۱۰:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 04 February 2019
کد خبر: ۵۲۰۵۸
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی در كشور حدود 63 هزار كیلومتر راه وجود داشته است که هم‌اکنون این میزان به 216 هزار كیلومتر افزایش‌یافته است كه راهداری و نگهداری از این حجم و وسعت راه‌های كشور با توجه به اینكه شبكه راه‌های كشور رشد 3/5 برابری نسبت به سال 1358 داشته است، اهمیت و وسعت خدمات این حوزه را نمایان می‌كند.
رشد 5/3 برابری وسعت راه‌های كشور/ استفاده از فن‌آوری‌ها نوین در ده سال اخیر

حیدر مطاعی با بیان مطلب فوق به «صما» گفت: شبكه راه‌های كشور بازوی اصلی شبكه حمل و نقل كشور است به گونه ای كه جابه‌جایی بیش از 90 درصد بار و مسافر كشوراز طریق شبكه جاده ای انجام می شود كه از زیربناهای مؤثر در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بنابراین لازمه بهره‌گیری از پتانسیل‌ راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آنها است.

وی درخصوص تحولات چشمگیر در به كارگیری فن‌آوری‌های نوین در حوزه راهداری كشور عنوان کرد: پیاده‌سازی روش‌های نوین مدیریتی در زمینه نگهداری زیرساخت‌های شبكه راه‌های كشور شامل PMS، BMS و TMS كه تحول بزرگی در حوزه مدیریت كلان نگهداری از شبكه راه‌ها را فراهم كرده است و بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی از جمله مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك و مشاوران و متخصصان داخلی كشور به سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای در این پروژه خدمات و مشاوره ارایه می‌دهند.

وی گفت: طی فرآیند اجرا و پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی، مستندسازی كلیه راه‌های شریانی و راه‌های فرعی كشور به طول 90 كیلومتر طی دو سال گذشته انجام‌شده است و بر اساس برنامه در نظراست هر دو سال یک‌بار اطلاعات وضعیت روسازی شبكه راه‌های كشور با تجهیزات كاملاً مكانیزه برداشت شود و نهایتاً راهكار مناسب و بهینه جهت حفظ و نگهداری آن انجام شود.

مطاعی در ادامه گفت: استفاده از روش‌های نوین حفاظتی و پیشگیرانه در نگهداری رویه راه‌ها، شناسایی استانداردسازی کارخانه‌های تولید آسفالت، محدودیت به‌کارگیری و حذف قیرهای محلول نظیر قیر MC، استفاده از تانكرهای دوجداره حمل قیر، استفاده از افزودنی‌های نوین در آسفالت، به‌کارگیری روش‌های بازیافت سرد و گرم آسفالت، الزام به استفاده قیر بر مبنای استاندارد عملكردی (PG) و اولویت‌بندی و شناسایی نقاط پر تصادف ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است كه در جهت به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در حوزه راهداری در ده‌ساله اخیر انجام‌شده است.

انتهای پیام/

کدخبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar