۱۴:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 29 April 2020
کد خبر: ۵۴۶۶۲
به همت هولدینگ رسانه‌ای راه و ساختمان،صما؛
باتوجه به شیوع بیماری همه‌گیر کوید 19 بسیاری از همایش‌های حضوری کشور به حالت تعلیق درآمده است این اتفاق در حالی روی داده که هولدینگ رسانه‌ای راه و ساختمان(صما) از سال 94 بنا به درخواست مردمی و وظیفه ذاتی رسانه‌ای برای بهبود وضعیت و هویت ساختمان‌های کشور همایش‌ها و رویدادهای مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

از جمله ی این رویدادها می توان به «کمپین نما هویت شهر ما» اشاره کرد.

چرا کمپین نما هویت شهر ما؟

گسترش مشکلات شهری در دهه‌های اخیر و عدم توفیق برخی برنامه‌ها در حوزه برنامه‌ریزی شهری، لزوم تغییر نگرش به شهر با بهره‌گیری از دیدگاهی جامع را ضرورت بخشیده است. منظر شهری به دلیل ماهیت عینی خود به نحوی با حواس انسان درگیر بوده و از آنجا که شهر به بازار ساخت‌وساز تبدیل شده، اکثر ساختمان‌ها به‌صورت انفرادی و بر اساس سلیقه‌های شخصی و جدا از بستر و زمینه آن طراحی می‌شوند، درواقع شاهد هستیم که نمای ساختمان ها هر روز آشفته تر شده و حتی منظر شهرها با هویت و ریشه‌های معماری ایران فاصله دارد.

در همین راستا و به منظور بررسی علل و عوامل این اتفاق، در سال 97 همایشی تحت عنوان نما با محوریت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و توسط مجتمع رسانه ای راه و ساختمان(صما) برگزار شد که نتیجه ی آن رونمایی از کمپین نما هویت شهر ما توسط جناب آقای دکتر حناچی بود.

از ابتدای سال 98 جلسات هم اندیشی با هدف برنامه ریزی و اجرای کمپین نما هویت شهر ما برگزار شد که در طول این نشست ها ،بسیاری از معماران، سازندگان، مدیران شهری، صاحب نظران و تولید کنندگان حضور داشته و به بررسی ابعاد مختلف این رویداد پرداختند.

در نهایت در مرداد 98 این کمپین به صورت طرحی 6 ماهه و به صورت برگزاری کارگاه های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ، آسیب شناسی نماهای تهران و نمایشگاه مصالح نما و نمایشگاه نماهای برتر وارد مرحله اجرایی شد.

بدین ترتیب در سال گذشته این کمپین در ۱۸ منطقه ی شهرداری تهران برگزار و طی این مدت بیش از 3000 نفر از طراحان و سازندگان پایتخت مخاطبان آن بودند و دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شد که برخی از آن ها اشاره می شود:

  • برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای طراحان و سازندگان در 18 منطقه ی شهرداری تهران
  • صدور بیش از 2500 گواهی نامه برای حاضرین در کارگاه ها و دوره های آموزشی کمپین
  • آسیب شناسی نماهای سطح شهر به تفکیک مناطق با حضور شهرداران و ذی نفعان
  • آموزش آخرین ضوابط نمای شهرداری تهران به طراحان و سازندگان
  • برگزاری نمایشگاه نماهای منتخب تهران در سطح مناطق و دریافت نظرات بازدیدکنندگان از طریق پرسشنامه
  • شناسایی و تجلیل از 100طراح و سازنده برتر در سطح مناطق
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور اعضای کمیته های نمای مناطق و طراحان وسازندگان
  • برگزاری نمایشگاه مصالح استاندارد نما در سطح مناطق
  • آموزش و فرهنگ سازی به عموم شهروندان از طریق تولید محتوا در فضای مجازی
  • تولید بیش از 30 موشن گرافیک،کلیپ و مصاحبه مردمی در خصوص اهمیت توجه به نمای ساختمان

حال با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم امکان برگزاری این رویداد وبا توجه به تاکیدات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مبنی بر استمرار این جریان آموزشی، دبیرخانه کمپین نما هویت شهر ما قصد دارد این کمپین را در قالب گردهمایی‌های مجازی و با حضور معماران، سازندگان و تولید کنندگان برگزار نماید.

در واقع در این نشست ها که به صورت وبینار برگزار خواهد شد، تعدادی از پروژه های شاخص از منظر فنی و اقتصادی و با حضور معمار، سازنده و سرمایه گذار ارائه خواهد شد.

این دبیرخانه امید دارد که بتوانداز این طریق حلقه معمار سازنده و تولید کننده را بار دیگر به همان قوت قبل برقرارکند.

مقرر شده این وبینار‌ها به صورت رایگان در ساعت و روزهای از پیش تعیین شده برگزار و ظرفیت آن نیز نسبت به میزان حضور ثبت نام‌کنندگان متفاوت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
r_sar دیگر اخبار گروه r_sar