۱۸:۲۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 17 February 2020
کد خبر: ۵۴۴۵۶
کمیسیون ایمنی راه‌ها هر ماه جلسه برگزار می‌کند که لازم است در هر جلسه چند راننده با سابقه برای استفاده از تجربیات آنها به این جلسات دعوت شوند.

دستگاه سپهتن در ناوگان اتوبوس مسافربری برای نظارت بر عملکرد و وضعیت راننده در حال رانندگی نصب شد ولی این دستگاه موفق نشده است جلوی خواب آلودگی و حواس پرتی راننده را بگیرد. این مطلب را محمد اتحادی عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و راننده کامیون به خبرنگار ما گفت و افزود: اگر سپهتن در مواقع خواب آلودگی، انحراف به چپ، انحراف به راست، اضطرار و حادثه به راننده هشدار می‌داد، خیلی بهتر بود.

وی با طرح چند پرسش از مسئولان گفت: چرا در آموزش‌های رانندگان اتوبوس، راهکاری منطقی برای مواقع خستگی وخواب آلودگی وضع نشده است؟چرا رانندگان اتوبوس در مواقع حساس از جمله در زمان وقوع گره‌های ترافیکی و شرایط نامساعد جوی که وقت و ساعت کاری راننده را هدر داده و راننده را خسته می‌کند، نمی‌توانند بین مسیر، مدتی استراحت کنند تا سالم به مقصد برسند حتی اگر دو راننده همراه هم باشند.

اتحادی ادامه داد: رانندگان ناوگان باری هر موقع بخواهند استراحت می‌کنند ولی هنوز مشاهده نشده راننده اتوبوس در جاده و به صورت اضطراری برای چند ساعت استراحت کند.

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند مانع خواب آ‌لودگی برای رانندگان اتوبوسی شود که احساس خستگی می‌کنند، دعوت از یکی از مسافران داخل اتوبوس برای نشستن کنار راننده و صحبت و گفت و گو با آنهاست.

وی تاکید کرد: کمیسیون ایمنی راه‌ها هر ماه جلسه برگزار می‌کند که لازم است در هر جلسه چند راننده با سابقه برای استفاده از تجربیات آنها به این جلسات دعوت شوند اگر در جلسه ایمنی راه‌های استان‌های کشور که در استانداری‌ها و ادارات راهداری برگزار می‌شود چند راننده  دعوت شوند نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی همچنین به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان درباره جلوگیری ازحوادث جاده‌ای نوروز 97 اشاره و اظهار کرد: ایشان عنوان کردند کاری کنیم که مردم عزیز ما این بخش حادثه خیز و تلخ دردناک را در زندگی خود نداشته باشند.

برچسب ها حمل و نقل ، جاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar پربحث ترین r_sar
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar