۰۸:۴۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 08 February 2018
کد خبر: ۴۸۷۳۹
رییس سازمان نظام مهندسی کشور در گفت‌و گو با «صما»:
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص منع حضور 9 گروه شاغل در دستگاه های دولتی در سازمان های نظام مهندسی ساختمان، دارای پیچیدگی حقوقی است گفت: ما در حال پیگیری و استعلام این موضوع هستیم و تیم حقوقی ما در حال فعالیت در این زمینه است.
منع فعالیت کارمندان ۹ دستگاه دولتی، پیچیدگی حقوقی دارد/ اصلاحات در نظام‌مهندسی اگر با ابلاغیه انجام می‌شد، کار راحتی بودرییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص منع حضور 9 گروه شاغل در دستگاه های دولتی در سازمان های نظام مهندسی ساختمان، دارای پیچیدگی حقوقی است گفت: ما در حال پیگیری و استعلام این موضوع هستیم و تیم حقوقی ما در حال فعالیت در این زمینه است.

فرج اله رجبی در گفت و گو با «صما» با بیان این مطلب افزود: در این راستا براساس آنچه که قوانین دیگر و قانون نظام مهندسی وارد است، حتما در مورد این ابلاغیه اظهار نظر خواهیم کرد؛ اما هنوز برای اظهار نظر در این زمینه زود است و حرفی در این باره نزده ایم.

وی ادامه داد: البته بعضی از موارد این ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی با اصلاحیه آیین نامه ماده 33 تعارضاتی دارد، اما هنوز برای قضاوت در مورد آن زود است. ضمن اینکه موضع من درخصوص ابلاغیه لغو کسر 5 درصد حق نظارت مهندسان تغییری نکرده است.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا اجرای دو ابلاغیه اخیر وزارت راه و شهرسازی می تواند منجر به اصلاحات ساختاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان شود، اظهار داشت: خیر نمی تواند موجب چنین اصلاحاتی شود و اصلاحات در ساختار سازمان نظام مهندسی باید از یک کانال دیگری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین ما در حاضر مشغول بحث در این باره هستیم تا دوستان را متقاعد کنیم که اگر با ابلاغیه یا چنین آیین نامه هایی می شد اصلاحات انجام داد، کار راحتی بود. اما به نظر می رسد که بعضی از فرآیندها قطعا باید به طور جدی مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

تدوین نظام نامه های جدید برای محاسبات، طراحی، نظارت و اجرا

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در عین حال تاکید کرد: ما درصدد آن هستیم که با توجه به اختیاراتی که سازمان نظام مهندسی از طریق قانون نظام مهندسی دارد، نظام نامه های جدید و مجزایی را درخصوص محاسبات، طراحی، نظارت و اجرا تهیه و تدوین کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که این نظام نامه ها را در اختیار مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اهل فن و مهندسان باتجربه قرار دهیم تا این نظام نامه ها را مطالعه و بررسی کنند و تلاش کنیم تا با اصلاح فرآیندها، کیفیت ارائه خدمات مهندسی را بالا ببریم.

رجبی در همین حال در پاسخ به اینکه آیا امیدوار هستید که وزارت راه و شهرسازی از ابلاغیه های اخیر خود درخصوص سازمان نظام مهندسی انصراف دهد، گفت: موضع ما انصراف یا عدم انصراف نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: ما معطوف به اجرای قانون هستیم و اصرار داریم که در اقدامات و موضع گیری ها و در همه فعالیت هایی که سازمان نظام مهندسی انجام می دهد، معطوف به قانون باشیم و آنچه که برای ما مهم است، پایبندی به قانون است.

انتهای پیام/

کد خبر: 0224

r_sar مطالب مرتبط r_sar
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
آقای رجبی تا چه میزان در اجرای قانون نظام مهندسی و آئین نامه اجرائی آن بویژه مبحث دوم مقررات ملی (شیوه نامه ماده 33 ) در استان فارس موفق بوده اند؟ ناظرین توسط معاونت فنی شهرداری شیراز انتخاب می شوند آتهم فقط در خصوص ساختمانهای زیر 2000 متر مربع
ساختمانهای گروه الف و ب فاقد ناظرین چها رشته هستند و در مورد ساختمانهای دیگر قسمتی از حق الزحمه مهندسین عمران به معماران و نقشه برداران داده می شود
به ازاء پرداخت حق الزحمه به کنترل کننده های طراحی و محاسبات در شهر شیراز اضافه سهمیه طراحی اختصاص داده می شود آنهم توسط معاونت فنی شهرداری شیراز
و....
صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
همه کارمندان دولت و هیئت علمی دانشگاه های دولتی و آزاد و غیر انتفاعی و معلمان و ... باید از فعالیت مهندسی در نظام منع شوند. ۹ دستگاه تبعیض آشکار و تفسیر به رای است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar