۱۵:۴۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 10 March 2018
کد خبر: ۴۹۰۶۲
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی در گفت‌وگو با «صما»:
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به آسیب های استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخواهند هر مسئولی را از مسئولیت خود برکنار کنند، مخصوصا کسانی را که مسئولیت اجرایی برعهده دارند، تیشه به ریشه سازندگی کشور زده اند.
برکناری مسئولان اجرایی تیشه به ریشه سازندگی است/ مشکلات امروز وزارت راه را مجلس کلید زد/ استیضاح باید در چارچوب وظایف و امکانات معین برای وزرا باشدعلی آزاد در گفت‌وگو با «صما» با بیان این مطلب اظهار کرد: البته برخلاف تصورات موجود، مسئله ما زمان این استیضاح نیست که در آستانه نوروز و سفرهای نوروزی قرار داریم؛ بلکه موضوع این است که این اقدام به صورت اساسی و بنیادی به مملکت لطمه می زند.

وی ادامه داد: این ساختاری که امروز در وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده، شاید مشکلی است که از طرف خود مجلس کلید خورده و وزارت راه و ترابری را با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام کردند و این مسئله ای است که باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد.

آزاد با اشاره به رویکرد سایر کشورها در این زمینه بیان کرد: در کشورهای دنبا و برای نمونه در هندوستان فردی به عنوان وزیر راه و مسئول عمرانی و اجرایی مملکت، حتی با تغییر رییس جمهوری هم عوض نمی شود.

اقدامات و دستاوردهای وزارت راه

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوره مسئولیت آخوندی اظهار داشت: با توجه به سابقه کاری 53 ساله ای که در حوزه مهندسی راهداری و راهسازی دارم، شاهدم که در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی، وزیری به شایستگی و کاردانی و خدمتگزاری آخوندی روی کار نیامده است.

آزاد با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی مفتخر به داشتن زیرساخت های توسعه کشور در حد استانداردهای جهانی است، بیان کرد: ما امروز 2600 کیلومتر آزادراه، 17 هزار کیلومتر بزرگراه، 37 هزار کیلومتر راه اصلی، 50 هزار کیلومتر راه فرعی آسفالته، 90 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته و 12 هزار کیلومتر راه آهن داریم و نمی شود به دستاوردهای افرادی که برای ایجاد و ساخت این راه ها تلاش کرده اند، توجهی نکرد.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی، ارزش راه های موجود کشور را 400 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: رقم نگهداری این راه ها در سطح جهانی 4 تا 6 درصد است. یعنی مجلس باید اعتباری معادل حداقل 16 هزار میلیارد تومان در سال را به عنوان هزینه راهداری تامین کند و در اختیار مسئولان اجرایی این حوزه قرار دهد و سپس اگر نقصی در کار آنها بود، مسئله استیضاح را مطرح کند.

آزاد کل بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته یا امسال را 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان سهم راهداری مملکت 3 هزار میلیارد تومان بوده و این در حالی است که 16 هزار میلیارد تومان برای این منظور لازم است. پس انتظارات ما از مسئولان، باید متناسب با امکاناتی باشد که در اختیار آنها قرار داده ایم.

آزاد همچنین بیان کرد: در بسته شدن اتوبان تهران- قم بر اثر بارش برف اخیر، به وزارت راه و شهرسازی حمله کردند، در حالی که تمام مسئولان راهداری مشغول تلاش برای بازگشایی کل راه های مسدود شده در سطح کشور بودند و این عادت بدی است که کل مملکت به مسئولان حمله کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپا و آمریکا و فرانسه هم ما شاهد بودیم که بر اثر بارش برف راه ها بسته شد و این در حالی است که از تمامی امکانات و هزینه 4 تا 6 درصدی در بخش راهداری برخوردارند. بنابراین نباید این گونه بدون بررسی به مسئولان حمله کنیم.

آزاد در ادامه با بیان اینکه آخوندی برای حوزه راه آهن کشور و اتصال به شرق و غرب و شمال و خلیج فارس زحمات بسیاری کشیده است و برنامه های مناسبی برای توسعه آنها دارد، افزود: وزیر راه و شهرسازی تلاش زیادی برای توسعه بنادر مملکت انجام داده و در عین حال به عنوان یک مهندس عمران و اقتصاددان، علاوه بر مسئولیت خطیری که برعهده دارد، مسئله حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی را مطرح کرده که توسط رییس جمهوری هم به تصویب رسیده است.

این فعال بخش خصوصی همچنین با بیان اینکه آخوندی نهایت همت خود را در زمینه چاره یابی برای مشکلات صنعت هوانوردی مملکت کرده است، افزود: ما نمی توانیم امروز یک مسئولی را به دلیل نقایص مسئولان قبلی مملکت مواخذه کنیم و همه باید همکاری کنیم تا مسائل و مشکلات موجود را حل کنیم.

ارتباط شایسته آخوندی با نهادهای فنی و مهندسی

آزاد در ادامه به ارتباط شایسته و همکاری خوب آخوندی با تمامی نهادهای فنی و مهندسی و تشکل های صنفی ازجمله راه سازان اشاره کرد و تاکید کرد: وکلای مجلس باید توجه کنند که ما به اندازه کافی در دنیا دشمن داریم و باید کاری کنیم که در جهت راهبری و راهنمایی های رهبری باشد و همبستگی مجلس و قوه قضاییه را به نمایش بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استیضاح را به معنی توضیح خواستن دانست و افزود: توضیح خواستن از هر مسئولی کار بسیار شایسته ای است و این اهرم نظارتی نمایندگان مجلس است. اما متاسفانه امروز در جامعه این برداشت می شود که استیضاح را از کسانی می کنند که کار خود را بلد نیستند و خوب انجام وظیفه نکرده اند و قصد مجازات آنها را داریم.

دبیر انجمن شرکت های راه سازی خاطرنشان ساخت: وزیر راه و شهرسازی و زیرمجموعه های آن آنچه در توان داشته اند؛ انجام داده اند. بنابراین هر توضیح خواستنی باید در چارچوب وظایف تعیین شده برای هر مسئول و امکاناتی باشد که در اختیار وی گذاشته شده است تا افتخار جمهوری اسلامی ایران از عدالت و برقراری عدل عینیت یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 0224

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
وقتی یک عقب مانده ذهنی به نام مهندس رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس باشد, وضع بهتر از این نیست, البتع سایر کارگزاران نظام هم فهم و شعوی بیشتر از این شخص ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar