۱۰:۴۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 16 March 2019
کد خبر: ۵۲۴۴۰
دبیرانجمن صنفی شرکت‌های ریلی در گفت‌وگو با«صما»:
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در خصوص عدم توسعه‌یافتگی حمل‌ونقل ریلی گفت: عدم تخصیص بودجه کافی و مشکلات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور است. به همین دلیل ریل نتوانسته آن‌گونه که باید سهم خود را از جاده بگیرد.

سه مانع جدی در مسیر توسعه حمل‌ونقل ریلی/ توسعه راه‌آهن با راه‌حل کتبی ممکن نیستمهرداد تقی‌زاده با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با «صما» گفت: با مقایسه با سهم حمل‌ونقل ریلی در کشورهای دیگر عنوان کرد که باوجود تاکید برنامه‌های توسعه‌ای به حمایت از حمل‌ونقل ریلی، اما این بخش هم‌چنان مغفول مانده است.

وی گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی در بسیاری از کشورها جزو اولویت‌هاست در کشور ما نیز در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای، جزو اولویت‌ها گنجانده‌شده است اما در عملاً حمل‌ونقل ریلی جزو اولین‌ها به شمار نیامده است.

دبیر انجمن ریلی با اشاره به سهم 10 درصدی حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در کشور عنوان کرد: 10 درصد از حمل‌ونقل کشور توسط ریل صورت می‌گیرد که در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه حمل‌ونقل ریلی سهم بزرگی از حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر انجمن ریلی کشور با اشاره به مغفول مانده حمل‌ونقل ترکیبی نیز گفت: استفاده از حمل‌ونقل و ترکیبی جاه و ریل نیز در کشور بسیار معدود است و باید برای رفع این نقیصه نیز مناطق لجستیک راه‌اندازی شوند.

تقی‌زاده تاکید کرد که توسعه ریلی کشور درگرو افزایش نقش اجرایی و کارشناسی تشکل‌های خصوصی مانند انجمن ریلی کشور است و دولت با تخصیص بودجه لازم، زیرساخت‌های لازم را برای رشد و توسعه این بخش آماده سازد.

انتهای پیام/

کدخبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar