۱۳:۴۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 10 January 2019
کد خبر: ۵۱۸۲۸
در مراسم بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران مطرح شد:
صما - آیین بهره برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل واقع جاده قدیم تهران -قم کیلومتر ۲۵ با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، اعضا انجمن شرکت ها حمل و نقل کالا و چند تن از فعالان عرصه حمل و نقل در حوزه بار برگزار شد .
افتتاح فاز یک پروژه عمرانی پس از ۲۸سال/ کار دولت پایانه‌داری نیستبه گزارش «صما» محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت : اگرچه در برخی از جبهه‌های فعالیت شاهد کندی روند بوده‌ایم ولی در دستاوردها برای تحقق استعدادهای کشورمان شاهد نتایج خوبی هستیم.

وی با تاکید بر این که طی این سال‌ها سیاستگذاری‌های انجام شده بر اساس اراده ملت بوده و تمامی امور با همدلی آنها به نتیجه رسیده است گفت: امروز در یک مقطع تاریخی واقع شدیم که باید بتوانیم ظرفیت و توانایی‌های مردم را با استفاده از سرمایه‌های موجود در طراز اقتصادی مناسبی گسترش دهیم؛ اقدامی که دولت تنها نقش هموارسازی و تسهیل‌گری در آن خواهد داشت تا خود مردم بتوانند با گسترش سرمایه‌گذاری اقتصادی رقابتی را در کشور به وجود آورند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هر چند قوانین تاکنون در برخی از موارد سخت بوده و نقش تسهیل کننده نداشته است، ولی بر اساس سیاست ابلاغی کلی و قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کارو همچنین گفتگوهای انجام شده در این زمینه، تمامی موارد در این حوزه از گذشته تاکنون به شایستگی در قانون دیده شده و قطعا در صورت عمل به آن شرایط استفاده بهینه وجود خواهد داشت تا مردم و بخش خصوصی بتوانند به روند سرمایه‌گذاری‌های خود تسریع بخشند.

اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک اقتصاد کارآمد در کشور بیان کرد: ما نباید در این نقطه باعث ایجاد ناامیدی در بین مردم شویم چرا که در حال حاضر تمامی امکانات مورد نیاز با کمک و همت مردم برای شتاب‌دهی به روند سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه حمل و نقل وجود دارد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی هیچ نقشی مگر در جایگاه تسهیل‌گری و حمایت‌ برای شکوفایی ظرفیت‌ها ایفا نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: نظام لجستیک کشور در طرح جامع حمل و نقل باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد؛ نظامی که بتواند با حمل و نقل ترکیبی و استفاده حداکثری از ترانزیت سهم خود را در اقتصاد ایفا کند.

وی ادامه داد : ما نیاز به یک نظام لجستیک بسیار قوی در کشور داریم؛ نظامی که حلقه آن امروز مفقود است و باید هر چه سریعتر ایجاد شود. ما در جایگاه دولت از بخش خصوصی در توسعه این حوزه پشتیبانی خواهیم کرد.

اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که آغاز به کار فاز یک شهرک حمل و نقل بتواند با استقرار شرکت‌های حمل و نقلی سهم خوبی را برای ناوگان در این گونه شهرک‌ها در نظر بگیرد، گفت: قطعا هر چه شهرک‌ها به پارک‌های لجستیکی نزدیک‌تر باشند این امر برای توسعه بهره‌وری در کشور بهتر خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه شهرک حمل و نقل تهران نزدیک محدوده فرودگاهی امام خمینی (ره) واقع شده و در آن علاوه بر پارک‌های بزرگ لجستیکی مراکز بزرگ بار و انبار نیز وجود دارد؛ اتفاقی که می‌تواند کارآمدی متفاوتی را نسبت به قبل در این حوزه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که نیازها و کاستی های شهرک حمل و نقل باید هر چه سریعتر پیگیری و رفع شود گفت: اقدامات خوبی در این حوزه نظیر ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در شهرک انجام شده که باعث تسهیل در بهره‌برداری از آن شده است.

اسلامی با بیان این که ما در دولت به هیچ وجه نیاز به پایانه و پایانه‌داری نداریم و حتما به این موضوع خاتمه خواهیم داد، گفت: نقش‌آفرینی جامعه حمل و نقل در این عرصه برای ما بسیار مهم است چرا که آنها باید وظایف خود را برعهده گرفته و این امر را به بخش‌های دیگر واگذار نکنند .

وی هچنین افزود: لجستیک ناوگان را شرکت‌ها باید برعهده بگیرند و در این زمینه عدالت ایجاب می کند که ما با نظام لجستیکی دقیق و برنامه‌ریزی صحیح این حوزه را به طور مناسب توسعه دهیم که قطعا در این زمینه از فعالان حوزه حمایت صددرصدی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک کشور ما حق دارد سهم بزرگی از بازار ترانزیت را حتی تا دوردست ها نیز برعهده بگیرد.

دچار خود تحریمی شده ایم

همچنین احمدی زاده رییس هیت مدیرعامل شهرک حمل و نقل تهران با بیان اینکه این افتتاحیه بعد از ۲۸سال طول کشید گفت :چرا که کلنگ این طرح در سال ۶۹شروع شده است .

وی گفت:این شهرک به منظور ایجاد دسترسی آسان برای کامیون های ورودی به تهران و ساماندهی حمل و نقل شهر تهران ،در زمینی ۳۰۰هکتار طراحی شده است .

وی گفت: در حال حاضر فاز یک این شهرک بدون کوچکترین همکاری مسولان افتتاح شد

احمدی زاده با ابراز تأسف از طولانی شدن پروژه به دلیل عدم همکاری مسولان افتتاح شد

احمدی زاده با ابراز تأسف از طولانی شدن پروژه به دلیل عدم همکاری مسولان بوده است گفت:در حال حاضر بخشی از شهرک هنوز آسفالت نشده در حالی که با مساعدت مسولان می توانست مشکل حل شود وی گفت:کشور ما دچار خود تحریمی شده است .

احمدی زاده گفت:اگر ۲۰سال پیش این شهرک شروع به کار میکرد می توانست بخشی از معضل اشتغال را حل کند .

احمدی زاده با بیان اینکه تمامی زیر ساخت این شهرک شامل آب،و برق و اینترنت توسط بخش خصوصی انجام شده است گفت:۷۹قطعه فاز یک و ۲۳۱قطعه در فاز دو و سه قرار دارد .البته بخش های از فاز یک به علت عدم همکاری مسولان و نبود آسفالت، نیمه کاره رها شده است .

قوانین کشور ضد سرمایه گذاری

در ادامه جمالی پور فرماندار ری با بیان اینکه قوانین کشور ضد سرمایه گذاری و توسعه است گفت: در حال حاضر قوانین موجود مانع حرکت و حضور سرمایه گذاران است .

وی گفت:طولانی شدن پروژه شایسته کشور نیست و باید مجلس شورای اسلامی قوانین کشور را تسریع کنند .

فرماندار ری با اشاره به اینکه یکی از موانع توسعه پروژه ها دریافت عوارض است گفت:باید عوارض سرمایه گذاری رفع شود چرا که دریافت عوارض منوط به زمان بهره‌برداری است . باید موانع این شهرک به زودی حل و فصل شود .

اغنتهای پیام/

کدخبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar