۰۹:۳۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 13 July 2019
کد خبر: ۵۳۳۰۰
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با «صما»:
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بابیان اینکه در حال حاضر دو موضوع تحریم‌ها و نوسانات ارز صنعت هوایی کشور را به چالش کشیده است گفت: اولین گام تحریم‌ها علیه کشور ما با صنعت هوایی شروع شد و علی‌رغم اینکه این صنعت از اوایل انقلاب همواره دچار تنش بود تحریم‌ها گسترده شوک عظیمی بر پیکره این صنعت گذاشت.

مقصود اسدی سامانی بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: علی‌رغم تشدید تحریم‌ها صنعت هوایی کشور زمین‌گیر نشده و تعداد هواپیماها در 40 سال بعد از انقلاب از 25 فروند به 310 فروند رسیده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر متخصصان کشور توانایی تعمیر و نگهداری از هواپیماها رادارند گفت: همواره ما در این بخش متکی به مستشارهای خارجی بوده‌ایم که این امر باتربیت متخصصان رفع شده است.

سامانی گفت: در حال حاضر آخرین رده تعمیراتی هواپیماهای پهن‌پیکر توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود این نشان می‌دهد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بابیان اینکه حمل‌ونقل 30 میلیون مسافر و ارائه گواهی‌نامه و مجوزهای پرواز توسط متخصصان پرواز داخلی بیانگر جایگاه صنعت هوایی در کشور است گفت: شایسته است دولت نگاه مطلوب‌تری به این صنعت و ارزآوری آن داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هر صندلی هواپیما بین 40 تا 50 دلار برای شرکت‌های هواپیمایی تمام می‌شود و این شرکت‌ها حاشیه سود اندکی از صنعت حمل‌ونقل هوایی دارند.

سامانی بابیان اینکه بعد از سال 94 بر اساس قانون برنامه توسعه کشور آزادسازی قیمت بلیت هوایی رخ‌داده است گفت: این اقدام باعث شده دسترسی به صنعت هوایی کشور در تمامی اقشار جامعه عمومیت پیدا کند.

به گفته اسدی سامانی اگر مصرف‌کنندگان صنعت هوایی مدیریت صحیحی در زمان‌بندی خرید بلیط و سفر داشته باشند می‌توانند بلیت مقصد خود را ارزان‌تر از نرخ قطار دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوایی مقوله لوکس نیست. گفت: یکی از دلایل عدم توجه دولت و مجلس نگاه بالا به صنعت هوایی است درحالی‌که این صنعت ایمن‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای حمل‌ونقل مسافر و بار در جهان شناخته‌شده است. اگر ما به دنبال توزیع عدالت اجتماعی هستیم باید نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar