۰۹:۵۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 13 July 2019
کد خبر: ۵۳۳۰۱
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مکاتبه شهردار تهران با معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف ۲۷ هکتار از اراضی تونل راه آهن تهران ـ تبریز خبر داد.

کاوه حاج علی‌اکبری در پاسخ به این پرسش که «پیش از این از اعلام آمادگی سازمان نوسازی برای تملک املاک باقیمانده در اطراف تونل راه آهن تهران ـ تبریز خبر داده بودید؛ این اقدام چگونه قرار است اجرا شود؟»، گفت: همان طور که می‌دانید فضاهای اطراف تونل تهران ـ تبریز و ساخت و ساز روی تونل از اولویت‌های شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: طرحی برای ساخت یک مجموعه عظیم بر روی تونل تهران ـ تبریز برگزیده شده است اما برای اجرای آن لازم است تعدادی از املاک معارض اطراف خریداری شود.

حاج علی اکبری گفت: به شهرداران منطقه ۱۷ و ۱۸ در جلسه‌ای گفتیم که بروند ببینند برای تملک اراضی و املاک به چه میزان بودجه نیاز است تا ما منابع تأمین آن بودجه را مهیا کرده و نهایتا املاک را خریداری کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: البته یکی از مسائلی که در اجرای طرح برگزیده برای قسمت روی تونل تهران-تبریز از اهمیت بالایی برخوردار است، موضوع تملک زمین بالای تونل است.

وی افزود: مساحت عرصه بالایی تونل راه آهن تهران-تبریز حدود ۲۷ هکتار است که در تملک وزارت راه و شرکت راه آهن است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: شهردار تهران تاکنون چندین جلسه با وزیر راه و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کرده است تا هرچه زودتر موضوع تملک این بیست و هفت هکتار مرتفع شود و هفته گذشته هم مکاتبه‌ای انجام شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پاسخ به این سوال که «آیا اگر تکلیف این ۲۷ هکتار مشخص نشود امکان اجرای طرح برگزیده ساخت و ساز در محدوده این تونل منتفی است؟»، گفت: زیربنای ساخت آن طرح و اجرای آن در گروی تملک همین ۲۷ هکتار است و ما همزمان که نقشه‌های اجرایی آن طرح برگزیده را دنبال می‌کنیم در حال رایزنی با مسؤولان وزارت راه نیز هستیم.

حاج علی اکبری در خصوص اینکه چه میزان بودجه برای این اجرای این طرح اندیشیده شده است، افزود: هنوز زود است در مورد بودجه صحبت کنیم؛ قرار نیست همه آن پروژه توسط شهرداری تهران اجرا شود بلکه باید مشارکت‌هایی هم انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: همانطور که می‌دانید در این پروژه یک بخش‌های محوطه سازی و فضاهای شهری وجود دارد که ساخت آن با شهرداری تهران است؛ اما یک بخشی از آن هم حتماً باید با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود تا پروژه تکمیل شود.

وی افزود: مشاوری که در حال تهیه طرح اجرایی این پروژه است، قرار است از یک طرف دستور کار لازم شهرداری تهران را بدهد و از سویی هم بسته‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت بخش خصوصی در اختیار ما قرار دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar