۱۳:۲۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 24 October 2017
کد خبر: ۴۷۳۲۱
آخوندی مطرح کرد:
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این نکته که هر یك میلیون تن قیر حدود هزار میلیارد تومان هزینه دارد گفت: میزان اندک صرفه‌جویی، بهره‌وری و عمر بیشتر قیر و آسفالت وقتی بر ارقام بزرگ ضرب می‌شود رقم كلانی خواهد شد كه نشان از اهمیت این محصول برای كشور دارد.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز ۲ آبان‌ماه در نهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ضمن سپاسگزاری از زحمات تمامی دست‌اندركاران در وزارت راه وشهرسازی، ادارات كل راه وشهرسازی، مركز تحقیقات، مراكز دانشگاهی، تمامی پیمانكاران و مهندسان قیر و آسفالت در كشور به ارائه نكاتی در این حوزه پرداخت.

آخوندی گفت: قیر از جهت اقتصادی كالایی است كه امكان صادرات آن وجود دارد و می‌توانیم درآمد ملی خوبی مابه ازای آن داشته باشیم. بنابراین مصرف آن در داخل و چگونگی مصرف آن به لحاظ افزایش نرخ بهره‌وری بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نكته دومی كه باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد و از جهت اقتصادی نیز بسیار مهم است حجم كار و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه توضیح داد: باید در نظر داشته باشیم هر یك میلیون تن قیر در حدود یك هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد و وقتی تبدیل به آسفالت می‌شود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه در بر می‌گیرد و به همین جهت ما در این حوزه با ارقام بزرگی سروكار داریم.

عضو كابینه دولت دوازدهم گفت: به همین دلیل هر یك درصد صرفه‌جویی، هر یك درصد بهره‌وری و هر یك درصد عمر بیشتر قیر و آسفالت وقتی بر ارقام بزرگ ضرب می‌شود رقم كلانی خواهد شد كه نشان از اهمیت این محصول برای كشور دارد.

آخوندی با تشكر مجدد از مركز تحقیقات، راه و مسكن و سایر دست‌اندركاران در این حوزه تاكید كرد: كار تمامی شما از جهت ملی كار بسیار مهمی برای كشور است كه نمی‌توانیم نسبت به آن كم توجه باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی اقدامات انجام شده در این حوزه در جهت ارتقاء بهره‌وری و فناوری قیر صورت گرفته كه به جهت اقتصادی بسیار باارزش است و وظیفه دارم به گرمی دست همه دست‌اندركاران را بفشارم.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه بهره‌وری از قیر و آسفالت كشور موضوعی است كه باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد گفت: این موضوع اگر چه به ظاهر ساده است اما كار مهندسی بسیار پیچیده‌ای است كه می‌تواند مورد توجه جامعه مهندسی ایران باشد و موجب افزایش سرمایه ملی می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه نحوه اجرا و كیفیت قیر و آسفالت به جامعه مهندسی و جامعه پیمانكاری مربوط است گفت: به دلیل تغییرات مختلف روكش‌ها یا گاهی اجراهای نادقیق تصور عمومی از عمر آسفالت تصور درستی نیست و به همین دلیل افزایش كیفیت و بهبود آن باید مورد توجه قرار می‌گرفت كه خوشبختانه این مهم در مركز تحقیقات تا حد قابل توجهی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بنده با مشكلات پیمانكاران آشنا هستم و می‌دانم كه در شرایط سختی فعالیت می‌كنند و گرفتاری‌های مالی فراوانی دارند به همین جهت به عنوان وزیر راه و شهرسازی به این موضوع اذعان دارم و از همه دست‌اندركاران تشكر می‌كنم.

آخوندی ادامه داد: همه باید تلاش كنیم تا این برداشت عمومی كه آسفالت عمر مفید كوتاهی دارد را اصلاح كنیم و در صدد افزایش نرخ بهره‌وری قدم برداریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح كرد: روسازی راه‌ها به جهت صرف هزینه‌های زیاد در موقع احداث راه و تعمیر و نگهداری آن برای ارائه سرویس مطمئن و پایدار جزو سرمایه‌های ملی است كه به عنوان یك پس‌انداز و هدیه برای نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

گفتنی است در این همایش محمد شكرچی‌زاده رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، داود كشاورزیان، خیراله خادمی از معاونین وی در این برنامه حضور بهم رساندند.

برچسب ها آخوندی ، قیر ، آسفالت ، بهره وری
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar