۱۶:۲۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 24 February 2019
کد خبر: ۵۲۲۳۲
مدیرعامل شرکت عمران جدید رامین در گفت‌وگو با «صما» عنوان کرد:
به گفته مدیرعامل شرکت شهر عمران جدید رامین با توجه به‌صرفه و صلاح اقتصادی در استفاده از حمل‌ونقل عمومی و همچنین کاهش آلاینده‌های هوایی، توسعه‌ی این نوع حمل‌ونقل که مبتنی بر ریل پایه بودن شهر است تأثیر به سزایی در جمعیت‌پذیری شهرهای جدید دارد.

لزوم توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر جدید رامینبه اعتقاد سامان اسدی در کنار موضوع ذکرشده جهت پیاده محور کردن شهر جدید باید اقدامات اساسی صورت بگیرد .

متن زیر ماحصل گفتگوی «دبیرخانه چهره سال97» با سامان اسدی مدیرعامل شرکت عمران جدید رامین است.

پروژه‌های مشارکتی چقدر در توسعه شهرهای جدید مؤثر هستند؟

پروژه‌های مشارکتی به‌ خاطر همکاری بخش خصوصی و عدم وابستگی صد درصد آن‌ها به اعتبارات دولتی و با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی، در توسعه و رونق شهرهای جدید نقش مؤثر و چشم‌گیری دارند.

برای اینکه شهر جدید به شهری پیاده محور تبدیل شود چه فعالیت‌هایی انجام‌شده است؟

جهت پیاده محور کردن شهر جدید، سعی در ایجاد فرهنگ پیاده‌روی با ساخت و توسعه‌ی مسیرهای پیاده‌روی با ترکیبی از فضای سبز زیبا و مبلمان شهری در کنار خیابان‌ها و سواره‌روها در مسیرهای طولانی اما زیبا و جذاب کرده‌ تا موجب ترغیب شهروندان عزیز به پیاده رفتن در این مسیرهای طولانی کنند.

توسعه حمل‌ونقل عمومی و توجه به ریل پایه بود شهر چه تأثیری در جمعیت‌پذیری شهر دارد؟

با توجه به‌صرفه و صلاح اقتصادی در استفاده از حمل‌ونقل عمومی و همچنین کاهش آلاینده‌های هوایی، توسعه‌ی این نوع حمل‌ونقل را که مبتنی بر ریل پایه بودن شهر است تأثیر به سزایی در جمعیت‌پذیری شهر خواهد داشت.

شایان‌ذکر است برای ششمین دوره پیاپی انتخابات چهره سال 97 راه و ساختمان کشور برای گزینش مدیران و پروژه‌های برتر در شش گروه شامل شهرداران، شهرداران 22 گانه تهران، مدیران سابق و فعلی وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌های نظام‌مهندسی استان، مدیران ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرهای جدید کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar