۱۲:۲۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 25 March 2019
کد خبر: ۵۲۴۵۴
«صما» بررسی می‌کند:
مجتمع رسانه‌ای راه‎وساختمان به‌عنوان یک رسانه تخصصی، همواره به دنبال آن بوده است که اخبار حوزه صنعت راه ‌و ساختمان و تحلیل‌های پیرامون آن را به مخاطبان خود عرضه کند. دراین‌ بین، این مجتمع علاوه بر فعالیت‌های روزمره رسانه‌ای خود، سعی کرده تا با انجام اقدامات مختلف و حضور در محافل مرتبط با صنعت راه‎وساختمان، نقش تاثیرگذاری در این صنایع ایفا کند.

حضور پررنگ در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری سلسله نشست‌های خبری با حضور مسئولان انجمنها و تشکل‎های بخش خصوصی، پوشش خبری اخبار و مطالب مربوط به انتخابات دوره هشتم هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی استان‎ها، برگزاری همایش «نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی»، راه‌اندازی کمپین «نما، هویت شهر ما» و برگزاری ششمین جشنواره انتخاب «چهره سال صنعت راهوساختمان» را می‌توان از مهمترین اقدامات مجتمع رسانه‌ای راه ‌و ساختمان در سال 97 دانست که به باور مخاطبان، این اقدامات در سطح ملی تاثیرگذار بوده است. جزئیات اقدامات مذکور به شرح ذیل می‌آید:

برگزاری همایش «نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی»

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

شاید بتوان مهمترین فعالیت مجتمع رسانه‌ای راه ‌و ساختمان در سال جاری را برگزاری همایش «نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی» برشمرد. این همایش با حضور مسئولان مجموعه مدیریت شهری و بخش خصوصی در حوزه تولید یا واردات پوشش‌های ساختمانی، کارشناسان، اساتید دانشگاه و صاحب‎نظران حوزه معماری و شهرسازی به مدت سه روز از نهم تا یازدهم بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار شد.

این همایش به همت «معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران» و «مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان» و با همکاری ارگان‏های مختلف ازجمله وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایران، شهرداری‏، سازمان‏ نظام‌مهندسی ساختمان و انجمن‏های مهندسی برگزار شد. محورهای این همایش شامل آسیب‌شناسی نمای ساختمان از منظر جزئیات اجرایی، نگهداری نما، ضوابط نظارت در طراحی و ساخت نما، نقش‌نما در بهینه‌سازی مصرف انرژی و ضرورت‌های اجرایی نما به‌منظور رعایت ایمنی بود.

در نمایشگاه جانبی این همایش نیز بیش از30 تولیدکننده مصالح مرتبط با نمای ساختمان، شهرداران مناطق22گانه تهران، شورای شهر و نظام مهندسی حضور داشتند. در اختتامیه همایش نما، دبیرخانه همایش به همراه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و مجتمع رسانهای راه و ساختمان با اهدای لوح از مشارکت‌کنندگان و حاضران در نمایشگاه تقدیر کردند.

برگزاری سه پنل تخصصی و 7 کارگاه آموزشی در همایش نما

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

در این همایش سه پنل تخصصی با موضوعات «مصالح در نما»، «جزئیات اجرایی اتصال مصالح نما» و «معماری خوب، نمای باکیفیت» برگزار شد. همچنین در همایش مذکور کارگاه‏های آموزشی شامل کارگاه «استانداردسازی اجرای آجر، نمای خشک و بهره وری انرژی» توسط گروه نماچین ارائه شد. کارگاه آموزشی «هنر مهندسی نما» توسط شرکت سایتال ساخت ارائه شد. کارگاه آموزشی «جزئیات اجرایی انواع نماهای شیشه‏ای» توسط شرکت آلوم گلس و کارگاه «روش‏های کارآمد بهره‏گیری حداکثر از روشنایی طبیعی در نماهای متداول» از سوی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ارائه شد. «ارزیابی رفتار نماهای نوین و متداول در برابر آتش و تطبیق آن با مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» و نیز «جزئیات اجرایی سازه‏ای نما و دیوار پشتیبان آن» و «مشکلات متداول در روش‏های جدید اجرای نما از دیدگاه انرژی و دوام»، عنوان کارگاههای دیگری است که توسط مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ارائه شد.

راه‌اندازی کمپین «نما، هویت شهر ما»

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

شهردار تهران در «همایش نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی»، از کمپین «نما، هویت شهر ما» رونمایی کرد و به این جریان پیوست. اهداف این کمپین جریان‎سازی درخصوص آسیب‌شناسی نمای ساختمان، معرفی مصالح ساختمانی متناسب با الگوی بومی شهرها، مصالح ساختمانی استاندارد، معرفی نماهای برتر، روشنگری و توجیه مسئدولان و مردم برای ایجاد مطالبه گری از سازندگان برای استفاده از نماهای الگو و معرفی نماهای الگو متناسب با فرهنگ شهرها است. شهرداران مناطق مختلف تهران نیز ضمن پیوستن به این کمپین، نمای ساختمان را یک اثر هنری برشمردند و با تاکید بر اینکه اثر هنری باید مفهوم و هویت داشته باشد، اجتناب از اجرای غیرصحیح و کپی کاری در بخش نما را ضروری دانستند.

حضور در نمایشگاه ‌ Big 5دبی

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

مجتمع رسانه‏ای راه و ساختمان امسال برای دومین بار اسپانسر طلایی نمایشگاه Big 5 دبی امارات بود که در روزهای 6 تا 9 فروردین 97 در مرکز در مرکز نمایشگاه‌های بینالمللی دبی برگزار شد. در این نمایشگاه، مجتمع رسانهای راه و ساختمان طی سه روز با ایجاد غرفه و توزیع مجله انگلیسی زبان با موضوعات مرتبط با ساختوساز، معماری و انرژی پاک حضور پررنگ و موثری در این نمایشگاه داشت. مجتمع رسانهای راه و ساختمان علاوه بر اسپانسری طلایی نمایشگاه، مجله انگلیسی زبان را منتشر و در دسترس عموم قرار داد.

حضور پررنگ در نمایشگاههای داخلی

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

مجتمع رسانهای راه و ساختمان همچنین در سال جاری در نمایشگاه‎های داخلی متعددی حضور پررنگ و فعالی داشت و اقدام به ایجاد غرفه و توزیع مجله ساختمان و همچنین پوشش خبری و انجام مصاحبه با مسئولان و کارشناسان حاضر در این نمایشگاه‎ها کرد.

ازجمله این نمایشگاهها میتوان به بیست‎وسومین نمایشگاه بین‌المللی ماشینآلات، لوازم و مصالح ساختمانی ایران در اردیبهشت ماه، کنفرانس ملی دوام بتن در اردیبهشت ماه، بیست و یکیمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در تیرماه، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران در مرداد ماه، یازدهمین نمایشگاه سنگ ایران در مهرماه، اولین نمایشگاه صنایع آسانسور در تاریخ 30 آبان تا 4 آذرماه، پانزدهمین نمایشگاه انبوه‎سازان و فرصت‏های سرمایه‎گذاری در آذرماه، نمایشگاه بینالمللی صنعت برق تهران در آبان ماه، سومین نمایشگاه صنعت حملونقل در آذرماه، نهمین نمایشگاه بینالمللی میدکس، معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی تهران در دی ماه، نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در دی ماه، دهمين نمايشگـاه بيـنالمللی دروپنجره و صنايع وابستـه در بهمـن ماه، دهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، سیمان و بتن، تکنولوژیها و ماشینآلات وابسته تهران در بهمن ماه، هجدهمین نمایشگاه بینالمللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در بهمن ماه و... اشاره کرد.

برگزاری سلسله نشست‌های خبری با حضور بخش خصوصی

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

در نیمه نخست سال جاری، مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های خبری با حضور مسئولان تشکل‎ها و انجمن‌های مختلف ساختمانی، فنی و مهندسی، حملونقل و... ازجمله انجمن ملات خشک، انجمن خدمات انرژی، انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران، جامعه متخصصان مراقبت پرواز کشور، انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی، انجمن تولیدکنندگان بتن سبک سلولی ایران، کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران، انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران، سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران، انجمن مهندسان مشاور طراح و ناظر ساختمان استان تهران، انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و صنعت ساختمان، انجمن شرکتهای بازرسی فنی و آزمایشهای غیرمخرب ایران، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لامپ روشنایی و اجزای مربوطه، کانون انجمنهای صنفی رانندگان حملونقل کشور، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سازههای فولادی استان تهران، انجمن تولیدکنندگان ماشینآلات راهسازی، انجمن تولیدکنندگان سیستمهای تهویه مطبوع ایران، جامعه مهندسان مشاور ایران، سندیکای صنعت برق ایران، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پیوی‏سی، کانون انبوه سازان، انجمن سنگ ایران، سندیکای صنایع آسانسور و پلهبرقی ایران و خدمات وابسته و همچنین انجمن اقتصاد انرژی برگزار کرد. در این نشست‎ها مسئولان حاضر به بیان چالش‌های خود پرداختند.

برگزاری نشست‌های بررسی چالش‌های نظام‌مهندسی

در آستانه برگزاری انتخابات هشتم هیئت مدیره سازمان‎های نظام مهندسی، مجتمع رسانه‎ای ساختمان نشست‌های بررسی چالش‌های نظام‌مهندسی با حضور مسئولان و کارشناسان را برگزار کرد. در این نشست‎ها چالش‌های روز حوزه مهندسی ساختمان، نحوه برگزاری انتخابات دوره هشتم نظام‌مهندسی، عملکرد سازمان‌ها، چگونگی افزایش مشارکت در مجامع و انتخابات، چالش‌های پیش‌روی سازمان، منابع مالی و انسانی سازمان‌ها، چگونگی تعامل سازمان‌ها با نهادهای دولتی و شهرداری‌ها و... از مورد بررسی قرار گرفت.

پوشش وسیع رویدادهای حمل‌ونقلی

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

در سالی که گذشت، مجتمع ‌رسانه‌ای راه‌وساختمان در راستای انجام رسالت رسانه‌ای خود مبنی بر پوشش و جریان‌سازی مطلوب اخبار صنایع راه‌وساختمان؛ علاوه بر انتشار اخبار صنعت ساختمان به‌صورت وسیع اخبار حوزه حمل‌ونقل کشور را در چهار بخش مجزا (ریل، دریا، هوایی و جاده‌ای) را پوشش داد و با تهیه گزارش‌های تحلیلی و آماری از صنعت حمل‌ونقل کشور به تبیین عملکرد دولت در این حوزه پرداخت.

انتشار گفت‌وگوهای تفصیلی «صما» و «مجله ساختمان» با مسئولان اخبار حوزه حمل‌ونقل کشور در چهار حوزه ریل، دریا، هوایی و جاده‌ای و پوشش خبری سومین نمایشگاه صنعت حملونقل در آذر ماه که مورد استقبال مسئولان و فعالان این صنعت قرار گرفت، نیز از فعالیت‌های حمل‌ونقلی مجتمع ‌رسانه‌ای راه‌وساختمان در سال جاری است.

برگزاری ششمین جشنواره انتخاب چهره سال صنعت راه‌وساختمان

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

هرساله با فراخوان عمومی، انتخابات چهره سال راه‌وساختمان آغاز و با شرکت نامزدها در گروه‌های مختلف و حمایت رسانه‌‏های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره انتخاب چهره سال صنعت راه‌وساختمان از برنامه‌های فرهنگی- رسانه‌ای پایان سال مجتمع ‌رسانه‌ای راه‌وساختمان است که توانسته جایگاه خود را در میان فعالان و متخصصان عمران و ساختمان کشور به دست آورد.

انتخابات چهره سال 97 راهوساختمان کشور برای گزینش مدیران و پروژههای برتر در پنج گروه شامل سازمان‌های نظام ‌مهندسی، شهرداران، شهرداران 22گانه تهران، پروژه‌های شاخص بازآفرینی شهری ایران و بخش خصوصی برگزار می‌شود. این انتخابات کاملا رسانه‌‏ای است و با رویکرد جریانسازی و گفتمان‌محوری در رسانه‌‏های ملی و استانی سعی در گزینش مدیران برتر در حوزه مدیریت شهری دارد. در این راستا مخاطبان می‌‏توانند به یکی از کاندیداها در هر دسته رأی دهند.

شروع رأی‌گیری انتخابات چهره سال 97 راه و ساختمان کشور از تاریخ 7 تا 15 اسفندماه است و مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان دولتی برای معرفی منتخبان و تقدیر از چهره‌های سال و اهدای لوح در 19 اسفندماه برگزار می‌شود. رأی‌گیری از طریق سامانه پیامکی و آدرس تلگرام از 7 اسفندماه آغاز و تا 15 اسفند ادامه می‎یابد.

برپایی جشن پایان سال صنعت راه‌وساختمان

گزارش عملکرد سالانه مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان

از دیگر اقدامات مجتمع رسانه‌ای راه‌وساختمان که در روزهای پایانی اسفندماه از سوی این رسانه برگزار شد، برپایی جشن پایان سال صنعت ساختمان با حضور فعالان حوزه عمرانی کشور بود. این جشن برای سومین بار در سطح کشور با هدف قدردانی از یک سال زحمات فعالان و متخصصان صنایع راه‌وساختمان و به‌منظور ایجاد همدلی و هم‌افزایی در جامعه بزرگ صنعت ساختمان کشور برگزار ‎شد. در این مراسم «دبیرخانه‌ چهره سال صنعت راه‌وساختمان» ضمن معرفی چهره‌های سال که جزو منتخبان ششمین دوره از انتخابات چهره سال بود، اقدام به اهدای تندیس و تقدیر از این منتخبان کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar