۱۲:۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 14 May 2018
کد خبر: ۴۹۵۴۸
معاون وزیر راه در گفت‌وگو با «صما» مطرح کرد:
صما- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه در صنعت کشتی‌رانی و فعالیت بندری تصدی امور در دستان بخش خصوصی است گفت: طبیعتاً انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی این حوزه می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای کیفیت و بهره‌وری عملیات در حوزه حمل‌ونقل دریایی داشته باشند.
مشوق‌های سازمان بنادر برای انجمن‌های حوزه دریایی/ افزایش رقابت‌پذیری در حمل و نقل دریاییمحمد راستاد بابیان مطلب فوق به خبرنگار «صما» گفت: خوشبختانه به‌تناسب فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود تشکل‌های مختلف در حوزه دریایی ازجمله انجمن خدمات کشتی‌رانی و خدمات وابسته، اتحادیه مالکان کشتی‌ها، انجمن دریانوردان خبره، اتحادیه پایانه داران دریایی و غیره وجود داشته و هرکدام از این انجمن‌ها ارتباط نزدیکی با سازمان بنادر و دریانوردی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه این ارتباط‌ها باعث می‌شود از جانب ذی‌نفعان و مشتریان خدمات دریایی و بندری از چالش‌های این حوزه مطلع شویم گفت: پس از جلسه‌ها، سازمان دریایی و بنادر می‌تواند به‌عنوان مرجع حاکمیتی کشور درزمینهٔ قانون‌گذاری و اصلاح یکسری از رویه‌ها فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برای بالا بردن نرم فعالیت‌های در بنادر، بالا بردن بهره‌وری عملیات یا کاهش زمان رسوب کالا و حضور کشتی‌ها در بنادر که منجر به کاهش هزینه‌های دریایی می‌شوند مکانیزم های تشویقی را که عمداً از طریق اعمال تعرفه‌های خاص است به کار می‌برد البته قبل از اجرای این مشوق‌ها با خود تشکل‌ها مرتبط جلساتی برقرار می‌کنیم تا برآیند فعالیت مطلوب باشد.

مشوق‌های برای افزایش رقابت‌پذیری

معاون راه و شهرسازی بابیان اینکه برای سال ۹۷ مشوق‌های مطلوبی را برای افزایش رقابت‌پذیری طرح‌ریزی کردیم گفت: جایگاه تعرفه در تعیین ارزش و قیمت‌گذاری خدمات بندری و دریایی نقش کلیدی دارد و اهمیت تعرفه برای کلیه فعالان در این عرصه بسیار حیاتی است.

راستاد بابیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با یک نگاه ویژه استراتژی‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را برای بحث تعرفه در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در دوره میان‌مدت؛ برنامه سازمان بنادر و دریانوردی تدوین تعرفه منعطف و شناور، مناسب با نیاز ذی‌نفعان و در راستای قوانین تسریع، تسهیل تجارت و تبادل کالا از طریق بنادر و جذب سهم بیشتر کالا و کانتینر در منطقه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: تدوین تعرفه‌های خاص بنادر با ماهیت و عملکرد متفاوت در برنامه سه‌ساله طراحی‌شده است که در آن بنادر با ماهیت‌های مشابه در یک گروه و با کتابچه تعرفه خاص، دسته‌بندی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تدوین تفاهم‌نامه‌های موردنیاز جهت تنظیم توافقات بین خطوط کشتیرانی و پورت اپراتورها جهت اعطای تخفیفات ویژه و جذب سهم کالا و کانتینر بیشتر در منطقه در دستور کار است.

راستاد همچنین گفت: سازمان مذکور به‌منظور ارتقای توان صادرکنندگان و کاهش هزینه تمام‌شده کالاهای وارداتی مبادرت به بازنگری و بهسازی سطح تعرفه‌های بندری و دریایی کرده است.

وی در خاتمه یادآور شد: تسهیلات ویژه‌ای از محل صندوق وجوه اداره شده برای خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو ارائه‌شده است.

انتهای پیام /

کدخبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar