۱۲:۱۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 11 April 2019
کد خبر: ۵۲۶۴۶
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در گفت گو «صما»:
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بابیان اینکه تخریب آزادراه‌ها و سازه‌های جاده‌ای توسط سیل لرستان و گلستان بیانگر قصور در طراحی و ایجاد این زیرساخت‌ها نبوده است گفت: این سیل، سیل معمول نبوده که در ایجاد مسیرها در نظر گرفته شود بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در طراحی آزادراه‌ها سیل صدساله مدنظر گرفته شود.
قصوری در طراحی آزادراه‌های مناطق سیل‌زده شکل نگرفته است/ خسارت‌ها ناشی از دست درازی به مسیل‌ها است

سید حسین میر شفیع بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: در استان لرستان بارشی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد کل بارش سالانه در بازه زمانی کمتر از پنج روز رخ داد که این حجم از بارش در این منطقه در تمام دوران ثبت داده‌های هواشناختی، دست‌کم در هفتادسال گذشته، بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: البته بعد از فروکش سیل در این مناطق باید تمامی مسیرها و سازه‌ها مورد تست‌های مقاومت و استحکام قرارگرفته و تعمیر و مرمت شوند.

میر شفیع در خصوص باز نگه‌داشتن مسیرها گفت: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری برای عادی شدن تردد در مسیر آزادراه اندیمشک-پل زال-خرم آباد انجام‌گرفته و این مسیرها در حال حاضر باز است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخصیص اعتبار به استان‌های سیل‌زده، مشکلی برای فعالیت‌های عمرانی در سایر استان‌ها ایجاد نکرد؟ تأکید کرد: این موضوع خللی در فعالیت پروژه‌های عمرانی ایجاد نکرده است چون برای جبران خسارات ناشی از سیل، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده و بر رکود فعالیت‌های عمرانی تأثیرگذار نخواهد بود.

میر شفیع درنهایت افزود: امسال امیدواریم ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری برسانیم که به شرایط جوی و اعتبارات مالی بستگی دارد. این میزان آزادراه شامل پروژه‌های کنارگذر جنوبی تهران، ارومیه - تبریز، اصفهان - شیراز، فاز یک تهران شمال، همت کرج و کنارگذر شرقی اصفهان می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar