۱۰:۴۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 18 December 2017
کد خبر: ۴۸۰۵۳
آخوندی مطرح کرد:
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بدون شک استفاده از مدیریت هوشمند در خدمات‌رسانی موجب می‌شود تا امکانات مورد نياز به صورت آنلاین در اختيار صاحبان بار و مسافر در هر چهار بخش حمل و نقل قرار بگیرد، اقدامی که علاوه بر فراهم کردن ارتباط فيزيکی با کشورهای همسايه موجب توسعه ارتباط الکترونيکی برای اتصال بازارها و فعالان اقتصادی با سایر دولت‌ها نیز می‌شود.
قدرت رقابت، اصلی‌ترین موضوع در حمل‌و نقل/لایق‌ترین حوزه برای استفاده از منایع صندوق توسعه ملی حمل‌و نقل است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۸۰ درصد از ۲۰۵ عضو حاضر در این نمایشگاه جزو بخش خصوصی هستند که خوشبختانه از فناوری‌های نوین خصوصا فناوری‌های هوشمند بهره‌مند هستند.

وزیر راه و شهرسازی در این باره تأکید کرد: بدون شک استفاده از مدیریت هوشمند در خدمات‌رسانی موجب می‌شود تا امکانات مورد نياز به صورت آنلاین در اختيار صاحبان بار و مسافر در هر چهار بخش حمل و نقل قرار گیرد، اقدامی که علاوه بر فراهم کردن ارتباط فيزيکیبا کشورهایهمسايه موجب توسعه ارتباط الکترونيکیبرایاتصال بازارها و فعالان اقتصادی با سایر دولت‌ها نیز می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود قدرت رقابت را اصلی ترین بحث موجود در حوزه حمل و نقل ایران دانست و افزود: ایران با توجه به مزیت نسبی که در موقعیت جغرافیایی در منطقه دارد باید بتواند سهم خود را از کل حمل و نقل کسب کند.

آخوندی تحقق این امر را به توانایی ایران در حوزه رقابت با سایر کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: قطعا موفقیت ما در عرصه رقابت به قوانین، مقررات، زیرساخت‌ها، شفافیت و میزان آزاد بودن اقدامات تجاری و همچنین ارتباط با بنگاه‌های بین‌المللی بستگی دارد تا بتوانیم ارتباطی مناسب در فراز کشور و از طریق ایران بین قاره‌ها فراهم کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی بنادر ایران باید بتوانند از جهت فرآیند تخلیه، الکترونیک بودن، قیمت و تجهیزات با بنادر جنوب خلیج فارس رقابت کنند، امری که در حوزه هوایی، جاده‌ای و ریلی نیز باید تحقق پذیرد.

آخوندی با تأکید براینکه کشور ما برای گام نهادن به عرصه رقابت ، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد گفت: با توجه به برنامه ششم، تنها در حوزه ریلی به ۲۸ میلیارد دلار و در حوزه هوایی به بیش از ۵۰ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، بنابراین چه در حوزه زیرساخت و چه در حوزه ناوگان و نرم‌افزارها جهت برقراری ارتباط با بنگاه‌ها، تسهیل قوانین و ورود به بازارهای تجاری باید خود را تقویت کنیم.

همچنین عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به تنگنای مالی دولت بیان کرد: قطعا اعتبارات دولت برای اهداف بلندپروازانه ما بسیار محدوده بوده، به همین دلیل در این بخش به سمت فاینانس‌های بین‌المللی، جلب مشارکت بخش خصوصی، عرضه خدمات به صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با تأکید براینکه حمل و نقل، لایق‌ترین بخش برای استفاده از منایع صندوق توسعه ملی است افزود: ما از نمایندگان محترم مجلس شواری اسلامی تقاضا داریم تا با توجه به اینکه حمل و نقل محوری‌ترین بخش در امر توسعه کشورها به شمار می‌رود سهم بسیار مشخصی از منابع صندوق ملی توسعه حمل و نقل را در اختیار این بخش چه در عرصه عمومی و خصوصی و یا به هر نحوی که مصلحت می‌دادند قرار دهند./

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar