۱۱:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 11 August 2019
کد خبر: ۵۳۵۵۷
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در گفت‌وگو با «صما»:
به گفته معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از استان‌های فاقد پایانه است که رانندگان دنبال احداث شهرک حمل‌ونقل در قم هستند در حال حاضر زمین مربوطه پس از سال‌ها پیگیری تحویل و به‌زودی گلنگ زنی خواهد شد. حمید سالاری معتقد است به‌طورکلی عمده نارضایتی کامیون داران از نحوه نوبت‌دهی باراست که امید است تدابیر مناسب در این زمینه اتخاذ خواهد شد. متن زیر ماحصل گفت‌وگوی «صما» با حمید سالاری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم است.

برنامه‌های شما برای حل مشکلات پایانه‌های مسافربری شامل چه مباحثی است؟

در این رابطه به دنبال افزایش امکانات رفاهی پایانه نظیر سکوهای دارای سایبان، بهداشت و نظافت محیط پایانه، افزایش دستگاه‌های ATM، برخورد قاطع با تأخیر سرویس‌ها و دریافت کرایه اضافی، برخورد جدی با دلالان، پیگیری امکانات رفاهی رانندگان به‌خصوص خوابگاه مجهز و اجرایی شدن سیاست پایانه‌های غیرمتمرکز هستیم.

به طور کلی کامیون‌دارها از پایانه‌های حمل بار راضی نیستند آیا اقداماتی اساسی برای این مشکلات انجام داده‌اید؟

قم از استان‌های فاقد پایانه است که رانندگان دنبال احداث شهرک حمل‌ونقل در قم هستند در حال حاضر زمین مربوطه پس از سال‌ها پیگیری تحویل و به‌زودی گلنگ زنی خواهد شد؛ اما به‌طورکلی عمده نارضایتی کامیون داران از نحوه نوبت‌دهی باراست که امید است تدابیر مناسب در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

رابطه اداره شما با اصناف مرتبط با حمل‌ونقل به چه شکلی است؟ آیا توانسته‌اید با انجمن‌ها این حوزه ارتباط تنگاتنگی داشته باشید؟

انجمن‌ها بازوی اجرایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم هستند و ارتباط تنگاتنگی بین اداره کل و تمام انجمن‌های شرکت‌ها و رانندگان باری و مسافری وجود دارد و در تمامی زمینه‌های مرتبط از نظرات و کمک‌های فکری و عملی صنوف استفاده می‌شود.

آِیا جلسات متداول با اصناف و انجمن‌های مرتبط با حمل‌ونقل دارید؟ برآیند این جلسات به کجا انجامیده است؟

جلسات منظم در رابطه با نحوه ارتقاء خدمات، بررسی مشکلات رانندگان و شرکت‌ها، تعیین تعرفه حمل‌ونقل، بررسی مشکلات حمل‌ونقل مسافر و کالا، رسیدگی به شکایات و ... همچنین گشت‌های مشترک در راستای وظایف حمل‌ونقلی با اصناف برگزار و بازدیدهای دوره‌ای نیز انجام می‌شود.

برای ارتقای بهره‌وری در حوزه خودتان چه اقداماتی انجام داده‌اید و چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

در حوزه حمل‌ونقل مسافری به دنبال افزایش پایانه‌ها و مراکز ارائه خدمات، اجرای سیاست عدم تمرکز برای راحتی دسترسی مردم، رفع انحصار شرکت‌های حمل‌ونقل و رسیدگی قاطع به تخلفات، توجه جدی به ایمنی سفر، تقویت خدمات غیرحضوری نظیر فروش اینترنتی بلیط و استفاده از دفاتر پیشخوان دولت هستیم در بخش حوزه حمل‌ونقل کالا نیز به دنبال بهبود تعرفه‌های حمل، پیگیری احداث شهرک حمل‌ونقل، برگزاری گشت‌های کنترلی، پیگیری مشکلات تأمین لاستیک و لوازم‌یدکی و سوخت رانندگان، تشویق و ترغیب به نوسازی ناوگان، هماهنگی برای تقویت حمل‌ونقل ترکیبی و احداث پایانه‌های لجستیک. توجه جدی به ایمنی سفر و انجام گشت‌های کنترلی هستیم و خواهیم بود.

برچسب ها راهداری ، حمل و نقل
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar