۱۷:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 12 June 2019
کد خبر: ۵۳۰۶۸
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: علیرغم اینکه در قانون نظام مهندسی از رشته های هفت گانه اصلی مهندسی نام برده شده، اما چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک بیشتر مورد توجه بوده اند.

مازیار حسینی در همایش ملی جایگاه مهندسی ترافیک در ساخت و ساز شهری ادامه داد: به سه رشته دیگر یعنی مهندسی ترافیک، تأسیسات و نقشه‌برداری کمتر توجه شده که خوشبختانه اکنون تقویت این سه رشته در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در سازمان‌های نظام مهندسی تقویت می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید یک نگاه بر رشته های شهرسازی، عمران و ترافیک حاکم باشد، چون آنچه مهم است نگاه یکپارچه به شهر و اتصال نگاه میکرو به ماکرو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ترافیک محور امور است گفت: اصولا ما نباید پیوستی به نام پیوست ترافیک داشته باشیم، بلکه خود ترافیک محور است.

در حوزه مناسب سازی پیاده روها اصلا موفق نبوده ایم

وی در ادامه بیان کرد: علیرغم همه تلاش هایی که در سال های گذشته در جایگاه معاونت فنی و عمرانی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران انجام دادم، اعتراف می کنم که در موضوع پیاده رو و مناسب سازی پیاده رو برای گروه های مختلف جامعه اصلا موفق نبوده ام و رفت و آمد این افراد دچار مشکل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پستی و بلندی‌های سطح معابر و پیاده‌راه‌ها یکی از مشکلاتی است که به اجرای ناقص برخی از قوانین مرتبط است، گفت: قانون صدور مجور احداث بنا (پروانه ساختمان و بر و کف)، مشخصات و ویژگی های بر را می دهد ولی به کف بی توجه است و همین البته مشکلات عدیده ای را برای سطح شهر و پیاده راه ها ایجاد کرده است.

حسینی با تاکید بر اینکه داشتن نگاه یکپارچه و همه جانبه‌نگر می‌تواند در حل برخی از مسائل کارگشا باشد، گفت: هر شهری باید مدل ماکرو و کل‌نگر برای مهندسی ترافیک داشته باشد و در عین حال باید مطالعات موضعی و میکرو نیز داشته باشد که با مدل ماکرو در تطابق باشد.

وی افزود: این جامعه مهندسی می‌توانند به مشکلات ترافیکی شهر و دیگر مباحث نظم بیشتری دهند و مسائل ترافیکی و دیگر مسائل شهری را حل‌ و فصل کنند.

تعامل وزارت راه با نظام مهندسی هیچ گونه پیچیدگی ندارد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعامل وزارت راه با سازمان نظام مهندسی گفت: طی چند ماه اخیری که در وزارتخانه حضور دارم، به نحو بسیار خوبی با سازمان نظام مهندسی کار کرده ایم و هیچگونه پیچیدگی خاص و مواظبتی در میان نبوده است.

وی افزود: آقای رجبی در عین اینکه با جوش و خروش صحبت می کند، اما بنده شهادت می دهم که حرف حق را می پذیرد و طی بارها صحبتی که داشته ایم، اگر حرف حقی بوده پذیرفته است. چرا که وی کار خود را از سرپرستی کارگاه شروع کرده و به دنبال نظریه پردازی نیست.

حسینی با بیان اینکه مسایل بین وزارتخانه و نظام مهندسی بسیار زودتر از آنچه که فکر می کردیم حل شد، گفت: باید به سمتی برویم که جامعه 500 هزار نفری مهندسان کشور به عنوان یک جامعه فاخر در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و امروز مهندسان بیش از سایر مواقع رسالت هایی را برعهده دارند.

احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بدون دخالت دولت

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه وزارت راه‌وشهرسازی تکمیل و احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، گفت: طرح اقدام ملی، طرح تکمیل مسکن مهر و طرح مسکن روستایی از جمله طرح‌هایی است که به احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور می‌انجامد.

حسینی تاکید کرد: قطعا همه ساخت‌وسازها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که به وسیله بخش خصوصی احداث خواهد شد، با نظارت و اختیارات دولت انجام می‌شود و این اختیارات قطعا غیرقابل واگذاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 0224


نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar