شهرمسکن و ساختمان

فهرست آپارتمان‌های نقلی در بازار مسکن

قیمت‌های پیشنهادی در بازار آپارتمان‌های نقلی در حالی افزایش یافته که بسیاری از این آپارتمان‌ها در مناطق کاملا مصرفی شهر واقع شده‌اند و مراجعان به بنگاه‌های املاک در این مناطق انتظار دارند بتوانند با بودجه کمتری خانه‌دار شوند.

تب افزایش قیمت پیشنهادی مسکن که در بخش‌هایی از بازار مسکن مشاهده می‌شود، در بازار املاک نقلی نیز مشهود است. تحقیقات میدانی از بازار مسکن حاکی است سطح بودجه متقاضیان خرید آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع عموما زیر یک میلیارد تومان است اما در تعدادی از محله‌های متوسط و بعضا متوسط به پایین شهر، یافتن آپارتمان با این ویژگی در حدود یک میلیارد تومان میسر است. البته هر منطقه از قاعده قیمت‌گذاری متفاوتی پیروی می‌کند اما نکته قابل‌توجه این است که برخی از فروشنده‌های مسکن، اصرار دارند قیمت‌های یک میلیارد تومانی یا بیشتر برای املاکی اعلام کنند که تا یکی دو هفته اخیر هم قیمت عرضه آنها متفاوت بوده است.

واسطه‌های ملکی اصرار به افزایش قیمت را که در بخش‌های مختلف بازار از جمله بازار آپارتمان‌های نقلی مشهود است، بیش از هر چیز به نوسان قیمت ارز نسبت می‌دهند و معتقدند صف خریداران واقعی در این سطوح قیمتی بسیار کوتاه است و عده کمی را می‌توان خریدار واقعی نامید.

در عین حال قیمت‌های مطلوب‌تر و به سطوح واقعی (قیمت آخرین معاملات انجام شده) نزدیک‌تر هم در بازار مسکن نقلی کم نیست. آپارتمان‌های ۱۰ سال ساخت به بالا اغلب در محدوده قیمتی معقول هر منطقه قرار دارند اما در مورد آپارتمان‌های نوساز، انتظار افزایش قیمت در میان برخی فروشنده‌ها شکل گرفته و انجام خرید قطعی در این بازار را دشوار کرده است. هشدار واسطه‌های ملکی به خریداران مسکن این است که مراقب قیمت‌های پرت که به بهانه تغییر نرخ دلار توسط فروشنده‌ها اعلام می‌شود، باشند و پیش از انجام خرید از وضعیت آخرین قیمت‌های منطقه اطلاع کافی پیدا کنند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا