۱۴:۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
کد خبر: ۵۰۰۴۸
مدیر عامل شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با «صما»:
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه با برقی سازی راه‌آهن گرمسار –اینچه شبکه ریلی جدیدی ایجاد نمی‌شود گفت: در حال حاضر خط موجود در بخش گرمسار – اینچه برون اتصالی بین ایران، آسیای میانه وکریدور شما ل جنوب( از شرق خزر) دارد اما این مسیر به علت کوهستانی بودن دارای گلوگاه بود که با برقی شدن آن این مسئله رفع‌و رجوع خواهد شد.

گلایه‌مندی تولیدکنندگان واگن از شرکت راه‌آهن مستند نیست/ شرکت راه‌آهن جایی برای واگن‌های نا‌ایمن نداردبه گزارش «صما» سعید محمد زاده در حاشیه مراسم آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون در گفت‌وگوی اختصاصی با «صما» بابیان مطلب فوق گفت: در مسیرهای کوهستانی محدودیت‌هایی وجود دارد که خطر دیزلی نمی‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد؛ بنابراین اگر به دنبال افزایش ظرفیت بار به ده میلیون تن هستیم برقی کردن راه‌آهن در این مناطق امر اجباری است.

وی در ادامه بابیان اینکه در همه پروژه‌ها حمایت از تولیدات داخلی یکی از اولویت‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است گفت: برخی از رسانه‌ها از گله‌مندی تولیدکنندگان واگن و عدم‌حمایت شرکت راه‌آهن مطالبی ارائه داده‌اند ما از این تولیدکنندگان می‌خواهیم به‌صورت صریح بگویند کجا و در چه موضوعی شرکت راه‌آهن با این عده همکاری نداشته است.

محمد زاده بابیان مطلب فوق افزود: حمایت از تولید داخلی در قالب یک برنامه جامع در حال آماده‌سازی بوده و بسته‌هایی حمایتی در این خصوص ایجادشده است.

وی همچنین در خصوص ادامه روند قراردادهای پس از خروج آمریکا از برجام گفت: کشور ما هیچ قراردادی با کشور آمریکا نداشته بنابراین ما نگران خروج این کشور از برجام نیستیم اما باقی قراردادها به قوت خود باقی بوده و تا امروز اختلالی در خصوص روند اجرایی قراردادها ایجاد نشده است.

محمد زاده تصریح کرد: تمام قراردادهای ما با اروپا کماکان به قوت خوب باقی بوده و مشکلی در اجرای این قراردادها دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین در ادامه در خصوص جلسه شرکت راه‌آهن با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر بازسازی واگن‌های شرکت رجا به «صما» گفت: شرکت‌های ملزم هستند واگن‌های بالای 30 سال را ایمن‌سازی کامل کنند. دستورالعملی دراین‌باره وجود دارد که از سال 94 ابلاغ‌شده است و حال اگر شرکتی اعلام کرد که پول ایمن‌سازی ندارد، پس باید واگن‌های با عمر بالای 30 سال خود را از ناوگان خارج کند.

محمدزاده در پایان با تاکید ب اینکه شرکت راه‌آهن جایی برای واگن‌های نا ایمن ندارد، گفت: صاحب واگن باید نسبت به بازسازی واگن‌ها اقدام می‌کرد که نکرده و باعث شده کمیسیون عمران در این خصوص ورود کند.

انتهای پیام /

کد خبر:0227

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
چرا مديرعامل راه آهن بفكر آينده كاري پرسنل متخصص شركتهاي مالك مسافري بخصوص شركت رجاء نيست ؟ كوچ گسترده پرسنل متخصص صنعت ريلي به ديگر صنايع شروع شده است...
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar