۱۰:۳۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 20 April 2019
کد خبر: ۵۲۷۲۹
«صما»گزارش می‌دهد:
صما- به گفته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بازگشايي محورهاي اصلي و فرعي و راه‌هاي روستايي آسيب‌ديده از سيل اخير، با به‌كارگيري تمام ظرفيت و امكانات ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور، انجام مي‌شود.

راه‌های کدام استان در سیل اخیر بيشترين آسيب را دید/ ابنيه آسيب‌ديده از سيل چطور بازسازی می‌شود؟به گزارش «صما» در سیل اخیر استان لرستان از بيشترين ميزان آسيب برخوردار بوده و 50 كيلومتر از راه‌هاي استان به‌طور كامل تخریب‌شده است، همچنين 23 پل بزرگ، 224 پل، آبرو و آب‌نما در كل استان لرستان تخریب‌شده است.

بر اساس برآوردهای کارشناسان این حوزه بالغ‌بر 1500 ميليارد تومان به راه‌هاي استان لرستان خسارت واردشده و در حال حاضر 5 دستگاه پل خرپايي جهت نصب در محل پل‌هاي تخریب‌شده به استان لرستان ارسال‌شده است و 600 نفر نيروي راهداري با به‌کارگیری 497 دستگاه ماشين‌آلات از استان لرستان و ساير استان‌هاي كشور راه‌هاي مسدود را بازگشايي مي‌كنند.

بر اساس آمارها 4 پل مهم در استان ايلام طي سيل اخير تخریب‌شده و پل گاوميشان، ميدان خلف و وحدت آباد ماژين ازجمله 3 پل مهم استان است،‌كه با اقدامات به‌موقع از تخريب كامل پل ميدان خلف جلوگيري و تردد بر روي آن برقرارشده است.

در این میان سازمان راهداری برای بازسازی خوزستان نیز اقداماتی انجام داده است اگرچه به گفته مسئولان در خوزستان تا زمان كاهش سطح آب، امكان تعيين ميزان خسارت و ترميم وجود ندارد اگر جه 3 دستگاه پل خرپايي جهت نصب در محل احتمالي پل‌هاي قابل‌تخریب به استان ارسال‌شده است.

سازمان راهداری اعلام کرده است ساخت و بازسازي راه‌هاي تخریب‌شده با همكاري شركت ساخت و توسعه راه‌ها انجام خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان صنعت حمل‌ونقل در احداث راه‌ها و ابنيه فني و پل‌هاي جديد، نياز به نگاه مهندسي جديدي است تا همواره در برابر وقوع حوادث طبيعي توان مقابله داشته باشند و ميزان تخريب‌ها كاهش پيدا كند.

بنابراین نیاز است در اين راستا كارگروه تخصصي تشكيل ‌شود و با اولويت‌ راه‌هاي شرياني واصلی و سپس راه‌هاي فرعي و احداث پل‌ها و كنارگذرها، عمليات بازسازي آغاز شود.

انتهای پیام /

کد خبر:0227

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar