۱۰:۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 10 February 2018
کد خبر: ۴۸۷۴۸
پاسخ دانشگاه علمی و کاربردی تهران به سازمان نظام مهندسی ساختمان:
فارغ‌التحصیلان رشته معماری‌ای که در عنوان رشته آن‌ها واژه تکنولوژی معماری و یا علمی و کاربردی داشته باشد دیگر امکان ارتقا به پایه بالاتر را نخواهند داشت.
سنگ‌اندازی دانشگاه علمی و کابردی تهران بر سرراه فارغ‌التحصیلان معماری

پاسخ دانشگاه علمی و کاربردی تهران به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم باعث ایجاد مشکلات جدید برای فارغ‌الحتصیلان رشته «کارشناسی ناپیوسته معماری» شده که در نتیجه این استعلام و قانونی که به مصوبه ۱۳۹۶/۰۸/۰۶ کمیسیون تبصره2ماده7 معروف شده است، فارغ‌التحصیلان رشته معماری‌ای که در عنوان رشته آن‌ها واژه تکنولوژی معماری و یا علمی و کاربردی داشته باشد دیگر امکان ارتقا به پایه بالاتر را نخواهند داشت.

به گزارش «صما» برخی از فارغ‌التحصیلان رشته «کارشناسی ناپیوسته معماری» برای ارتقا پایه از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، از استعلام‌های ضدونقیض از سوی دانشگاه علمی و کاربردی تهران مواجه شده‌اند که تمامی هزینه و سرمایه‌ دانشجویان این رشته با یک استعلام از بین خواهد رفت.

براساس اعلام نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در استعلامی که این سازمان از دانشگاه جامع علمی و کاربردی تهران دریافت کرده است عنوان رشته فارغ‌التحصیلان معماری «کارشناسی علمی و کاربردی معماری» مطرح شده و این در حالیست که عنوان رشته در پایان‌نامه رسمی و ممهور آن دانشگاه «کارشناسی ناپیوسته معماری» درج شده است.

در نتیجه این استعلام ، فارغ‌التحصیلان رشته معماری که در عنوان رشته آن‌ها واژه تکنولوژی معماری و یا علمی و کاربردی داشته باشد دیگر امکان ارتقا به پایه بالاتر نداشته و در پایه سه باقی خواهد ماند.

این در حالیست که دانشگاه علمی و کاربردی با عنوان «کارشناسی ناپیوسته معماری» جذب دانشجو کرده و حتی با این عنوان دانشنامه رسمی صادر می‌کند، ولی نهایتا در هنگام استعلام نهادهای دیگر با عنوان «کارشناسی علمی و کاربردی معماری» پاسخ می‌دهد.

گفتنی است که این نحوه پاسخگویی می‌تواند بر سرنوشت بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری تاثیر منفی بگذارد.

طبیعتا مابین دانشجویان معماری با عنوان علمی و کاربردی، تکنولوژی معماری، دانشگاه آزاد و سراسری و ... نباید تفاوت علمی و عملی قائل شد و در حقیقت توانایی‌ها تخصصی باید دلیل ایجاد تفاوت باشد؛ چرا که تمامی داشجویان با یک سرفصل تحصیلی در دانشگاه‌ها تحصیل و علاوه بر آن برخی از اساتید نیز به صورت مشترک و مدعو در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کنند.

طرح این موضوع از سوی دنشگاه علمی و کاربردی آن هم درشرایطی که بخش عظیمی از جامعه با معضل اشتغال درگیر است تنها باعث افزایش مشکل در این عرصه خواهد شد

سنگ‌اندازی دانشگاه علمی و کابردی تهران بر سرراه فارغ‌التحصیلان معماری+نامه


سنگ‌اندازی دانشگاه علمی و کابردی تهران بر سرراه فارغ‌التحصیلان معماری.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar