۱۳:۵۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 04 January 2020
کد خبر: ۵۴۲۶۶
دبیر علمی گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران:
دبیرعلمی گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران گفت: سوداگری صرف، یعنی منافع شخصی فرد در نظر گرفته شود در حالی که ارزش افزوده به مردم، اقتصاد شهری و مقررات پاسخ درستی می‌دهد. چنین پروژه‌ای تاثیرگذاری مثبتی در شهر خواهد داشت.


برندسازی شمشیر دولبه است

مهرداد زواره محمدی در گفت‌وگو با صما ضمن اشاره به این مطلب، افزود: چنانچه با یک مکانیزم بین‌رشته‌ای تمامی جوانب احداث پروژه را در نظر بگیریم، قطعا هم سود کارفرما بیشتر از چشم‌انداز مورد نظر حاصل می‌شود و هم به حیات شهری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نگاه درست به جانمایی و ساخت‌وساز بر اساس کارکرد، باید به طراحی ساختمان توجه کرد، اظهار داشت: گاهی خواسته‌های به حق کارفرما و سازنده که در جهت تامین منافع شخصی و عموم شهروندان است، کاملا منطبق بر طرح تفصیلی نیست. در این شرایط لازم است شهرداری تهران انعطاف لازم را اعمال کند. به طور مثال اگر کارفرمایی قصد اجرای پروژه ساختمان‌های سبز را دارد، منافع عمومی جامعه ایجاب می‌کند که شهرداری در این مسیر مشوق‌هایی برای رو آوردن سایر سازندگان به این تکنولوژی تعیین کند.

دبیر گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران در مورد برندسازی گفت: برند سازی شمشمیر دو لبه است و اگر درست استفاده شود، می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و اگر درست استفاده نشود، ساخت‌وساز را به بیراهه می‌برد. امروزه بسیاری از تعاریف غلط از گوشه و کنار در مورد برند سازی شنیده می‌شود. این عده تصور می‌کنند که برند سازی صرفا لوکس سازی با هزینه بالا و تجملات باعث برند سازی می‌شود درحالی‌که برند شدن یعنی اینکه یک پروژه بتواند با مطالعه درست به دغدغه کارفرما و مردم خدمات درست بدهد، این پروژه می‌تواند بسیار ارزان‌قیمت و متوسط باشد و نمونه‌های مختلفی هم در این خصوص در کشور ما هم وجود دارد.

زواره محمدی با بیان اینکه متفاوت بودن ربطی به برند بودن ندارد، ادامه داد: در برخی از کشورهای عربی مانند امارات به خاطر اینکه پیشینه و تاریخ بزرگی ندارند، به دنبال «ترین» هستند. بنابراین این کمبود را می‌خواهند با برج‌های بلند پر کنند اما کشورهای اروپایی که دانش و تکنولوژی‌های ساخت مدرن‌تری دارند هیچ‌گاه سراغ چنین طرح‌هایی نمی‌روند بلکه دنبال پاسخ دادن به دغدغه‌های شهری هستند. از نظر آنها برند سازی نگاه همه‌جانبه به ساخت‌وساز است. ما هم باید به این سمت برویم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه منطقه یک سهم بالایی در اقتصاد شهر دارد، تصمیم داریم با حضور سرمایه‌داران، سازندگان و سایر حرفه‌مندان ساختمان‌های شاخص شهر را که توانسته‌اند ارزش افزوده ایجاد کنند و هر کدام چند سال از عمرشان گذشته را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. ما پیش‌بینی کرده‌ایم که علاوه بر معماران، مالکان و سازندگان بعد از گذشت چند سال نظرشان را در مورد نتیجه پروژه عنوان کنند تا سرمایه‌داران قضاوت درستی داشته باشند.



برندسازی شمشیر دولبه است
برندسازی شمشیر دولبه است

برندسازی شمشیر دولبه است

برچسب ها معماری ، نما
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar