحد بدون متقاضی، ۲۴ هزار واحد دارای متقاضی غیر موثر و ۳۶ هزار واحد دارای تنازع بین سازمنده و متقاضی داریم.

علوی تاکید کرد: در دولت دوازدهم بازسازی ۱۸ هزار هکتار بافت تاریخی و ۳۹ هزار هکتار بافت فرسوده انجام شده و درراستای توانمندسازی ۶۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی فعالیت شده است.

وی با تاکید بر اینکه آخوندی فردی فرصت‌جو، متعهد دارای تفکر روان و تشخیص‌دهنده روندهای توسعه است، گفت: از نمایندگان درخواست دارم به آخوندی رای دهند تا حمل‌ونقل معطل نشود و ردای وزارت به قامت آخوندی زیبنده است.

آخوندی جدا از حمل و نقل و مسکن در تصمیمات کلان دولت نقش بزرگی داشته است

همچنین جهان بخش محبی نیا نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشریح سه عارضه در اتلاف منابع ملی خواستار انتخاب وزرای شجاع شد و گفت: عباس آخوندی جدای از حمل و نقل و مسکن برای تصمیمات مهم در سطح هیات دولت از خود کارآیی نشان داد.

جهانبخش محبی‌نیا نماینده حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز (۲۸مردادماه) در جلسه بررسی صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مخالفان و موافقان مسئولیت سنگینی دارند در واقع می‌خواهند ریسکی را در حوزه موافقت و مخالفت مدیریت کنند. امیدواریم ان شاء الله شیپور ما به خاطر خدا نواخته شود.

محبی‌نیا افزود: برادران و خواهران عزیز در حال‌حاضر اداره عمومی کشور از سه عارضه مهم رنج می‌برد و تا به این مسائل نپردازیم اوضاع بهتر نخواهد شد.

نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی از پیامدهای این عوارض این است که منابع ملی تخصیص بهینه‌ای پیدا نمی‌کند، حلقه‌های معیوب به وجود می‌آید و وصله‌های ناجور به نظام، دولت‌ها و پارلمان‌ها می‌چسبد.

وی با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر در کشور سیاستگذاری برای بخش های کلان وجود ندارد، خواستار داشتن نگاه راهبردی شد و گفت: هرچقدر هم که مدل و کارگزاران قوی می‌آوریم در بسیاری از زمینه‌ها موفقیت حاصل نمی‌شود. لذا ما به مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و مدیریت دانش را در بخش‌ها بتوانند پیاده کنند.

محبی نیا عارضه منفی دوم را اداره بخشی و جزیره‌ای عنوان کرد و افزود: بسیاری از ما در دولت و مجلس به دنبال توسعه نیستیم بلکه توسعه‌طلب هستیم. در حال‌حاضر، خیلی از ما اگر فرصت پیدا کنیم درخواست می‌کنیم که تمامی ردیف‌های بودجه را به حوزه انتخابیه ما اختصاص دهند. متاسفانه در دولت هم این مساله هست. هر کدام از وزرا می گوید که بودجه عمده به وی تخصیص یابد.

محبی نیا با تاکید بر اینکه دیپلماسی لازم وجود ندارد، گفت: ما باید تمام نیازهای کشور را مطابق با پیشرفت جهان توسط مراکز تحقیقاتی جمع بندی کنیم و در هیات دولت آنها را بیاوریم و بهترین تصمیم را برای مملکت بگیریم.

وی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود امسال در جاده‌ها اولویت با حمل و نقل ریلی است باید همه نمایندگان، سفرا و استانداران باید متوجه این اهمیت باشند. این کار را می کنیم؟ متاسفانه نه. در توسعه نیز همینطور است. به عنوان نمونه، می‌آییم فرودگاه را به دولت تحمیل می‌کنیم. ما ساختمان را بدون‌حساب و کتاب می‌سازیم سه ماه نشده خراب می‌شود.

محبی نیا ادامه داد: متاسفانه آن فرودگاه تحمیل شده، توسعه طلبانه به اجرا درآمده اما منطق توسعه را ندارد به همین خاطر است که حلقه های معیوب به وجود می آید.

نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: ما وزیری را می‌خواهیم که شجاعت داشته باشد. براردان و خواهران از انتخاب وزرایی که شجاع باشند نهراسید. من به آقای زنگنه هم گفتم که تجربیاتی که به دست آورده اید را با خودت نبر. آقای شریعتمداری صنعت ما مرده است. تو بیا جانت را فدا کن و صنعت را احیا کن.

محبی نیا گفت: سومین عارضه منفی ما این است که سطح تصمیم‌گیری‌ها هنوز در سطح هیجان و احساس متوقف است و بعضی از مواقع شیپورها به خاطر خدا نواخته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم آخوندی وزیری است که شجاعت لازم را برای وزارت راه و شهرسازی دارد و می‌تواند شجاعانه ادامه دهنده طرح ها و برنامه هایی باشد که در چهارسال گذشته شروع شد و در حال ادامه است. در همین رابطه نیز آقای رئیس جمهوری نیز اشاره کردند، عباس آخوندی جدای از حمل و نقل و مسکن برای تصمیمات در سطح هیات دولت از خود کارایی نشان داده است.

محبی‌نیا گفت: یکی از کارهای اساسی و استراتژیک عباس آخوندی، شکستن حبس شبکه ریلی است که مقام معظم رهبری تاکید کرده است و در برنامه ششم توسعه نیز آمده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم در داخل مرزهای ایران محبوس شویم و در حال حاضر، توجه‌ای که به سمت کشورهایی همچون آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکمنستان پیدا شده است فراتر از سرزمین است که آقای اخوندی بر آن اهتمام داشت. ما نمی خواهیم که سایه جهان بالای سر ما باشد بلکه در تلاش هستیم سایه ایران بالای سر جهان باشد.

محبی نیا همچنین گفت: در داخل نیز راه آهن زاهدان- چابهار- مشهد، اصفهان- اهواز نیز کارهای قابل توجهی انجام شده است. در حوزه شیفت حمل و نقل خودرو محور به ریل محور نیز کارهای مهمی انجام شده است. خواهر ما خانم الماسی گفته اند چه کار کرده ایم؟ در سال ۸۴ تلفات جاده ای ۲۷ هزار نفر بوده است الان در سال ۹۵، به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است. مدیریت حیات دارد و نفس می کشد. ایجاد مدیریت یکپارچه حمل و نقل از کارهای بسیار مهم این دولت است.

وی ادامه داد: توسعه یکپارچه شبکه حمل و نقل در قالب ۱۰ کریدرو از جمله مسائل مهم است که آقای آخوندی به آن اهتمام دارند. یکی از آنها کریدرو زاگرس است که در ۱۰ استان را دربر می‌گیرد از بندر امام شروع می‌شود کردستان، ایلام، لرستان، کردستان، همدان و آذربایجان غربی را به هم وصل می کند که و اینها کارهای بزرگی است.

محبی نیا با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون نفر بدمسکن در کشور وجود دارد، گفت: خواهش می کنیم برای اینکه بتوانیم حمل و نقل را به کمک اقتصاد ملی حل کنیم و تفکر استراتژیک در آن مطرح باشد، خارج از نگاه سلیقه‌ای به آقای آخوندی رای مثبت بدهم.

دولت نهم و دهم ۴۸ هزار میلیارد تومان منابع بانکی؛ آخوندی ۷۵۰۰ میلیارد تومان

رحیم زارع نماینده مردم بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر توفیق وزارت راه و شهرسازی در دوره عباس آخوندی در تحویل ۵۰ درصد واحدهای مسکن مهر با وجود اختصاص یک هفتم اعتبار شش سال قبل از این دولت گفت: وزارت راه و شهرسازی یک طرف است و برای رونق مسکن باید دستگاه‌های مختلف دست به کار شوند.

رحیم زارع، نماینده مردم بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم عنوان کرد: من سال گذشته مشکلاتی را به آقای آخوندی یادآوری کردم که در مسیر رفع آنها گام برداشتند. بی‌شک در اقیانوس عظیم وزارت راه و شهرسازی مشکلاتی وجود دارد ولی آنچه باعث شده با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه به دفاع از وی اقدام کنم توجه به مواردی بوده است.

وی افزود: درباره موضوع مسکن مهر باید توجه کرد که نقش وزارت راه و شهرسازی در سیاست‌گذاری توسعه مسکن ۶۰ تا ۷۰ درصد است ولی در مرحله اجرا تنها پنج درصد نقش‌آفرین است و مجموعه عوامل باید دست به دست هم دهند تا تولید مسکن رونق یابد. سازمان مدیریت، وزارت اقتصاد و دارایی، نظام بانکی و وزارت تعاون و ... نیز نقش آفرین هستند. وقتی نگاه سیستمی نباشد گویی وزارت راه مانند ماشینی است که فرمان ندارد ولی وقتی نگاه سیستمی باشد درمی‌یابیم که عملکرد وزارت راه در دوره چهارساله در حوزه مسکن مهر مطلوب است.

زارع گفت: از سال ۸۶ در مدت ۶ سال ۴۸ هزار میلیارد تومان منابع بانکی در اختیار ساخت مسکن مهر قرار گرفت ولی در دوره چهار ساله وزارت عباس آخوندی یک هفتم این مبلغ یعنی ۷۵۰۰ میلیارد تومان. ضمن اینکه اکنون نظام بانکی رمقی ندارد که ۵۰ هزار میلیارد اعتبار دراختیار بگذارد.

وی افزود: از سوی دیگر یک سال قبل از دولت یازدهم ارزش پول یک سوم شد و منابع مالی در شش سال به دلار ۳۵ میلیارد دلار بود ولی در دوران عباس آخوندی به قیمت ارزی دو میلیارد دلار اعتبار بریا مسکن گذاشتیم. درعین حال ۵۰ درصد مسکن مهر در دوران آخوندی افتتاح شد.

رئیس جمهوری هم باید برای رونق مسکن دست به کار شوند

وی تاکید کرد: در تمامی کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد هزینه مسکن از محل تسهیلات است. ضمن اینکه یک طرف مجموعه نظام بانکی است که بی‌رمق شده است. بنابراین وزارت راه و شهرسازی یک طرف است و این پاسخ من به رئیس جمهوری است که برای رونق تولید ساختمان باید همه دست به کار شوند و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی ۲۰ درصد نقش دارد.

زارع به بخش حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: حمل و نقل یک بعد اقتصاد ملی است که نقش زیربنایی در رشد اقتصادی دارد و کلید توسعه کشور در بخش های اقتصادی، اجتماعی و ... حمل و نقل است و حمل و نقل واسطه فعالیت های کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی در ابعاد ملی و بین‌المللی است. ایران یکی از کشورهای دارای شبکه گسترده راه است و طی چهارسال دولت یازدهم ۳۰هزار میلیاردتومان اعتبار به بخش های زیربنایی، راهداری و راهسازی اختصاص یافته که از مجموعه راهداری و زیربنایی سپاسگزارم. همچنین ۱۰ هزار میلیاردتومان کار شده که مطالبه بر گردن وزارت راه و شهرسازی است و برای پروژه ها به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: سال گذشته هشت هزار میلیاردتومان اعتبار اختصاص یافت که یک بیستم اعتبار مورد نیاز بود و اگر اینگونه بخواهیم ارزیابی کنیم، یک را داده‌ایم و خروجی بیست می‌خواهیم و حتما باید سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و شهرسازی در این زمینه حمایت کنند.

این نماینده مجلس به خریداری۲۰۰ فروند هواپیمای به روز در کلاس جهانی برای کشور در راستای جلب سرمایه‌داری خارجی و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس،۸۰ فروند بویینگ و ۲۰ فروند ATR به ارزش ۳۳ میلیارد دلار خریداری شده و من همواره دوست داشتم ناوگان هوایی نوسازی شود و در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت انجام گیرد.

وی همچنین به اجرای پروژه های بزرگ چابهار، زاهدان و مشهد از طریق بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در دوران وزارت آخوندی ۶۵۸۰ کیلومتر انواع راه ها ساخته شد و ۵۸۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد که یک هزار کیلومتر آن در هرمزگان بوده و آمار بی نظیری است.

زارع همچنین به افزایش حمل بار از طریق ریل از ۳۰ به ۴۰ میلیون تن با ۳۳ درصد افزایش و نیز رشد ۳۵۰ درصدی حمل مسافر اشاره کرد.

مذاکره برای خرید هواپیما از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان از اقدامات بی‌نظیر و تاریخی بود

قرجه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در طول ۴ سال اخیر و به ویژه پس از توافق برجام به کشور، ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار بزرگی ارائه کرده است، گفت: بازساری ناوگان هوایی کشور و کشاندن شرکت‌های عظیم اروپایی و آمریکایی به پای میز مذاکره و عقد قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر در تاریخ ۳۸ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از همین اقدامات بی‌نظیر است.

قرجه طِیار نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرد: ریاست محترم مجلس، نمایندگان محترم مردم شریف ایران، براساس آموزه‌های دینی و الهی به جا آوردن مراتب تقدیر و سپاس‌گذاری از انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار جزو خصایص و رفتارهای پسندیده و الهی است. یکی از انسان‌ها و خدمتگزارانی که در طی ۳۸ سال عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مسئولیت‌ها و پست‌های مهم و ملی کشور و منشأ اثرات و خدمات بسیاری بوده جناب آقای دکتر آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است.

طیار در ادامه افزود: وی جزو قدما و سابقون نظام بوده و سابقه ۲ دوره یعنی ۸ سال تصدی عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی و مسئولیت‌های مهم دیگری را دارد.

نماینده مردم گنبد کاووس همچنین بیان کرد: دکتر آخوندی تجربه عملی و سابقه اجرایی در پست‌های بالای ملی و هم تجربه علمی و آکادمیک در دانشگاه‌ها به عنوان هیئت علمی و تدریس دارند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در طول ۴ سال اخیر و به ویژه پس از توافق برجام به کشور، ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار بزرگی ارائه کرده است، گفت: بازساری ناوگان هوایی کشور و کشاندن شرکت‌های عظیم اروپایی و آمریکایی به پای میز مذاکره و عقد قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر در تاریخ ۳۸ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از همین اقدامات بی‌نظیر است.

طیار همچنین در ادامه با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در امور زیربنایی و زیرساخت‌های راه، راه‌آهن، کشتیرانی، هواپیمایی و مسکن و شهرسازی اعلام کرد: این اقدامات قطعا با همت و بینش بلند و افق چشم‌انداز قابل تأثیر جناب آقای دکتر آخوندی بوده است که رشد حدود ۳ برابری ترانزیت ریلی و رشد ۲.۵ برابری ترانزیت کالای غیرنفتی از بنادر تجاری، رشد ۱۱۴ درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور، رشد ۳۲.۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر و همچنین بهسازی و بازسازی ۱۴۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی کشور، احداث، توسعه و تکمیل بیش از ۱۶ هزار کیلومتر راه‌های روستایی، اصلی و زیرساخت جاده‌ها و همچنین بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی استان هرمزگان تنها گوشه‌ای از این خدمات طی ۴ سال اخیر بوده است.

تلاش جدی آخوندی در بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود تأکید کرد: به نظر من برخلاف نظر مخالف محترم وی در حوزه مسکن نیز کارنامه قابل قبولی دارد، تلاش برای بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی، شهری شامل بافت‌های حاشیه‌ای با جمعیت ساکن ۱۱ میلیون نفر و بافت‌های فرسوده با جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر و تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه تنها بخش دیگری از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دوره تصدی جناب آقای دکتر آخوندیست.

طیار همچنین در اشاره به سایر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و شهرسازی بیان کرد: بازنگری طرح جامع مسکن به عنوان نقش راه ارتقای وضعیت مسکن، تصویب و ساخت سالانه یکصد هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های اجتماعی و حمایتی، تسریع و نوسازی مسکن روستایی با سالانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا یکصد میلیون تومان و تسهیلات ساخت مسکن تا ۱۵۰ میلیون تومان از جمله موارد قابل ذکر دیگر در این حوزه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در اشاره به برنامه‌های آخوندی در دولت دوازدهم بیان کرد: شاخص‌ترین و مهمترین برنامه آقای دکتر آخوندی در چارچوب برنامه‌های توسعه ششم کشور خواهد بود، براساس این برنامه توسعه ریلی کشور به جاده‌ای و تقویت بازاریابی ترانزیت برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی از اولویت‌های این برنامه محسوب می‌شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در این‌باره ادامه داد: گسترش نفوذ حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جایگاه تاریخی و فراموش شده ایران در جاده ابریشم و بحث ترانزیت در افق ۴ ساله ایشان بار دیگر فعال شده و ایران ان‌شالله به پل ارتباطی منطقه تبدیل خواهد شد.

طیار همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش خطوط ریلی و آزادراه‌ها به مجموع ۷ هزار کیلومتر، افزایش ظرفیت بنادر تجاری به ۴۶ میلیون تن، افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها به ۵۷ میلیون نفر در سال، رشد ۵۰۰ درصدی ترانزیت ریلی و تبدیل آسمان ایران به پل ترافیکی بین مناطق اروپا- اقیانوسیه و اروپا- خاورمیانه و جذب گسترده سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه فرودگاه‌های کشور بخش دیگری از برنامه دکتر آخوندی در دولت دوازدهم خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید براینکه به اعتقاد من مهم‌ترین برنامه دکتر آخوندی در بخش مسکن اجرای دقیق راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در برنامه ششم توسعه است گفت: در بخش تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های مسکن مهر، مسکن حمایتی و اجتماعی، فعال‌سازی حساب ۱۰۰ حضرت امام، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و توجه به بافت فرسوده شهرها، استفاده از توان فنی مالی ومدیریتی بخش خصوصی و فعال و توانمندسازی ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها و به ویژه کلانشهرها از برنامه‌های قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده خواهد بود.

طیار در پایان خطاب به نمایندگان مجس شورای اسلامی اعلام کرد: همکاران عزیز و نمایندگان محترم قریب به اتفاق متخصصان، کارشناسان و انجمن‌های صنفی در حوزه راه و شهرسازی به درایت، مدیریت و توانمندی و همت بالای دکتر آخوندی اذعان دارند و در صورت رأی اعتماد شما، وزارت راه و شهرسازی و به تبع مردم عزیز کشور و مخصوصا روستاییان بزرگوار که صاحبان اصلی این انقلاب هستند از برنامه‌ها و خدمات ایشان به نیکی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

کدخبر:0226

r_sar مطالب مرتبط r_sar
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar