۱۶:۲۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 28 October 2017
کد خبر: ۴۷۳۸۶
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نخستین هوایمای فلایت چک در شرایط بد تحریم‌ها خریداری شد و خرید آن نیز مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است.

«علی عابدزاده» روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح ایستگاه مترو ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: باید با توجه به نیازهای کشور در این بخش، باید به تدریج دومین و سومین فروند هواپیمای فلایت چک نیز خریداری شود.

ایرنا از قول عابدزاده نوشت: در روزهای اخیر از انعکاس نادرست خرید نخستین هواپیمای فلایت چک در برخی از رسانه بسیار متعجب شدیم زیرا که این مساله در برخی از رسانه ها به صورت غیر واقعی منتشر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش از این، ایران دو فروند هواپیمای فلایت چک در سال ۵۲ خریداری کرد و پس از ۴۰ سال کارکردن این هواپیماها از رده خارج شدند و ضروری بود بار دیگر از این هواپیماها در اسرع وقت خریداری شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیمای فلایت چک که یک شرکت انگلیسی پیشنهاد فروش آن را به شرکت فرودگاه ها داده بود، اصلا با این هواپیمای فلایت چک جدید قابل مقایسه نیست زیرا این هواپیما دایموند ۶۲ بود که بیش از ۲۰ هزار پا نمی توانست پرواز کند و تجهیزات آن نیز بسیار قدیمی و ابتدایی بود در حالی که تجهیزات فلایت چک خریداری شده بسیار پیشرفته است.

عابدزاده با بیان اینکه اقتصاد صنعت حمل و نقل هوایی از بن ‌بست خارج شده است، اظهارداشت: رشد حمل و نقل هوایی کشور نشان می دهد که از نظر اقتصادی خوشبختانه این صنعت روی پا خود ایستاده است.

وی به ضرورت اعطای گواهینامه‌های بین‌المللی برای فرودگاه های کشور اشاره کرد و گفت: به تدریج باید گواهینامه های بین المللی برای فرودگاه های کشور کشور صادر شود و امروز نیز شاهد اعطای این گواهینامه ها برای فرودگاه های لار و زاهدان هستیم.

به گفته عادزاده، بر اساس استاندارد سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) فرودگاه‌ها باید دارای گواهینامه بین‌المللی باشند؛ هرچند که نبود گواهینامه‌های بین‌المللی دلیلی بر نبود ایمنی نیست و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظام‌نامه‌ ای را در این خصوص به فرودگاه ها ابلاغ کرده است.

مسئولان فرودگاه نجف به اعتراض ایران هنوز پاسخی نداده اند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به ایرنا درباره اعتراض شرکت های ایرانی به گرانی سوخت و خدمات فرودگاهی در فرودگان نجف گفت: اعتراض ایرلاین های ایرانی به مسئولان فرودگان نجف منعکس شده اما تاکنون به ما پاسخ نداده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ها در فرودگاه نجف، برخی از شرکت های هوایی به دنبال انتقال پروازهای خود به فرودگاه بغداد هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت بلیت هوایی اربعین توسط شرکت های هواپیمایی تعیین شده و مراکز فروش بلیت نمی توانند گران فروشی کنند، گفت: زائران اربعین حسینی هرگونه گرانفروشی را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا بسرعت به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به رشد مسافران هوایی در مسیرهای داخلی گفت: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مسافرت های هوایی در داخل کشور ۱۹ درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که تعداد مسافران هوایی در مسیرهای داخلی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar