۱۰:۲۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
کد خبر: ۵۳۹۰۹
در گفت‌وگو با «صما» مطرح کردند:
امروزه تمامی کسب‌وکارها به سمت ارائه خدمات به‌صورت آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن اقدام کرده‌اند و عموم مردم به دلیل سادگی این فرایند، علاقه بیشتری به کار کردن با این نوع کسب‌وکارها رودارند.

در این میان با توجه به فراگیر شدن اپلیکیشن‌های گوناگون و تمایل کاربران به استفاده از آن‌ها جهت انجام امور مختلف، شرکت‌های حمل‌ونقل نیز از این قاعده مستثنا نبوده و جهت جذب کاربران بیشتر، افزایش رضایتمندی کاربران، ایجاد نظم و جلوگیری از هدر رفت زمان و نیروی انسانی و... ناگزیر هستند با طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای و تخصصی درزمینهٔ حمل‌ونقل، در این بازار رقابتی خود را تثبیت کنند.

دوران حمل‌ونقل سنتی به پایان رسیده است

در همین راستا مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه باید فرایندهای سنتی حمل‌ونقل را سامان داد و در قامت فناوری‌های نوین شفافیت را سرلوحه کار قرارداد، گفت: زمان آن فرارسیده که معضلات و چالش‌ها را یکی پس از دیگری با کمترین هزینه و بر مبنای علم حل کنیم و بازدهی و بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم که به‌یقین می‌توان گفت شاه‌کلید این ماجرا «بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل کالا» است.

داریوش باقر جوان بابیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر سیاست سازمان راهداری در بحث مسافر درب به درب است و این سازمان در تلاش است تا با استفاده از شرکت‌های مجاز مسافران را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن جابه‌جا کند. شرکت‌های مجاز حمل‌ونقلی بازوی کمکی سازمان محسوب می‌شوند و این شرکت‌ها می‌تواند بخشی از بار مسافری حمل‌ونقل را به دوش بکشند.

وی بابیان اینکه این شرکت‌ها با همراهی بازار‌گاه‌های آنلاین می‌توانند سریع‌ترین و مطلوب‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند گفت: در حال حاضر سازمان راهداری موافق با ورود سیستم‌های هوشمند به بخش حمل‌ونقل بوده و برای ارتقای کمی و کیفی این سیستم‌ها تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.

به گفته باقر جوان در حال حاضر برخی از شرکت‌ها بدون داشتن مجوز حمل‌ونقل برون‌شهری اقدام به حمل‌ونقل مسافر البته با اپلیکیشن‌های رنگارنگ می‌کنند که سازمان راهداری به دنبال برخورد با این شرکت‌ها است چراکه حفظ جان مسافران جزو اهداف ذاتی سازمان راهداری بوده و این سازمان برای رسیدن به این هدف در برابر هر بی‌قانونی ایستادگی می‌کند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه شرکت‌های حمل‌ونقلی برون‌شهری در صورتی می‌توانند اقدام به حمل‌ونقل مسافر کنند که دارای مجوز باشند.

وی در ادامه در خصوص ورود شرکت‌های حمل‌ونقلی به بازار گاه‌های اینترنتی تا کید: در عصر حاضر شرکت‌هایی می‌توانند بهره‌وری بالا داشته باشند که همسو با دنیای مدرن حرکت کنند

باقر جوان با تأکید بر اینکه دوران حمل‌ونقل سنتی به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: ماندگاری و رونق کمی و کیفی شرکت‌های مرتبط با حمل‌ونقل در عصر جدید بدون حضور مؤلفه‌های هوشمند سازی ابتر و محکوم‌به شکست و مرگ است.

وی با ابراز خرسندی از تلاش شرکت‌های حمل‌ونقلی مجاز به حوزه حمل‌ونقل هوشمند تا کید کرد: بازارگاه‌های جدید ارائه‌شده توسط این شرکت‌ها می‌تواند گام‌های اساسی برای حقوق شهروندی محسوب شود.

مجبور به حرکت در مسیر هوشمند سازی حمل‌ونقل هستیم

در همین راستا رحمت حاجی محمدعلی، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کرایه بین‌شهری بابیان اینکه بازارگاه‌های الکترونیکی جایگاه خود را در عصر جدید پیدا کرده‌اند و این اتحادیه نیز با ایجاد اپلیشکشن تاکسی‌های کرایه‌ای سواری گام‌هایی را برای هوشمند سازی حمل‌ونقل مسافر بر‌داشته است گفت: بازارگاه الکترونیکی یک بازار و بستر مجازی حمل‌ونقل جاده‌ای است که تعاملات و انجام معاملات بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از طریق اینترنت در آن صورت می‌پذیرد.

وی گفت: با این ابزار، تعداد زیادی از صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های باربری در سراسر کشور و حتی مسافری به‌صورت شبکه‌ای و به سهولت باهم مرتبط شده و به ارائه خدمات باکیفیت می‌پردازند.

محمدعلی در مورد مزایای این بازارگاه‌ها گفت: با استفاده از این اپلیکیشن‌ها هزینه‌ها کاهش، درآمدها و بهره‌وری افزایش‌یافته و با حذف فاصله بین این سه ضلع حمل‌ونقل، خودبه‌خود دست آلوده‌ی دلال‌ها و سودجویان فرصت‌طلب کوتاه می‌شود.

وی گفت: اصولا دلال زمانی پیدا می‌شود که دو طرف معامله به هم دسترسی مستقیم نداشته باشند یا به دلایلی فاصله‌ای بین این دو ایجاد شود.

محمدعلی بابیان اینکه باوجود هزینه‌های بالای تولید و اجرای اپلیکیشن‌ها باید به سمت هوشمندسازی بخش حمل‌ونقل برویم تأکید کرد: این شیوه نوین سال‌هاست که در دنیای مدرن بکار گرفته‌شده و به نظر می‌رسد به همت نواندیشی مسئولان حمل‌ونقل کشور، بسترهای لازم فناورانه برای استفاده از این شیوه در ایران نیز فراهم‌شده است.

وی درنهایت گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی کرایه بین‌شهری در اوایل هفته مهرماه سال جاری از اپلیکیشن هیلو که برای جابه جایی مسافران بین شهری طراحی شده است رونمایی کرد و قصد دارد این سیستم را به‌صورت پایلوت یک‌ماهه در تهران اجرا کند. البته گام‌های ابتدایی اجرای این نرم‌افزار با اربعین شروع‌شده است.


برچسب ها حمل و نقل ، تاکسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar