۱۶:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 31 December 2019
کد خبر: ۵۴۲۳۷
گزارش «صما» از پنل تخصصی ساختمان مسکونی گراندو:
پنل تخصصی ساختمان مسکونی گراندو همزمان با گردهمایی سازندگان و معماران منطقه یک در راستای کمپین نما هویت شهر ما برگزار شد.

پنل تخصصی ساختمان مسکونی گراندو همزمان با گردهمایی سازندگان و معماران منطقه یک در راستای کمپین نما هویت شهر ما برگزار شد.

به گزارش صما این پنل با حضور مهرداد زواره محمدی معمار، علیرضا تغابنی معمار و دوست‌محمدی، مدیر عامل و از بنیانگذاران گروه نکسا برگزار شد.

جزییات برگ برنده یک بنا در مارکتینگ است

تخریب متعدد بناها مشکل اساسی کلانشهرها

علیرضا تغابنی در ابتدای این پنل با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما عمر ساختمان ارزش ندارد گفت: در عرض 40سال یک زمین سه بار تخریب و ساخته می شود که این خود می تواند ویرانگر تهران و کلانشهرهای ما باشد.

وی افزود: در طی دوران مختلف و با توجه به ضوابط مختلف نماهای افراطی وارد ساخت و سازها شده است که فاقد فضای خالی در پلان و حجم و کمبود ویو است.

تغابنی در ادامه با بررسی چند پروژه ویژه به تحلیل ساختار معماری و ارزش افزوده آنها پرداخت و درمورد ساختمان گراندو گفت: این ساختمان نمای بسیار مدرن و در عین حال، کاربردی دارد. در این پروژه جزئیات بسیار بادقت اجرا شده و از مصالح باکیفیت بهره برده است.

وی گفت:این ساختمان در ۹ طبقه مشتمل بر ۳ طبقه زیرزمین، یک طبقه لابی و ۵ طبقه مسکونی تک واحدی با مساحت ۵۸۰ مترمربعی به همراه پنج عدد دفتر کار ۶۰ متر مربعی در طبقه همکف است.نوع سازه آن بتن آرمه و نوع سقف بتنی و نوع نمابکار رفته در این پروژه مدرن و ترکیبی از رنگ و چوب و آجر است.

وی گفت:برای نورپردازی گراندو از یک ماتریس استفاده شده. نورهای نقطه ای رو کار و توکار، نورهای خطی، وال واشر در کناره های سقف اصلی سالن، لوستر.نور پردازی فضای داخلی گراندو یک سناریو دارد: تامین نور با لوسترهای محدود برای ایجاد روشنایی یکنواخت و با شدت زیادو فضایی با روشنایی بیشتر در محل‌های سکون مثل مبلمان نشیمن و پذیرایی و نورهای خطی گوشه ها و نورهای نقطه ای محدود.

وی گفت:پنجره های مرتفع گراندو (کف تا سقف) ترمال بریک در سالن ها و اتاق خوابها با بازشو ریلی آکاردئونی است


جزییات برگ برنده یک بنا در مارکتینگ است

جزییات برگ برنده یک بنا در مارکتینگ است

در ادامه دوست‌محمدی، مدیر عامل و از بنیانگذاران گروه نکسا،با بیان اینکه تجربه های مانند ساختمان گرندو می تواند برای کارفرما و شهر الگوی بسیار مطلوبی باشد گفت: تمام کسانی که از این ساختمان بازدید می کنند معتقدند این بنا، بنای فاخری است.

وی گفت: برای قسمت های متحرک این بنا از پیمانکار آلمانی استفاده کردیم. این پیمانکار 8 ماه روی طرح ها کار کرد و در یک فرصت یک ماه همه آنها را به بهترین شکل مونتاژ کرد.

دوست محمدی گفت: جزئیات برگ برنده یک سازه است و زمانی که روی جزئیات وقت زیادی بگذاریم پروژه فاخر می شود. یک میل خطا در این نوع پروژه ها ملموس است و بنابراین برای موفقیت در مارکت باید به جزئیات توجه بیشتری کنیم.

جزییات برگ برنده یک بنا در مارکتینگ است
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar