۱۰:۳۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 03 February 2020
کد خبر: ۵۴۳۹۹
درخواست رئیس سازمان نظام مهندسی از مجلس:
رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای مرکزی در ۶ ماه اخیر نیمه تعطیل بود،گفت: مجلس برای اصلاح قانون نظام مهندسی عجله نکند.

به گزارش صما، احمد خرم با بیان این‌که از وزارت راه و شهرسازی و مجلس به‌ویژه کمیسیون عمران درخواست می‌کنم برای اصلاح قانون نظام‌مهندسی و طرح آن در صحن مجلس عجله نکنند، اظهار کرد: معتقدم، پیش‌تر مسیری که برای اصلاح قانون طی شده، مسیر درستی نبوده و دو پیش‌نویسی که یکی در قالب طرح و دیگری در قالب لایحه ارائه شده و در دست بررسی است، تناقضات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و شورای مرکزی در 6 ماه گذشته حالت نیمه تعطیل داشت و عملاً در اصلاح قانون و آیین‌نامه نقش‌آفرینی نکرد، فرصت دوباره‌ای به سازمان داده شود و با همفکری و اعمال برخی از نظرات و پیشنهادی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در دوره جدید، اصلاحات در مجلس طرح و به تصویب برسد.

وی افزود: درعین‌حال با توجه به اینکه انتخابات مجلس نیز پیش‌روست امید است تا در فرصت باقیمانده تا آغاز به‌کار مجلس جدید، این کار نهایی و در ابتدای مجلس آینده انجام شود. تصریح می‌کنم تناقضاتی در قانون، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و نظام‌نامه‌ها وجود دارد که باید اصلاح شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با یادآوری این‌که در طرح در دست بررسی آمده که سازمان نظام مهندسی ساختمان زیر نظر سازمان مدیریت برود، گفت: با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی یک سازمان اعمال مقررات و اجرایی بوده و سازمان برنامه‌ریز نیست، در نتیجه باید زیر نظر یک دستگاه اجرایی قرار بگیرد. کما اینکه از اول انقلاب نیز امر نظام مهندسی در وزارت مسکن و شهرسازی و هم‌اکنون در وزارت راه و شهرسازی استقرار داشته است و وزارتخانه ذی ربط آن این وزارتخانه است. اینکه هم‌اکنون یک شوک وارد کردن و دستگاه را در کل عوض کردن تبعات منفی فراوانی دارد.


انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
برای شما ، مبارزه با امضافروشی و پروانه فروشی اصلا مهم نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
کل مملکت حالت نیمه تعطیل داره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
عجله ای نیست چون عمر و وقت مهندسان برای این دولت هیچ اهمیتی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
✴️خبر بسيار مهم

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
برای رییس سازمان اصلا مهم نیست وقتی یک مهندس شاغل در ارگان دولتی ، مهر و امضای خود را به قیمت ناچیز ۵ میلیون در سال به شرکت مجری حقوقی میفروشد ، بقیه مهندسان که تنها درآمدشان همین سهمیه های نظام مهندسی باید با قیمت ۷ میلیون در سال معاش خود را بگذرانند یعنی از حقوق یک کارگر هم کمتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
این دولت یکی از فاسد ترین و ناکارآمدترین دولت های تاریخ ایران و جهان است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
بیکاری مهندسان ، گرایش مهندسان به مشاغل کاذب و غیرتخصصی نتیجه همین امضافروشی مهندسان چندشغله است که رییس سازمان ، عجله ای برای اصلاح این وضع اسفناک ندارد . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه اجرایی نتوانسته نظارت دقیقی بر عملکرد نظام مهندسی داشته باشد ، صدور هزاران پروانه حقوقی که اغلبشان صوری هستند توسط همین وزارتخانه انجام میشود ، وزارت راه و شهرسازی حتی سوابق بیمه امتیازآوران شرکت های حقوقی را بررسی نمیکند که مبادا شاغل در بخش دولتی یا خصوصی باشند ، قانون منع تعارض منافع توسط وزارت راه و شهرسازی کنترل نمیشود و اغلب کارمندان نظام مهندسی و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی از پروانه نظام مهندسی خود استفاده کرده و صاحب چند شرکت صوری هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
همین کارمندان ادارات راه و شهرسازی با تاسیس تعدادی دفتر طراحی و تعدادی آزمایشگاه صوری ، با زد و بند و رابطه بازی تمام کارهای بزرگ را تصاحب کردند و پول هنگفتی به جیب زدند . ولی قانون منع تعارض منافع اجرا نمیشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
شما چطور انتظار دارید یک کارمند سهمیه ای اداره راه و شهرسازی که با پارتی بازی و خوردن حق بچه های مردم به استخدام این اداره درامده و حالا به عنوان مسئول مقررات ملی ساختمان در اداره راه و شهرسازی منصوب شده به فکر کنترل اجرای قوانین در نظام مهندسی باشد ؟؟؟ ادارات راه و شهرسازی از حداقل ابزارهای قانونی خود برای نظارت بر فعالیت های نظام مهندسی استفاده نمیکنند ، اداره کل راه و شهرسازی اراک تمام امتیازاوران شرکت های حقوقی را موظف به پرکردن برگه تعهد محضری میکند که در بخش دولتی و خصوصی شاغل نباشند ولی این اداره به خود زحمت نمیدهد از سازمان بیمه تامین اجتماعی استعلام بگیرد و با کمال تاسف می بینیم که مدیرعامل شرکت مجری حقوقی ، کارمند شهرداری خنداب است و این جز به سخره گرفتن قانون نیست و ناتوانی کارکنان ادارات راه و شهرسازی در انجام وظایف نظارتی خود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
حداقل تعرفه حق الزحمه سال 99 را پیگیری اعلام کنید ؟!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
پشت پرده عزل معاون وزير راه وشهرسازي آقاي دكتر مازيار حسيني.

ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
متاسفانه مدتی است سازندگان دارای صلاحیت با پدیده جدیدی مواجه شده اند و ان تعداد زیاد پروژه های بدون مجری که بسیاری از انها بالای ۲۰۰۰متر است و متاسفانه سازمان توقف کار این پروژه هارا انجام نداده و تعدادی از انها پروزه های بالای ۳۵۰۰ متر می باشتد ومشخص نیست گونه بدون ثبت مجری ناطرین انها معرفی شده است و از ان عجیب ترتعدادی از همکاران ناظری که از مالک مبالغی گرفتند تا از مالک مجری و سرپرست کارگاه نخواهند و این افراد هم به همکاران خود اجحاف کرده اند و هم با عث بی قانونی و پایین امدن کیفیت ساخت شده اند مطابق صحبتهای انجام شده و پیگیری ریاست سازمان به زودی با مالکین و ناظرین پروژه های بدون سازنده دارای صلاحیت برخود شده متخلفین به شورای انتظامی معرفی می شوند و دستهای پشت پرده بسیاری که نمی خواهند پروژه ها دارای سازنده ذیصلاح باشد برای مجامعه مهندسین رو می شود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
شرایط افراد امتیازآور شرکت های پیمانکاری باید اصلاح شود چون طبق بند ت ماده ۱۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران، مدیر عامل و حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره می بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی باشند. رشته تحصیلی این افراد باید با موضوع فعالیت شرکت همخوانی داشته باشد. و این بند موجب شده افراد بیسواد و دلال یا قصاب یا میوه فروش با خریدن مدرک یک مهندس عمران و یک لیسانس مهندسی کامپیوتر با ۳ سال سابقه بیمه بتوانند شرکت با گرید ۵ تاسیس کرده و در مناقصات دولتی شرکت کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
عجله ای نیست ، مهندس ناظر ساختمان شب ها به نگهبانی منازل مشغول است چون ۸ میلیون تومن حق الزحمه نظارت در یکسال نمیتواند کفاف هزینه های زندگی او را بدهد ولی رییس نظام هیچ عجله ای ندارد چون ده ها شغل دولتی دارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
بله رییس نظام مهندسی برای یک قرارداد طرح توسعه فرودگاه امام خمینی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۷ پول می گیرد و چون این اقا سرگنج نشسته هیچ عجله ای ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
گل کارهای نظارت نصیب کارمندان حراست راه و شهرسازی میشود ، آمار هم این مطلب را تایید میکند چون هنوز منع تعارض منافع در نظام مهندسی اجرا نشده و کارکنان ادارات راه و شهرسازی از پروانه اشتغال نظام مهندسی استفاده میکنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
متاسفانه یک رقابت ناسالم به راه افتاده بین مهندسان و شرکت ها برای گرفتن کار بیشتر و پرکردن سهمیه سالانه خود که با تخفیف دادن به مالکان همراه است ، ولی اگر ترتیبی اتخاذ شود که همه مهندسان مطابق قانون کار از نظام مهندسی حقوق ماهانه دریافت کنند این رقابت ناسالم از بین میرود و بساط سهمیه و ظرفیت ها بر چیده میشود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
یکی از مهندسان اراک به نام البرزی با خریدن پروانه تعدادی از مهندسان ، ۲ آزمایشگاه خاک و بتن و یک شرکت مجری حقوقی و یک دفتر طراحی ( تندیس )و ۲ بنگاه مشاور املاک تاسیس کرده و تمام کارهای نظام مهندسی را می بلعد و برای پر کردن سهمیه و ظرفیت شرکت های خود حتی حاضر است ۳۰ درصد تخفیف هم به مالکان زمین بدهد و سایر شرکت های حقوقی را ورشکسته و بیکار کند . لذا مقابله با پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان باعث توقف فعالیت های دلالان نظام مهندسی میشود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
چرا در مورد این همه هیات مدیر که ده ها شرکت دارند و تعارضشان آشکار است حرفی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
باید از شورای مرکزی درخواست شود که پیگیر افزایش تعرفه سال 99 باشند.

یکی از موارد مهم که در اصلاحیه قانون نظام مهندسی باید به آن پرداخت، حذف تاییدیه هیت 4 نفره استان‌ها تایید و ابلاغ تعرفه سازمان هاس است.
متاسفانه در اغلب اوقات هیت های 4 نفره سنگ اندازی می‌کنند و در حداقل ممکن تعرفه رو اضافه می‌کنند،
در واقع هیت های 4 نفره سدی شده برای تعرفه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
دیگه کار به جایی رسیده که دفاتر طراحی و کارکنان نظام مهندسی در ازای دادن کار به شرکت های حقوقی ، پورسانت ( حق دلالی) دریافت میکنند چون ارجاع کار نوبتی بین شرکت های حقوقی وجود ندارد . کارچاق کن ها وارد میدان شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
شورای اسلامی شهر تهران لایحه تعارض منافع را طی مصوبه ای در دیماه ۹۸ به شهرداری تهران ابلاغ کرده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
در مورد مالیات سازمان و جرایم سرسام اور آن فقط نظر دوستان را جلب میکنم به ماده ۳ قانون که میفرماید نظام مهندسی غیر انتفاعی است و سازمانهای غیر انتفاعی اصولا مالیات ندارند ، حال چه شده که سازمان باید دهها ملیارد مالیات و جریمه بپردازد ، پاسخ انرا هیاتمدیره انشاا.. در مراجع قانونی خواهد داد ، در مورد تعرفه هم همه حرفها غیر واقعی بود و هدف از بیان انها هم توجیح کم کاری هیات مدیره است ، برابر قانون (بند ۱۵ ماده ۱۵ قانون ) مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی توسط هیات مدیره استانها تعیین میشود و وزارتخانه انرا تصویب و اعلام میکند ، نه اینکه وزارتخانه یا شورای مرکزی راسا اینکار را انجام دهند ، اگر امروز ما گرفتار این مسایل هستیم ، بدلیل عدم پیگیری حقوق اعضا توسط هیات مدیره هاست که بجز به حل مسایل خود به چیز دیگری فکر نمیکنند و برای صیانت از حقوق اعضا حاضر نیستند بخود زحمت داده و ریسک کنند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar